Dzsip, de utcai
Elkészült Serdült Orsolya, alias Miss World Hungary 2009 és Budai Zsuzsanna, Miss Universe Hungary 2009 autója, amellyel ha minden jól megy, Budapestről egészen Bamakóig hatolnak. A január 16-án rajtoló túrán a hölgyek egy műszakilag teljesen széria Volkswagen Touareggel mennek.
A Porsche Hungaria idén adta el hazánkban az ezredik Touareget, ami azért érdekes, mert míg a Phaeton világszerte vaskos bukás, a gyár másik luxusmodellje itthon és külhonban is kimondottan sikeres. Pedig a Touaregnek jórészt ugyanazon márkákkal kellett megvívnia a vevőkért, mint a Phaetonnak a maga osztályában.
Emelt légrugózással
Frappáns volna az ezredik hazai Touareggel indulni, de a két lány nem a jubileumi autót rázza szét Afrikában. Autójukat a háromliteres, V6-os TDI motor hajtja, a maximális nyomaték 550 Nm. Ha mély homokos szakaszra tévednek, nagyon jól jön majd a turbódízel ereje.
A plázaterepjárókkal szemben a Touareg és testvére, a Porsche Cayenne valódi dzsipként is bevethető. Jó pénzért kapni hozzájuk hátsó és középső differenciálzárat is, de mivel a lányok nem offroadozni mennek, az övékből hiányzik. Van viszont felező és légrugózás, utóbbi a hasmagasság növelése miatt jó.
Kétféle emelés segíti a légrugós autót az afrikai terepen. A gyári nulla pont szoftveres átállításával a légrugózás magasabban tartja a kasztnit a kerekek felett, míg a nagyobb átmérőjű kerekek a tengelyek, differenciálházak alatt biztosítanak több helyet.
Páncél a lányok alá
A dzsipet felkésztő Sandlandernél aki élt és mozgott, az a szépségkirálynők autóján dolgozott a bemutató előtt. Ami a módosításokból rögtön látszik, az a négy LED-es fényszóró az orron, a szerelésben segítő kiegészítő fényszóró és főleg a gyári lökhárító eltűnése.
Elöl, a felvágott lökhárítók helyét a védőborítás vette át, a hajtásláncot 10 milliméter vastag lemez óvja. A nagyszilárdságú alumíniumötvözetből, ún. dúralumíniumból készült haspáncél teljes hosszában védi a kocsit.
Nincs hátsó kipufogódob
Hátul is sokat javult a terepszög, mert a hatalmas kipufogódob és a gyári lökhárító eltűnt, így az autó könnyebben átcsúszik az akadályokon.
Serdült Orsolya navigál, Budai Zsuzsanna pedig vezetni fog. A bamakói rajtot hosszú felkészülés előzte meg, terepezés (és lajhármászás) közben mi is láttuk őket a Magyar Honvédség csobánkai kiképzőbázisán.
Bajos lesz a kerékcsere
A kerékcserétől tartanak, mert egyikük sem bírja felemelni a dzsip óriási kerekét, de jó esetben nem lyukadnak ki a BF Goodrich KM2 jelű abroncsok.
Ez a gumi nem a sivatagi homokra való, viszont jó kompromisszum. Bütykös mintázatával elsősorban sárban remekel, de főleg az szólt mellette, hogy jól viseli a marokkói szakaszokat nehezítő sziklákat, éles köveket.
Az első generációs Touaregnek alighanem az afrikai futam lesz ez lesz az utolsó nagy fellépése, mert májusban az importőr bevezeti utódját a magyar piacra. A bamakós autót, amennyiben épségben visszatér a fekete kontinensről, az importőr elárverezteti, és a bevételt jótékony célra fordítja.