Néhány napja Párizsban leplezték le a Peugeot új emblémáját egy hatalmas és igen igényes sajtótájékoztatón. A zene ugyan a Sírhant művek főcímzenéjére emlékeztetett, de minden más igazán pazar volt.
A kétszáz éves márkát már sok helyen láttuk feltűnni aszfalttól asztalig, a márka sokoldalúságát nem restellte megerősíteni maga M. Xavier Peugeot. (Miközben beszélt, akaratlanul is elgondolkodtam azon, vajon hány évesen döbbent rá, hogy ilyen névvel sohasem lesz tűzoltó, katona vagy vadakat terelő juhász?)
Láttunk Peugeot borsszórót, habverőt és kávédarálót, sőt, hallottunk acél szoknyaabroncsról is, bár azóta sem kristályosodott ki bennem, ezt vajon a menyasszonyok vagy az autószerelők alkalmazzák többet. És aztán jött a lényeg, a nagy levegővétel: az elmúlt években a Peugeot felkészült a nagy váltásra.
Arra gondoltam, biztos eltörölnek mindent, ami eddig volt, megszűnik a szappantartók gyártása, vagy ingyen adják a 3-4 éves modelleket. A hatalmas változás azonban kimerül az embléma újratervezésében. A korszakváltás főleg az oroszlán farkában következett be, de a cég lecserélte a kék színt egy másik, sötétebb színre.
Ilyen volt az eddigi embléma
Akármilyen radikális a változás, megjegyzem: a sajtótájékoztatón kiállított autókat nézegetve több kolléga tette fel a kérdést: ez már az új jel, vagy még a régi? (Én mindig tudtam a választ. Talán csak a férfiszemnek nem tűnik fel a változás, de például az oroszlán pajkos nyelve is eltűnt.) Az átalakulás természetesen nem csak a márkajelzésben és a névjegykártyák színében, hanem az autókban is bekövetkezik.
Elképzeltem azt a megfeszített teammunkát, amelyiken kitalálták, mi legyen a „pözsókék” sorsa. M. Peugeot némán rágyújt egy szivarra és odaszól a kreatív igazgatónak: – Oh, Gerard, szerinted legyen egy árnyalattal sötétebb a kék? |
Az új SR1-hez modellfiúkat is adnak?
Mint arról nemrég beszámoltunk, az SR1 egy igazi Aston Martin lesz. Osztatlan sikert aratott a bemutatón is. Mintha maga Liptai Claudia forgott volna a kis körszínpadon, annyi vaku villant néhány perc alatt. Az sem volt elhanyagolható szempont a sajtótájékoztatón megjelent kevés hölgy szemében, hogy a tetőt manuálisan emelte le két szép szál legény. Ez ugyan egy eladásra kínált autónál alaposan levinné az árat, de egy tanulmányautónál megbocsátható. A hivatalosan kiadott sajtóanyagban olyan nagy szavak olvashatók, mint atletikus, kiegyensúlyozott és érzéki. Pont mint a két tetőemelő modellfiú.
Az SR1 a Peugeot szerint „jövőbeni stílusának erősebb, különlegesebb és tisztább megtestesítője”. És tényleg, amennyiben a Peugeot ebbe az irányba indexel, tényleg megnő talán a vásárlók száma. Ez az autó az életben is lélegzetelállítóan gyönyörű, és vélhetően ezentúl egyre több végzős kislány álmában íródik felül vele az Audi és a BMW.
Az már csak hab a tortán, hogy az SR1 hibridrendszere az elöl elhelyezett 1.6 literes THP benzinmotort (160 kW/218 LE), hátra beszerelt villanymotorral (70 kW/95 LE) párosítja. Tud menni tisztán elektromos módban, nulla kibocsátással is, a szebb jövő végett.
A csodaszép gyári képek az új modellekről ebben a galériában vannak!
Beléd estem, RCZ!
Már a bejáratnál megakadt a szemem rajta. Eddig a Renault Megane kabriója elégítette ki minden lehetséges autós vágyam, de azt hiszem, szakítani fogunk. A Peugeot RCZ a lehető legszebb praktikus, keménytetős, elérhető kabrió, amit eddig láttam. Természetesen tudom, hogy mivel nem végeztem erre irányuló kutatásokat, most akadnak olyanok, akik nem értenek velem egyet, de ez az autó akkor is jól sikerült.
Nem mellékesen ez lesz az első modell, ami már az új, nyelvnélküli és kisebb bojtos farkú oroszlánnal feszít a motorháztetőn. Ha lehet egy javaslatom a leendő vásárlóknak, fehéret válasszanak, ugyanis az autó abban a lehetetlen zöld színben, amit a kiállításon is látni lehetett, nem túl meggyőző.
Gondolnak a sztrájkra is
Ezekben a nehéz, BKV-sztrájkkal terhelt időkben gondolnunk kell az alternatív megoldásokra is. Talán nem pont ebben az évszakban, de általában igazán tökéletes választás a városi közlekedésre a kerékpár. Biztos vannak olyanok, akik emlékeznek Peugeot biciklikre, állítólag nagyon jók voltak. Én nem ezek közé tartozom, sajnálom – de elhiszem, hogy jók is lesznek
A Peugeot nagy vehemenciával tér vissza a biciklik piacára, miután globális együttműködésre lépett Európa legnagyobb gyártójával, a Cycleurope-pal. A bemutatott kerékpár sokkal inkább versenybiciklire hasonlít, mint olyanra, amivel aggodalom nélkül szlalomozhatunk a dugóban. Mindenesetre sosem lehet tudni, mikor jön jól egy ilyen járgány.
Azoknak, akik nem akarnak tekerni, a Peugeot robogókat kínál. A HYbrid3 Evolution háromkerék-hajtású robogó. Hátul elhelyezett benzinmotorját két első villanymotor egészíti ki, amelyeket az első kerekekbe szerelnek. Az idei év végén pedig jön az E-Vivacity, mely valamelyest jobban illik a hagyományos robogók közé, sőt, ez valóban környezetbarát!
Ez egy tisztán elektromos hajtású robogó, teljesítménye – állítólag – egy 50 köbcentiméteres gépének felel meg, ára kedvező – lesz állítólag, karbantartási és üzemben tartási költségei pedig csekélyek – lesznek állítólag. Lítium-ion akkumulátorait 4 óra alatt lehet teljesen feltölteni – állítólag, a 80 százalékos töltöttségi szint eléréséhez pedig már -állítólag – két óra is elegendő, és ezt elég 100 kilométerenként megtenni. Hisszük, ha látjuk.
Komplett kisplasztika a hűtőoromzaton, 1927-ből
BB1, nem a legszebb
Nem túl sok ronda autó jut eszembe hirtelen, de a BB1 biztosan a rövid lista élén áll. Ez az a kocsi, amit akkor képzelünk el, ha azon elmélkedünk, mi lesz mondjuk 2100-ban. Repkedünk az űrben és a lebegő sztrádákon ilyennel száguldunk a Mekibe.
A hivatalos állásfoglalás szerint áramvonalas formája még álló helyzetben is lendületesnek láttatja. Ezt viszont csak húsz perc után vesszük észre, miután szemünk megszokta a döbbenetes látványt. A legszebb az autóban pedig, hogy a két és fél méter hosszú jármű négy utasnak kínál helyet. Nos, természetesen nem nagy családi kirándulásokra tervezték, hanem a városban való szaladgálásra, de én azt a plusz két helyet maximum két csivavának tudom elképzelni. Ezt valószínűleg a Peugeot is érzi, mert a szokatlan reklámkampányának szlogenje: „az anyja egy autó, az apja egy robogó, a nagyapja pedig egy borsőrlő”.
1955 és 1966 között pajzson lakott az oroszlán
„Mu by Peugeot”, avagy: Peugeot bárhol, bármikor
A márka a járműgyártás mellé még egy lábat növeszt. A jövőben olyan rendszert alakít ki , amely bárkinek (függetlenül attól, van-e Peugeot-ja, vagy sem) lehetővé teszi, hogy Európa nagyvárosaiban autót, biciklit, teherautót, robogót, GPS-t béreljen – interneten. A cég partnereitől repülő- és vonatjegyeket, hotelszobát, vagy személyre szabott utazásokat lehet kifizetni az interneten feltöltött kártyával.
Emellett gépjárművezetői tanfolyam, gazdaságos vezetési kurzus, vagy gyakorlóvezetés fizethető vele. Ez jó kezdeményezésnek tűnik, bár Magyarországon még nem mostanában fog beindulni. Minden esetre a Mu by Peugeot tagoknak biztonságot ad, hiszen bármikor biciklihez juthatnak a Champs Elysées-n is.
Meg talán egyszer majd a Lánchíd tövében is, a magyar nyelv nélküli oroszlánoknál.