Ki a menő?
Ágyúgolyófutam? Gumball? Ugyan már, az a korszak elmúlt, elvitte az Euro NCAP, a válság meg a globális felmelegedés. Manapság az a menő, aki nagyon biztonságosan, nagyon takarékosan, nagyon környezetbarát módon jut el ábólbébe. A Peugeot most rendhagyó marketingkampányt indít erre a trendváltozásra alapozva.
Országonként négy csapat, négy különböző Peugeot modellel 1000 kilométert tesz meg Párizs és Genf között. A cél a lehető legalacsonyabb fogyasztás elérése a megadott útvonalon. Azért van országonként négy csapat, mert négyféle autóba kell legénységet szervezni.
207-től 5008-ig
Mindegyik dízelmotoros és 1,6 literes, a 207 HDI 90 lóerős, a 308, a 3008 és az 5008 HDI-motorja 109 lóerőt ad le. A nyertes pályázók egy útitársat választhatnak maguknak, tehát autónként két fő harcol egymással a Peugeot Eco Kupán.
Az utat maximum 36 óra alatt kell megtennie az indulóknak, tehát nem lehet harminccal osonni a traktor szélárnyékában. A cél minden típussal Stéphane Sarrazin autóversenyző fogyasztási értékének megdöntése, amit a tavalyi Le Mans-t megnyerő pilóta a Párizs-Genf útvonalon állított fel a négy modellel.
Minden országban, így Magyarországon is, a jelentkezők kiválasztásában szempont az illető környezetvédelem iránti elkötelezettsége, amit a regisztrációkor adott válaszokból szűr majd le valaki.
Jelentkezés és menetrend |
Jelentkezés: 2010. január 15-e és február 10-e között Résztvevők kiválasztása: 2010. február 11-12. Gazdaságos vezetési oktatás: 2010. február 20-26. Repülés Párizsba: 2010. február 27-ea Rajt: Párizs, 2010. február 28. 9 óra Befutó: Genf, 2010. március 1. 21 óráig Jelentkezés és részletek: a www.ecocup.peugeot.com/hu oldalon. A versenyzők itt választhatják ki, hogy mely modellel szeretnének részt venni az üzemanyag-takarékossági futamon. |
A győztes csapatok díja mind kategóriánként egy-egy Peugeot 207, 308, 3008 és 5008 modell lesz. A díjakat Jean-Marc GALES a Peugeot márka vezérigazgatója adja át március 2-án 11 órakor, a Genfi Autószalon sajtónapján.
A dolog minket is izgat! Tükör behajtva, gázadás cipő nélkül, hátha mi nyerünk! A tartósteszten használt dízel 308-cal efféle trükkök nélkül is sikerült lemenni 3,9 literre, talán ez elég lenne Párizs és Genf között is.