Gyakori, hogy egy-egy autógyár az új modell bevezetésekor egy darabig még az elődöt is árulja. Persze nem mindegyiken, csak az árérzékenyebb piacokon. Így kaphatunk tízéves konstrukciókat, jóval kevesebbért, mint a frissen kijött modell. Kérdés, hogy mennyi pénzért érdemes ekkora kompromisszumot kötni.
Opel
Nem látszik rajta a kor
Nem látszik rajta a kor
Fotó megosztása:
Elöl az előd
Elöl az előd
Fotó megosztása:
Üveggömb szerű űrhajó
Üveggömb szerű űrhajó
Fotó megosztása:
Sokkal vidámabb a C4 Picasso
Sokkal vidámabb a C4 Picasso
Fotó megosztása:
Alig kerül többe négymilliónál
Alig kerül többe négymilliónál
Fotó megosztása:
A hangulat már megkopott
A hangulat már megkopott
Fotó megosztása:
Egységes szürke-fekete
Egységes szürke-fekete
Fotó megosztása:
Nem hiányzik innen valami?
Nem hiányzik innen valami?
Fotó megosztása:
Okos, pihe-puha belső
Okos, pihe-puha belső
Fotó megosztása:
Űrkorszak, csodakormánnyal
Űrkorszak, csodakormánnyal
Fotó megosztása:
Helyére kerültek az ablakemelők
Helyére kerültek az ablakemelők
Fotó megosztása:
A rádió még kilóg a képből
A rádió még kilóg a képből
Fotó megosztása:
Óriási üvegfelület
Óriási üvegfelület
Fotó megosztása:
Három külön ülés
Három külön ülés
Fotó megosztása:
Agyonfejlődött kis asztal
Agyonfejlődött kis asztal
Fotó megosztása:
Banyataliga melléklet
Banyataliga melléklet
Fotó megosztása:
A formából megmaradt valami
A formából megmaradt valami
Fotó megosztása:
Nemcsak kisebb, könnyebb is a régi
Nemcsak kisebb, könnyebb is a régi
Fotó megosztása:
Sötét, műanyag belső a Berlingo Firstben
Sötét, műanyag belső a Berlingo Firstben
Fotó megosztása:
Még ez is fekete
Még ez is fekete
Fotó megosztása:
Nagy zsebek, de még inkább teherautós a kárpitozás
Nagy zsebek, de még inkább teherautós a kárpitozás
Fotó megosztása:
Sok a meztelen fémfelület
Sok a meztelen fémfelület
Fotó megosztása:
Hely van itt is bőven
Hely van itt is bőven
Fotó megosztása:
Az utód jóval tágasabb
Az utód jóval tágasabb
Fotó megosztása:
Ez még teherautós
Ez még teherautós
Fotó megosztása:
A kétfelé nyíló ajtó sem rossz
A kétfelé nyíló ajtó sem rossz
Fotó megosztása:
Nagyra nőtt
Nagyra nőtt
Fotó megosztása:
Felturbózott ajtó
Felturbózott ajtó
Fotó megosztása:
Jóval otthonosabb lett a belső
Jóval otthonosabb lett a belső
Fotó megosztása:
Nagyobb nyílás a hátsó utasoknak
Nagyobb nyílás a hátsó utasoknak
Fotó megosztása:
Padlástér és több kárpit
Padlástér és több kárpit
Fotó megosztása:
Beburkolták a fém részeket
Beburkolták a fém részeket
Fotó megosztása:
Felszedett pár mázsát
Felszedett pár mázsát
Fotó megosztása:
Szobatiszta munkásautó
Szobatiszta munkásautó
Fotó megosztása:
Csak nagyon távoli rokonok
Csak nagyon távoli rokonok
Fotó megosztása:
Két generációval ezelőtt járunk
Két generációval ezelőtt járunk
Fotó megosztása:
Ez új lenne?
Ez új lenne?
Fotó megosztása:
Ma már elképzelhetetlen lenne az ablaktekerő
Ma már elképzelhetetlen lenne az ablaktekerő
Fotó megosztása:
Mint egy halottaskocsi
Mint egy halottaskocsi
Fotó megosztása:
A műszerfal rendben van
A műszerfal rendben van
Fotó megosztása:
Utasoldali légzsák már van
Utasoldali légzsák már van
Fotó megosztása:
Micsoda fokozatkiosztás
Micsoda fokozatkiosztás
Fotó megosztása:
Térben nem rossz
Térben nem rossz
Fotó megosztása:
Classic II
Classic II
Fotó megosztása:
Ez egy jobban felszerelt Classic II belseje
Ez egy jobban felszerelt Classic II belseje
Fotó megosztása:
Már nem divat ez a kapcsolóelrendezés
Már nem divat ez a kapcsolóelrendezés
Fotó megosztása:
Elveszett R-betű
Elveszett R-betű
Fotó megosztása:
Az új sokkal vonzóbb
Az új sokkal vonzóbb
Fotó megosztása:
Még az ajtajai is másként csukódnak
Még az ajtajai is másként csukódnak
Fotó megosztása:
Az új "családkedvence"
Az új "családkedvence"
Fotó megosztása:
Szemfényvesztés
Szemfényvesztés
Fotó megosztása:
Jópár órát kiszámlázhattak a dizájnerek
Jópár órát kiszámlázhattak a dizájnerek
Fotó megosztása:
A legtöbbet ezt fogdossuk az autóban, muszáj jónak lennie
A legtöbbet ezt fogdossuk az autóban, muszáj jónak lennie
Fotó megosztása:
Harmonikus belső
Harmonikus belső
Fotó megosztása:
A trón-fosztott
A trón-fosztott
Fotó megosztása:
Csak nemrég lett Classic III
Csak nemrég lett Classic III
Fotó megosztása:
Túl szögletes a leváltott Astra belseje
Túl szögletes a leváltott Astra belseje
Fotó megosztása:
Sokat javult a hangulat és az anyagminőség is
Sokat javult a hangulat és az anyagminőség is
Fotó megosztása:
Hat kilométert futott
Hat kilométert futott
Fotó megosztása:
Hát igen, már ide is elfért egy kis ráckrém
Hát igen, már ide is elfért egy kis ráckrém
Fotó megosztása:
Nem örül az akciós táblának
Nem örül az akciós táblának
Fotó megosztása:
A Clio nem változott túl nagyot
A Clio nem változott túl nagyot
Fotó megosztása:
Új, de mégse
Új, de mégse
Fotó megosztása:
Nem sokkal olcsóbb a most futó Cliónál
Nem sokkal olcsóbb a most futó Cliónál
Fotó megosztása:
Rendben van a régi belseje is
Rendben van a régi belseje is
Fotó megosztása:
Egyszerű, érthető
Egyszerű, érthető
Fotó megosztása:
Megvilágosítva
Megvilágosítva
Fotó megosztása:
Ronda csavarok
Ronda csavarok
Fotó megosztása:
Klassz kárpitok a kisautóban
Klassz kárpitok a kisautóban
Fotó megosztása:
Itt Campusnak hívják a régit
Itt Campusnak hívják a régit
Fotó megosztása:
Persze hogy szebb
Persze hogy szebb
Fotó megosztása:
Szokni kell ezeket a lámpákat
Szokni kell ezeket a lámpákat
Fotó megosztása:
Finoman csinosították
Finoman csinosították
Fotó megosztása:
Elcsökevényesedett kar
Elcsökevényesedett kar
Fotó megosztása:
Színes belső
Színes belső
Fotó megosztása:
Igazi kisautó
Igazi kisautó
Fotó megosztása:
Classic II
A legjobb dolgunk az Opelnél van, ha régi, már leváltott, de még forgalmazott típusokat keresünk. Itt párhuzamosan nemcsak kettő, hanem három Astra modell közül is választhatunk. Van új Astra, és kétféle Astra Classic-ba is belefuthatunk a kereskedésekben. Egyikük Classic II, másikuk Classic III néven fut.
Ha szerencsénk van és egymásután ülhetünk egyikből a másikba, elképesztő időutazáson mehetünk keresztül, 1998-tól napjainkig. Érdemes az ajtókat is próbálgatni, mekkorát változott azóta a világ. Manapság már nem elég, ha tisztességesen becsukódik egy ajtó, hanem már a hangzására is odafigyelnek.
De nézzük az árakat:
Motor/felszereltség
|
Ár |
|
Új Opel Astra |
|
|
5 ajtós 1,4 benzin (100LE) Essentia |
4 640 000 |
|
5 ajtós 1,3 CDTI (95LE) Essentia |
5 230 000 |
|
Opel Astra Classic III |
|
5 ajtós 1,4 benzines (90LE) Essentia |
4 035 000 |
5 ajtós 1,3 CDTI (90LE) Essentia |
4 569 000 |
Opel Astra Classic II |
|
5 ajtós 1,4 benzines (90LE) |
2 959 000 |
5 ajtós 1,7 CDTI (80LE) |
3 651 000 |
Csak nemrég lett Classic III
Csak nemrég lett Classic III
A bő tízéves konstrukciójú G Astra hárommillió forint alatti árával vonzó lehet. Ennyi pénzért biztosan nehéz hasonló méretekkel bíró alternatívát találni. Az érem másik oldala a szűk motorválaszték – az új Astrához már most nyolcfélét lehet rendelni – és az évtizedes hangulat az autóban. Számos extrát még hiába keresünk benne, és a biztonsági arzenálja is szerényebb, mint a legutóbb bemutatott típusé.
A H Astra még csak nemrég kapta meg a Classic kiegészítést a neve mellé, és csak próbálja megszokni a trón-fosztottak keserű sorsát, és nagy, akciós táblát maga mellett.
Persze a kilométeróra még most is csak nulla közeli kilométert jelez, de a lelke mélyén mégsem új az autó, amibe beülünk.
Citroën
Nemcsak kisebb, könnyebb is a régi
Nemcsak kisebb, könnyebb is a régi
A meglátogatott Citroën kerekedésben rögtön két olyan modellt is találtunk, amelyekből több generáció fut ugyanazon a pályán. Az új Berlingót fél évig alaposan tanulmányoztuk és még emlékszünk az elődre is. Amely, valljuk be kisebb és jóval haszonjárművesebb, mint a jelenleg futó, teljesen személyautóssá kupálódott modell.
Mégis, aki beéri a kevésbé divatos külsejű Berlingóval, annak nem kell olyan mélyre nyúlnia a pénztárcájában. Természetesen a motorválaszték itt is jóval szerényebb a Berlingo First esetében. A bő félmilliós előny egy része a kisebb, gyengébb motornak is betudható, amely a régi, két mázsával könnyebb 1197 kg-os kasztnihoz még elég volt, de az újba már valami erősebbre lett szükség.
Motor/felszereltség |
Ár
|
|
Új Citroën Berlingo |
|
|
1,6 i (90LE) Comfort |
4 080 000 |
|
1,6 HDi (75LE) Multispace |
4 860 000 |
|
Berlingo First |
|
Citroën Berlingo 1,4 (70LE) First |
3 545 000 |
Citroën Berlingo 1,6 HDI (75LE) First Plus |
4 250 000 |
Agyonfejlődött kis asztal
Agyonfejlődött kis asztal
Az 1999-ben debütált Xsara Picasso még ma is jól tartja magát, bár a belseje, főleg a C4 Picassóból átülve rettentő üres, szürke, pedig már ez az autó is igen okos belsővel várta az utasokat. Tologatható hátsó ülések, lehajtható asztalok az első ülések háttámlájában, és nagy üvegfelületek jellemzőek a régebbi modellre, aminél az új, C4 Picasso névre hallgató autó fényévekkel érdekesebb.
A négykerekű üvegbuborék a technokrata, gomb-bolond férfiaknak és a belső harmóniára jobban kihegyezett hölgyeknek is jó választás lehet.
Motor/felszereltség |
Ár
|
|
Citroen Xsara Picasso |
|
|
1,6 (110LE) Tendance |
4 545 000 |
|
1.6 HDi (92LE) |
5 120 000 |
|
C4 Picasso |
|
1,6 VTI (120LE) Tendance |
5 465 000 |
1,6 HDI (110LE) |
6 090 000 |
Ennek ellenére az elődmodell közel egymilliós árelőnye elgondolkodtató. Bár a Citroën árlistája is, ahol három- és kilencszáz-ezer forint közötti árengedményekkel találkozhatunk. Mi ennek ellenére a listaárakat szedtük csokorba.
Renault
A Clio nem változott túl nagyot
A Clio nem változott túl nagyot
Talán a Renault és a Clio az egyetlen olyan modell, ahol nincs égbekiáltó változás a régi és új között. Ez nagyjából az árakon is észrevehető, a több százezres árelőny itt mindössze 1-2 százezerre mérséklődött. Persze különféle finanszírozási trükkökkel még tovább lehet farigcsálni a végösszeget.
Motor/felszereltség |
Ár
|
|
Új Renault Clio |
|
|
5 ajtós1,2 16V (65LE) Authentique |
2 640 000 |
|
5 ajtós 1,5 dCi (70LE) Ice |
3 500 000 |
|
Renault Clio Campus |
|
5 ajtós 1,2 (60LE) Authentique |
2 440 000 |
5 ajtós 1,5 dCi (65LE) Dynamique |
3 400 000 |
A legtöbb autónál hiába volna okosabb dolog a régi, jól bevált modellek mellett dönteni, amikor egymás mellett látjuk a két kocsit, nehéz megállni, hogy ne a csinosabb, újabbat válasszuk. És persze a kereskedések sem bizonytalanítanak el minket milliós különbségekkel. Csak a legritkább esetben.
És Ön? Venne régi modellt olcsóbban, vagy ha már új autó, akkor az legyen minden porcikájában új? Írják meg a cikk végi hozzászólás mezőbe! Addig is kattintgassanak a galériában, és nézzék meg, mennyit változnak az autók egy-két generáció alatt.