Ötajtós lesz, egyféle motorral
Új városi autó értékesítését fontolgatja a Suzuki. Az eredetileg 2008 őszén bemutatott Alto futhat be hazánkba, értékesítése májusban indul a tervek szerint. A városi mini ötajtós karosszériával érkezik.
Gyorsan kipipálható a motorkínálat, mert Indiában egyféle benzinessel készül az Alto. A választék az ezres háromhengeresre korlátozódik, amely a 14 másodperces százra gyorsulás alapján viszonylag használható motor lehet.
Állítólag keveset fogyaszt
A német sajtóanyag írója nem bírta kihagyni azt az ostoba félmondatot, hogy a gyár ralisikerei segítették a futóműtervezést. Ehhez képest az elöl McPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros felállás a legközönségesebb konstrukció, szinte minden kiskocsiban és számos kompakt autóban hasonló van.
Marutiként ismerjük az elődöt |
A második generáció, a Merkur kínálatából ismert Maruti DX800 némileg kicsinosítva, de még mindig kapható. Az indiai gyár továbbra is készíti, mert olcsó és megbízható, ezért van rá vevő. Európában 1994-ben debütált a harmadik generáció, amelyet a Suzuki a Japánban értékesített Cervóból hozott ki. Ez a széria 2006-ban futott ki, itthon is látni belőle néhányat. A negyedik sorozat kizárólag Indiában készül, testvérmodelljével, a Nissan Pixóval közös gyárban. |
A fejlesztési szempontok között elsődleges volt az alacsony fogyasztás. A hasonló méretű autók között nagyon jónak számít a 0,30-as alaktényező, a 930 kilós súly már nem annyira, ráadásul az Alto így is csak három csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén tavaly.
A fogyasztás viszont rendkívül alacsony, a gyári adatok alapján egy decivel még a Toyota Aygót és francia testvéreit is sikerült alulmúlnia a Suzukinak. A kis Suzuki 4,4 literes szabvány szerinti átlaga 103 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-terhelést jelent, ami igazán kedvező érték.
Alapáron légkondival
Normális kényelmi és biztonsági felszereltséggel jelenik meg az Alto, persze a magyarországi kivitel extráiról még nem tudunk véglegeset.
Nyugaton mindenesetre a csúcsmodell ESP-t és függönylégzsákot is nyújt. A hazánkba behozandó Altók sem lesznek mezítlábasak, várhatóan egyféle, de minden fontos tételt tartalmazó felszereltséggel jön be az Alto, alapáron légkondicionálóval.
Az árát még nem tudjuk
Az autó sikere azon múlik, mennyibe kerül majd. Eddig azért hiányzott a hazai kínálatból az Alto és a Pixo, mert az indiai gyártással járó szállítási költség és vámterhelés aránytalanul megdrágítaná őket a Swifthez, a Splashhez illetve a Micrához képest.
Ha sikerül összevethető felszeltség esetén a Splash alatti áron bevezetni az Altót, itthon is lehet érdeklődés az aranyos és nagyon gazdaságos kiskocsira. Konkrét összegeket sajnos nem tudunk, de a Splash 2,4 millió forintos alapára irányadó lehet.
Akkor ez most mély vagy magas? |
A városi autócska neve nagyon érdekes. A szó a latin altus melléknévből ered, amely két ellentétes jelentéssel bír: mélyet és magasat is jelent. Ez az ellentmondás látszólagos, mert az altus a jelzett szó kiterjedésére utal, tehát a tenger értelemszerűen mély, a hegy pedig magas. Részletek a Wikipédián. Az angol alto magyarul altot jelent, mármint a szólamot. |