Beugró S60
Szegény horvátok aligha örülnek, de nekünk kapóra jött, hogy elmaradt az autókiállítás Zágrábban.
Rendezvény híján felszabadult az ottani standra szánt új S60, amely így most itthon turnézik.
Szerencsénk van, mert épp az izgalmas rézvörös metálfényezéssel jutott el az első autó Magyarországra. Valószínűleg ez az új Volvo stratégiai színe, amelyet a sajtófotókról ismerünk és majd a bevezető kampányban is visszaköszön.
Biztonság mindenekfelett |
Elgázolt áldozatok
Valahogy a volvósok szájából az átlagnál hitelesebben hangzik, hogy az ember a legfőbb érték. Olyan nagyra becsülik, hogy az S60 magától fékez, hogy a sétáló értékhordozót ne üsse el a figyelmetlen vezető. Sajnos nem ritka a gázolás, Kínában a halálos közlekedési balesetek 26 százalékában gyalogos az áldozat, ugyanez az arány Európában is 14 százalék. A gyalogosészlelés az XC60-ban látott, ott is feláras City Safety funkciót egészíti ki, amely automatikus vészfékezéssel segít elkerülni a ráfutásos baleseteket. A bonyolultsága miatt öt évig fejlesztett rendszer fő eleme a belső tükör melletti kamera, az autó orrán lévő radar és a vezérlőegység. 35 km/óra Előbbi állapítja meg, miféle akadályt is érzékel a radar. A berendezés észleli az emberek mozgását, tehát csak akkor fékez, ha az illető kiléphet az autó elé. Az S60 a kisgyermekeket is óvja, mert 80 centis magasságtól reagál a gyalogosokra. 35 km/órás sebességig magától megáll az autó, ha a vezető nem reagál a felvillanó és jól hallható vészjelzésekre, ennél nagyobb sebességnél maximum 35-tel csökkenti a tempót, ami megsokszorozza az érintett túlélési esélyét. Van más is Az S60-ból nem maradt ki a holttérben lévő autókra figyelő BLIS (Blind Spot Information System). A sávtartó asszisztens jelzi a vezetőnek, ha indexelés nélkül átlépi a terelővonalat, egy másik rendszer a sávok közötti mozgásból kitalálja, ha a sofőr fáradt és figyelmezteti, hogy pihennie kellene. A sok más autóba is megtalálható távolságtartó tempomattal az S60 képes magától gyorsítani-lassítani a sorral. |
Csomagtérből lábtér
Az előd a pazar első ülésekkel és az alapos zajszigeteléssel szinte a felső kategória komfortját nyújtotta elöl, a hátsó utasokkal viszont csúnyán elbánt. Egyszerűen nem volt benne elég hely kicsit is nyurgább felnőtteknek.
Zsiráfokkal alaposan megszórt szerkesztőségünk örvend a változásnak, mert a colos utasok séróját még mindig átrendezi ugyan a tetőkárpit, de legalább a térdnek kellően tágas hely jut.
Annak ellenére javult a térkínálat, hogy az S60 csupán 2,5 centit nyúlt. Sokat hozott az utastér és a csomagtér arányainak átrendezése: a csomagtartó mintegy 10 százalékkal kisebb lett, mert a bőröndök helyigénye kevesebbet nyomott a latba, mint a hátsó utasoké.
Látványos videót és reális alapárakat ígérhetünk a második oldalra lapozóknak
Jobb lesz vezetni
Az autó elsősorban dinamizmusával kívánja lefőzni elődjét, hogy közelebb kerüljön a német konkurensekhez.
Ez az, amiről egy statikus bemutatón semmi nem derül ki, de a hardver ígéretes.
A futómű elöl MacPherson, amit csak akkor ér leolcsózni, ha valaki a BMW-t is szapulja ugyanezért a megoldásért.
A hátsó független felfüggesztés igényes, többlengőkaros konstrukció. Az S60 a Volvo adatai szerint 37 méter alatt megáll százról satuzva, ami igen jó érték.
A közvetlen befecskendezéses, négyhengeres turbómotorról itt olvashatnak részleteket, a másik benzines a nagyobb Volvókból és az XC60-ból ismert soros hathengeres, csodás hanggal és 305 lóerőre emelt teljesítménnyel.
Modellváltás 600 ezer S60 után |
Egy S40-nel a 3-as BMW, az A4 vagy a C-osztály csúnyán elbánt volna egy összehasonlításban, így a Volvónak is szüksége volt egy velük összemérhető termékre a rendkívül fontos középkategóriában. 2000 őszén, a Párizsi Autószalonon debütált az S60, amely a következő tavaszon ért el a hazai Volvo-szalonokba. Bemutatóján gazdagodtunk azzal az S60 modellautóval, amely azóta is hálás A típus leváltása azért tartott ennyire sokáig, mert a szinte készre fejlesztett utód mégsem kapott zöld utat a vezetéstől. Főként a méreteit érte kifogás (az A4 is 12 centit nyúlt a modellváltással), egyszerűen túl szűk lett volna a mai mezőnyben. Az újrakezdés miatt várni kellett még pár évet a második generációra, de lehet, hogy megérte. |
Motorok: 115-től 305 lóerőig
Kétféle dízel lesz kezdetben. A kétliteres D3 neve a méretcsökkentés korában megtévesztő, de nyugodjanak meg, nem három-, nem is négy-, hanem igazi öthengeres, ahogy egy Volvóhoz dukál. 400 Nm-es nyomatéka alig marad el a 205 lóerőre feltornászott D5 420 newtonméterétől.
Étvágytalan dízellel is
Magyarországon júniusban lesz a piaci bevezetés, a lépcsőshátú tervezett alapára a 160 lóerős dízellel 8,6 millió forint. A cikkben szereplő összegek előzetes árak, a gyári emberek még nem bólintottak rájuk véglegesen.
[##vezess_video:qkrizh##]
Az új generációból végre lesz kombi is, amely V60 néven, valamikor ősszel jelenhet meg itthon, a szedánnál 300 ezer forinttal magasabb áron.
Idővel az 1,6 literes turbós benzinessel bővülne a kínálat, az egyik változat 150, a másik 180 lóerős lehet.
Érkezhet még egy 240 lóerős verzió a kétliteres motorból és 2011 elejétől egy különösen takarékos DRIVe dízel, 115 lóerővel. Utóbbi várható alapára 7,9 millió forint.
Benzinmotorok | Tervezett, nem végleges listaár | ||
S60 T3 (1,6-150 LE?) | 7 890 000 Ft | ||
S60 T4 (1,6-180 LE?) | 8 990 000 Ft | ||
S60 2,0T (2,0-203 LE) | 9 390 000 Ft | ||
S60 T5(2,0-240 LE?) | 10 290 000 Ft | ||
S60 T6 (3,0-305 LE) | 13 990 000 Ft |
Dízelmotorok | Tervezett, nem végleges listaár |
|
S60 D2 (115 LE?) | 7 890 000 | |
S60 D3 (2,0-163 LE) | 8 590 000 | |
S60 D5 (2,4-205 LE) | 10 190 000 |