Egy új autó mégiscsak egy új autó
Ha rettegünk a használt autóktól vagy csak második kocsi kell egy nagyobb mellé, esetleg nem tudunk vagy nem is akarunk kétmilliónál többet szánni egy új autóra, akkor is van megoldás.
Klímaberendezés híján persze nehéz lesz eladni őket, de légkondi nélkül ki lehet bírni a tavaszi-nyári hónapokat. Az új autó megbízhatósága, tisztázott eredete és garanciája állandó előny, az akciókban leengedett árakon kiváló ár/érték arányú kisautókat találni.
Hitel vagy lízing? |
Bár a korábbi 80:20 arány a visszájára fordult, az autóvásárlók közül most sem fizet mindenki készpénzzel. Részletfizetés esetén hitel vagy lízing közül választat az ügyfél, eltérő minimális kezdőrészletekkel.
A lízing népszerűségét a kisebb kezdőbefizetésen túl több autószalonban is azzal indokolták az értékesítők, hogy egy APEH-vizsgálat esetén az illetőnek jobb lehet, ha nincs a nevére írva egy új autó. Ha a vásárló lízingeli az autót, akkor az ügylet lezárásáig a pénzintézet nevén marad az autó, míg hitelfelvétel esetén rögtön az ő nevére kerül, függetlenül attól, hogy a kocsit ugyanúgy nem fizette még ki. |
Minimális kezdőrészlet különféle devizanemekkel | Hitel | Lízing |
Forint | 25% | 20% |
Euró | 40% | 35% |
Egyéb deviza* | 55% | 50% |
*Svájci frankos konstrukciók híján többnyire elméleti lehetőség
Mit ad a legolcsóbb Suzuki?
Először a Suzukihoz térünk be, a Pesti úti szalon előtt rögtön találunk is egy belépőmodellt.
Az 1 999 000 forintos kampányár csak az alapszínekre, tehát piros és fehér autókra érvényes, ez a kocsi a metálfény 95 ezer forintos felárával haladja meg a kétmilliós határt.
Örvendetes, hogy nem jár többletköltséggel, ha nem részletre visszük el az autót, kápés felárral a többi olcsó autó forgalmazója sem trükközött.
Fekete kilincs, fényezetlen tükör jelzi az alapmodellt, ám ezért a pénzért a Splash így is vonzó.
Csobbanást jó vezetni, az ezres motor gyenge, de pörgős és városban áldásos az alapfelszerelésként kapott szervokormány. A Suzuki a készlet erejéig hirdeti az akciót, de az adatgyűjtés idején még minden színben rendelni tudták a márkakereskedések a legolcsóbb Suzukit.
FIAT: kell egy régi rom
Ha van bármilyen öt évnél idősebb, akár forgalomból kivont autónk, érdekes lehet a FIAT autócsere programja. A FIAT a Panda ECO Actual árából a regisztrációs adó levonása után mintegy 30 százalékot enged, a 600 ezer forintos kedvezménnyel 1,83 millió Ft az indulóár.
95 ezer forintért szervokormányt rendelve még a határon belül maradunk, klímaberendezéssel is alig lépjük túl a kétmilliót. Érdemes utánajárni, mert az érdi szalonban, ahol a fotók készültek, még plusz két év garanciát is ki tudtunk volna alkudni az 54 lóerős Pandához.
Csökkentett fogyasztású Panda ECO
Papíron csak hat lóerő van közöttük, de a bőségesen ezerkettes (1242 köbcentis) motor erősebb és harmonikusabb lenne az 54 lóerős 1,1 literesnél, csak sajnos nem fér bele ebbe a kétmilliós összegbe.
A Panda lassan hat évvel bemutatása után még mindig kulturált, kényelmes és praktikus modell, megbízhatósága is jó. Hátránya a 60 ezer forintos felárért adott utas oldali légzsák, 2010-ben legyen már minden új autóban két első légzsák.
Lapozzanak! A túloldalon megnézzük mit nyújt a Skoda vagy a Dacia és a végén kibökjük, mit vennénk magunknak
2,2 millióért: Grande Punto 1,2
Ha már betértünk a FIAT-kereskedőkhöz érdekes ajánlat a Grande Punto 1,2, amely a Punto Classicot, tehát a második szériát helyettesíti a Punto Evo érkezése után.
Hárommillióról indul, de az autócserés kedvezmény 800 ezer forintjával 2,2 millióra esik az ára. Eggyel magasabb kategóriájú autó a Pandánál, ha nem létfeltétel a hátsó ajtó, komfortja és jobb biztonsága mellette szól.
Chevrolet: van Aveo és kétféle Spark
Alacsony árú autók után kutatva mindig érdemes megnézi, milyen akció fut épp a Chevrolet-hálózatban. Az 1,8 millió forint körül elhozható régi Spark még olcsóbb ugyan, de ár/érték arányban messze jobb az új, inkább azzal foglalkozunk.
2,5 millióból: talán Skoda Fabia Fresh |
Kicsit feljebb lépve mindig akadnak jobb, magasabb használati értékű, kényelmesebb autók. A következő fontos határ 2,5 millió forint. Ebből az összegből erősen megfontolnánk a Skoda Fabia Fresht, amely kulturált, tágas és biztonságos kisautó. A 70 lóerős ezerkettes nem vészesen gyenge, az első és oldallégzsákot, légkondicionálót és CD-s rádiót tartalmazó felszereltség kimondottan komplett. |
A Chevrolet a Spark indulóárát verte le kétmillió forint alá. Nyilván nem véletlen, hogy a Splash, a legközelebbi vetélytárs fillérre azonos áron kapható, szintén egyliteres és 68 lóerős motorral.
Új Spark, hat légzsákkal
Összehasonlító tesztünkben az ezerkettes Spark alulmaradt a Splash-sel szemben, de az alapmodellek versenyében a biztonság a Chevy mellett szól: majdnem megcsípte az ötödik csillagot az Euro NCAP-féle hivatalos lezúzáskor.
Lenyűgöző a legolcsóbb Spark biztonsági felszereltsége. Ebben az árkategóriában az első légzsákokat kiegészítő oldal- és függönylégzsák egyedülálló, a Spark további értéke a csupán 65 000 forintért rendelhető menetstabilizáló elektronika is, bár ez aligha érdekli a kétmilliós autóra utazók nagy részét.
Jól jönne a légkondi, de a kétszázezer forintos klímaberendezés sajnos nem rendelhető ehhez a modellhez. Ez legyen a legkevesebb.
Mi van a Daciával? |
Jelenleg a Dacia Logan és a Sandero alapára is 2 090 000 forint. A román márka a házi Renault-finanszírozótól felvett hitel esetén 300 ezer forintot enged az árból és a 3 év/100 ezer kilométeres garanciát is megtoldja még két évvel.
Aki amúgy is hitelfelvétellel tervez autóvásárlást, ne hagyja ki a számításból a Daciát: 1,8 millió forinttól a Sandero 1,4 Access egészséges motorú, tágas és kedvező fogyasztású autó, amelyről a nagyobb csomagterű Logannal szemben nem ordít messziről, hogy a legolcsóbb új autók egyike. És ha hiszik, ha nem: az egyszerű konstrukció nagyon megbízhatóan működik. |
Olcsó az Aveo
Bár a modellváltás csak jövőre esedékes, az Aveo már most olyan olcsó, mintha az új a sarkát taposná.
1 999 000 forintba kerül a háromajtós Aveo 1,2, amely hátsó ajtó híján idősebb házaspároknak vagy gyermektelen fiataloknak lehet érdekes.
Fogyasztása magasabb, mint a Sparké, de tágasabb és kicsit kényelmesebb autó.
A felszereltségben több a kényelmi, mint a biztonsági tétel, 84 lóerős motorja felfelé lóg ki ebből az árkategóriából.
Kétmillióból: mit vennénk magunknak?
Nagy kérdés, mit vennénk magunknak kétmillió forintból. 1-2 személynek, elsősorban nem városi utakra a háromajtós Aveót ajánljuk, mert országúton jól jön minden lóerő
A punnyadt futóművű, vezetési élményt alig nyújtó Aveo kényelmi extráival emelkedik ki a mezőnyből, hosszabb távokat megtéve nagyobb a jelentősége a gazdag felszereltségnek, mint adagonként 5-10 kilométert utazva.
Családi autó: egy ujjunkon meg tudjuk számolni
Gyermekekkel, városi autót keresve nehezebb a döntés. Rohangászni a Panda, a Splash és a Spark is remekül beválik, a fogyasztás a Suzuki mellett szól.
Akinek a biztonság a legfontosabb, az a hat légzsákos Sparkot, akinek a vezetés öröme az első, az a vagány Splasht, akinek pedig a kényelem számít, az a bevált Pandát vegye kétmillió forintból. Családi autóként egyedül a Renault Thalia jön szóba. Az ezerkettes benzines hitelfelvétel nélkül is elhozható 1 990 000 forintért, ami ekkora csomagtérrel egyedülálló.