Nyolcból hat
Idén tavasszal is közzé tette segélynyújtási statisztikájának eredményét a legnagyobb német autóklub. Az ADAC ranglistáját – a korábbi évekhez hasonlóan – német autógyártók vezetik. A MINI és az X3 révén két elsőség jut a BMW-nek, a B-osztály, a C-osztály és az SLK révén a Mercedes-Benz három elsőségnek örülhet.
A Volkswagen a leggyengébb eredményeket felmutató mezőnyben, a nagy egyterűúek között képes nyerni a 15 éve gyártott, idén ősszel leváltandó Sharan-Alhambra párossal.
Egy japán, egy francia
A fennmaradó két kategóriában a Toyota és a Citroën örülhet. A Toyota az Aygo megbízhatósága révén könyvelhet el egy győzelmet.
A Citroën a hagyományosan jól szereplő Xsara Picasso révén áll a dobogó tetején a kisebb egyterűek között.
Jó hír, hogy az ADAC szerint a modernebb és bonyolultabb C4 Picasso megjelenése sem rontott a kompakt egyterű eredményén.
Értelmezési segédlet |
A statisztika az ADAC-klubtagok által bejelentett és a német sárga angyalok által észlelt meghibásodásokon alapul. A felmérésben 2004 és 2009 között forgalomba helyezett autók szerepelnek. Több Subaru vagy például az SX4 hiányzásának oka, hogy statisztikai okból csak azon modellek eredményét közli az ADAC, amelyekből minden évben minimum hétezer és legalább egyszer tízezer darab kapott német rendszámot. A segélynyújtások és a forgalomban lévő autók arányából jön létre az a 0,6 és 5,5 közötti hibaérték, amely a helyezésekről dönt. A színek és a jelek ezen alapulnak, a sötétzöld ++ 0,6-1,5 közötti hibaszámot jelez, a vörös — 4,6-tól 5,5-ig jár. A világoszöld a jót, az okkersárga szín a megfelelőt mutatja. Iskolai osztályzatban a narancssárga jelentené a kettest. A rangsort nem befolyásolják azok az esetek, amelyeket az ADAC munkatársai az autómárkák saját védőszárny-szolgáltatását biztosítva hárítottak el. A felmérés csak a műszaki hibákra épül, nem szerepelnek benne a tulajdonosnak felróható kiszállások, például kifogyott üzemanyag vagy bezárt kulcs miatt. A futásteljesítmény-különbségeket súlyozással egyenlíti ki legnagyobb taglétszámú civil szervezete, ügyelve arra, mely hibáknál releváns a megtett kilométerek száma. |
Fordok: vegyes eredmény
Mi jobb eredményt vártunk volna a Kia Cee’dtől, amely az alsó középkategória utolsó előtti helyét érte el.
Aligha elégedett helyezéseivel a Ford: bár a Fusion és az S-Max második, a Fiesta is jól szerepelt, a Ka, a Focus és a Mondeo is kategóriájának utolsó harmadába szorult.
Az Opelnél a Vectra C miatt aggódhatnak, míg a Corsákkal és a H Astrákkal az ADAC statisztikája szerint ritkán van gond.
Ha érdekli az autók megbízhatósága, kár kihagyni a cikk második oldalát
Nem győznek, de jók a Toyoták
Többnyire jók, de nem kiemelkedőek a Toyota eredményei, ahogy azt a galériában látható táblázat sok zöld és kevés okkersárga mezője mutatja.
A Honda csupán két autóval szerepel a listán, a jelenleg gyártott Jazz és a Civic helyezése is csalódást kelt.
Bizonyos modelleknél, például a Mazda2 esetében a modellváltással (és talán a Spanyolországból Japánba áthelyezett gyártással) sokat javult a megbízhatóság, mint azt a második generáció nagyon jó eredménye mutatja.
Javulás a franciáknál
A korábbi Peugeot és Renault modellek pocsék helyezései jól mutatják, honnan kellett összeszednie magát a francia autóiparnak. A 307 és a Kangoo utolsó, míg a frissebb autóknál eredményesnek tűnnek a minőség javítására tett erőfeszítések.
Kisautóik jól állnak, a 207-es épphogy leszorult a kiskategória harmadik helyéről, Twingo-tulajokhoz is ritkán kell kimenni. A Daciák megbízhatósága itt is kijön, az egyszerű technika kevés munkát ad az ADAC sárga angyalainak.
Egy eredmény nem eredmény |
Figyelem! Az ADAC táblázatából jól látszik, hogy sosem egy márka képzelt megbízhatóságából vagy megbízhatatlanságából kellene kiindulni, hanem a konkrét típusok eredményeinek érdemes utánanézni tulajdonos-elégedettségi, vizsgáztatási és segélynyújtási felmérésekben. Ezt bizonyítja, hogy az ADAC-rangsorban a Panda eredménye jó, a Puntóé nem, a Mondeo utolsó előtti a kategóriájában, a Fusion viszont majdnem győzött és így tovább. Tehát egy szál felmérés eredményét, legyen az akár olyan kiterjedt és alapos, mint az ADAC hibastatisztika, nem szabad egy autó megbízhatóságával azonosítani. Ügyfél-elégedettségi, lerobbanási és minőségi rangsorokat az alábbi cikkekben találnak. ADAC hibastatisztikák Műszakivizsga-eredmények Ügyfél-elégedettségi felmérések J.D. Power, Nagy-Britannia, |
Elektromos galibák
Segélynyújtásra leggyakrabban az elektromos rendszer zűrjei miatt volt szükség.
Ez a terület messze vezet a hibaokok között, főleg, ha a gyújtórendszerrel kapcsolatos, önmagában is jelentős számú gondot is idevesszük.
A meghibásodási okok százalékos megoszlását megtalálják a galériában, a cikk bármely képére rákattintva.