Olvasónk kérdezi |
Régen csupa „jó” autók voltak, amelyekben nem volt semmi elektronika, meg mindenféle rövidítés, mint ABS, DTSC, stb. Meg is tanultam vezetni: hó, jég, semmi nem számított. Most olyan felsőkategóriás autóm van amelyben tartalmaz mindent. Az ABS engem is idegesített, ha egyszer egy évben működött. Most felejtsem el a régi beidegződéseket- ellenkormányzás, stb.- és vészhelyzetben csak kormányozzak és vegyem el a gázt? (Hol itt az élvezet?) |
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk !
Amikor megvette az autóját, nyilván
tudta, hogy milyen biztonsági rendszerek vannak benne, és az hogyan működik.
Vegyük úgy, mintha az autó kifizetésekor, a többiek biztonsága érdekében, lemondott volna bizonyos élvezetekről. Azt gondolom ennek mindenki örül.
Ön azért, mert rábízhatja magát az autójára, a szembejövők meg azért, mert bár tudjuk hogy Ön jól vezet, ha elfáradna, vagy véletlenül elkésne egy reagálással, az autója megpróbál majd segíteni a nehéz helyzetben.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Azt javaslom, hogy nézzük meg azt az idegesítő ABS-t működés közben! Én hasznosnak tartom.
Olvasónk kérdezi |
Kedves András!
Szeretném megvenni első saját autómat, 1-1,5 millió körül (esetleg picivel több). Ami biztos, hogy automata váltósat szeretnék. Magamról annyit, hogy 190cm és 120kg vagyok, egyedülálló fiatal, akinek fontos a kényelem. Azért írtam hogy fiatal, mert nem árt ha, egy kicsit „csajozós” is a verda, bár a következőkben fel fogok sorolni 1-2 családapás autót is. Kíváncsi lennék, melyiknek mennyire megbízható az automata váltója (illetve az egész autó), illetve hogy melyiket szabad megvenni. Benzines jó – ahogy olvastam öreg dízelt nem szabad -, kiegyezek kb. 8-10 literes fogyasztással városban. Maximum 2000-es motorra gondoltam. |
Szakértőnk válasza
Kedves Krisztián!
Kabriót feltételezem nem akar, mert pontos igényeket és típuslistát küldött, amit köszönök! A DSG jó volna, de ebben az árkategóriában nem bukkan fel, bármit is írjon egy tudatlan, vagy szándékosan DSG-ző hirdetésfeladó. Japán autóban dízelt és automatát nem találni, leszámítva a terepjárókat, tehát ez kizárva. A benzines automatákkal a megcélzott méretű autókban nehéz lesz összehozni 8-9 literes városi fogyasztást.
Villantási faktorban a G Astra
kupéja jó volna, de automata váltós nemigen van előle. Az eredendően kis teljesítményű motorokhoz kitalált CVT váltó nem rossz dolog, de talán csak a Primerához volt. Szerintem a csajozós/praktikus tartományon belül a Galant az optimum, ma is mutatós, szép és megbízható autó, bár helyenként intenzív alkatrészárakkal. Ha nem talál jó Galantot, az Accord vagy az Accordra épülő Rover 600-as is megfelelő lehet.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Olvasónk kérdezi |
Tisztelt Szakértők! Van egy 2005-ös Suzuki Ignis GC AC-m. Erre szeretnék szélesebb felnit szélesebb gumikkal feltenni. Érdekelne, hogy felni- és gumiméretben mik a lehetőségeim? A stabilitás érdekében esetleg toronyösszekötő beszerzése, vagy lengéscsillapító csere? |
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A gyári méreted 165/70R14.
Amit gond nélkül fel tudsz tenni, az a 15, illetve a 16 collos felni . Az, hogy milyen széles legyen a felnid, egy jó kérdés. Igazából, ami aláfér, azaz nem lóg ki a karosszéria alól.
De természetesen pontosítva a dolgokat, ha a gyárinál szélesebb felnit raksz a kocsidra, akkor a gyárinál kisebb ET számmal rendelkezőt kell venned. A gyári felnid ET száma 45. Tehát ennél kisebb legyen az új felnidé. A gumi mérete pedig szorosan összefügg a felni méretével.
De írok két példát, ami szerintem jó lehet. Az egyik, 15 collos felni esetén 195/55R15 méretű gumi, itt figyelni kell, mert a kilométeróra csalni fog. Amikor a kilométeróra szerint 100 km/h sebességgel haladsz, akkor a tényleges sebességed 101,5 km/h.
A másik, 16 collos felni esetén a 185/50R16. Ebben az esetben ha a kilométeróra 100 km/h-t mutat, akkor a tényleges sebességed 100,8 km/h.
Természetesen ezektől eltérő is feltehető méretű gumi is feltehető, de én ezeket ajánlanám.
A kanyarstabilitás érdekében érdemes leültetni az autót. Itt a rugókat és a gátlókat lenne érdemes kicserélni.
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Az Ignis nem a gyors kanyarvételre lett optimalizálva, ez tény. Szélesebb és nagyobb kerekekkel, illetve ültetéssel javíthatóak ugyan a kanyarodási tulajdonságai, de az egyszerű felépítésű futómű még akkor is akadálya lesz a stabilitásnak. Arról nem is szólva, hogy az autó elvesztené egyetlen szerethető pontját: magas építése miatt viszonylag bátran vághat neki az ember a földutaknak, vagy fővárosunk aknamezőjének.
Olvasónk kérdezi |
Tisztelt Ügyvéd úr!
10 napja áthajtottam a Ferdinánd hídon, megkerültem a templomot és a belső sávban balra, a Nyugati Pályaudvar felé fordultam. Közben kisoroltam a külső sávba és a Csanády utca, Váci út kereszteződése előtt kb. 50 méterre egy parkolóautomata tövében leparkoltam. Előttem, utánam parkoló autók. Befizettem a jegyet, azonban mikor visszaértem, meglepve tapasztaltam, hogy megbüntettek tilosban parkolásért. Ahonnan én jöttem, nem láttam az utca elején a várakozni tilos táblát, s pont az automata mellé álltam meg. Joggal gondoltam, hogy ott lehet parkolni. Bántóan becsapónak érzem a helyzetet, ezért fellebbeznék. |
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Védekezzen, de a KRESZ-ben a tábla számít, nem a környező tereptárgyak.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián
Ez az a helyzet, amit nagyon könnyű elkerülni. Ha nem vagyunk benne biztosak, hogy szabályosan parkolunk, elég csak visszatekinteni, hogy nem látunk-e kör alakú táblát az előző kereszteződés és a kocsink között. Az esetek 99%-ában megállást, vagy várakozást tiltanak.
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!