Kacsa: itthon az ötajtósokkal indult a gyártás 1992-ben
Kacsa: itthon az ötajtósokkal indult a gyártás 1992-ben
Fotó megosztása:
1999-re 100 ezerre nőtt itthon a Swift-tulajok száma
1999-re 100 ezerre nőtt itthon a Swift-tulajok száma
Fotó megosztása:
2008-ban indult a Splash gyártása
2008-ban indult a Splash gyártása
Fotó megosztása:
Ilyen a mostani Swift
Ilyen a mostani Swift
Fotó megosztása:
Jelenleg csak Esztergom gyártja, a többi üzem később áll át
Jelenleg csak Esztergom gyártja, a többi üzem később áll át
Fotó megosztása:
Egyelőre két gyári fotót adott ki a Suzuki
Egyelőre két gyári fotót adott ki a Suzuki
Fotó megosztása:
Szemből alig látszik, hogy ez az új generáció
Szemből alig látszik, hogy ez az új generáció
Fotó megosztása:
Kevésbé veszélyes az új orr-rész az elgázolt gyalogosokra és kerékpározókra. A kilenccentis hossznövekedés főleg erre ment el
Kevésbé veszélyes az új orr-rész az elgázolt gyalogosokra és kerékpározókra. A kilenccentis hossznövekedés főleg erre ment el
Fotó megosztása:
Papíron csupán öt litert fogyaszt az új benzines motor
Papíron csupán öt litert fogyaszt az új benzines motor
Fotó megosztása:
243 centis, öttel nagyobb a tengelytáv az eddiginél
243 centis, öttel nagyobb a tengelytáv az eddiginél
Fotó megosztása:
Nem merőben más, de látszik, hogy új
Nem merőben más, de látszik, hogy új
Fotó megosztása:
75 lóerős az 1,25 literes dízel, amely 4,2 literrel beéri százon
75 lóerős az 1,25 literes dízel, amely 4,2 literrel beéri százon
Fotó megosztása:
Még nem tudjuk az alapárát
Még nem tudjuk az alapárát
Fotó megosztása:
Egy mosoly a kamerának
Egy mosoly a kamerának
Fotó megosztása:
Kölcsönös nagyrabecsülésük jegyében
Kölcsönös nagyrabecsülésük jegyében
Fotó megosztása:
Jóval nagyobb lett az erősen ívelt hátsó lámpa
Jóval nagyobb lett az erősen ívelt hátsó lámpa
Fotó megosztása:
Ősszel indul az értékesítése
Ősszel indul az értékesítése
Fotó megosztása:
Megváltoztak a tükrök is
Megváltoztak a tükrök is
Fotó megosztása:
18 éve gyárt autókat itthon a Suzuki
18 éve gyárt autókat itthon a Suzuki
Fotó megosztása:
Mélyebbre húzódik hátra az új fényszóró
Mélyebbre húzódik hátra az új fényszóró
Fotó megosztása:
Megváltozott a ködlámpafészek
Megváltozott a ködlámpafészek
Fotó megosztása:
A gyárudvaron már sok volt belőle
A gyárudvaron már sok volt belőle
Fotó megosztása:
Kicsi maradt a csomagtartó
Kicsi maradt a csomagtartó
Fotó megosztása:
Továbbra is lesz kulcsnélküli indítás
Továbbra is lesz kulcsnélküli indítás
Fotó megosztása:
6000-nél adja le a benzines a 94 lóerőt
6000-nél adja le a benzines a 94 lóerőt
Fotó megosztása:
Precízen kattan be a váltó a fokozatokba
Precízen kattan be a váltó a fokozatokba
Fotó megosztása:
Új a fejegység is
Új a fejegység is
Fotó megosztása:
Piros fény dereng a rakodóhely felett
Piros fény dereng a rakodóhely felett
Fotó megosztása:
ESP is volt a kiállított autóban
ESP is volt a kiállított autóban
Fotó megosztása:
Mostantól tengelyirányban is állítható a kormány
Mostantól tengelyirányban is állítható a kormány
Fotó megosztása:
Hátul van elég hely
Hátul van elég hely
Fotó megosztása:
Ha nálunk a kulcs, elég megnyomni a gombot és bezárnak az ajtók
Ha nálunk a kulcs, elég megnyomni a gombot és bezárnak az ajtók
Fotó megosztása:
Ügyes a felső tárolóhely
Ügyes a felső tárolóhely
Fotó megosztása:
A kormány küllőiről állítható a tempomat
A kormány küllőiről állítható a tempomat
Fotó megosztása:
A másik kézé a rádió
A másik kézé a rádió
Fotó megosztása:
Igényes megoldás: tárcsafék hátul is
Igényes megoldás: tárcsafék hátul is
Fotó megosztása:
1,2 literes az új benzines
1,2 literes az új benzines
Fotó megosztása:
Kölcsönös nagyrabecsülésük jegyében
Kölcsönös nagyrabecsülésük jegyében
Tegnap Esztergomban a Suzuki bemutatta az új Swiftet. Elsőként a nagy csinnadrattáról írtunk, de a notabilitások távozása után megnéztük az új autót is, amely ránézésre nagyon közel áll elődjéhez, technikailag viszont alapos továbbfejlesztésen van túl.
Hosszabb és magasabb
A mi autónkból ez a harmadik itthon gyártott generáció, amely öt év után váltja le elődjét. Az új Swift egy centivel magasabb és kilenc centivel hosszabb lett, aminek zöme a gyalogosvédelem javítására kellett.
Ilyen a mostani Swift
Nagy ugrás volt a 2005-ös modellváltás a mai Swiftre
Papíron csupán öt litert fogyaszt az új benzines motor
Ilyen az új generációs Swift
1,2 literes az új benzines
1,2 literes az új benzines
Jó hír, hogy a nyújtás dacára a Swift ledobott 20 kilót elődjéhez képest, a katalógusadat szerint 960 kilogrammos. A változás a nagyszilárdságú acéloknak köszönhető.
Motor a Splashből?
Jelenleg nagyon keveset tudunk az autóról, de a K12B jelű, kipufogóoldalon változó szelepvezérlésű motor alighanem a Splashből ismerős. Az 1,3 literest leváltó új négyhengeres 93 helyett 94 lóerős, nyomatéka is gyarapodott valamelyest, 116-ról 118 Nm-re.
1992-2010: Krónika a gyárból |
1999-re 100 ezerre nőtt itthon a Swift-tulajok száma
1999-re 100 ezerre nőtt itthon a Swift-tulajok száma
1991: létre jön a Magyar Suzuki Rt., elkezdődik a gyárépítés Esztergomban 1992: megkezdődik a próbaüzem, elkészülnek az első Swiftek ezres és ezerhármas motorral 1993: beindul a lépcsőshátú Swift sorozatgyártása 1996: elkészül a 100 ezredik hazai gyártású Suzuki 1999: megszületik a 250 ezredik esztergomi Swift, százezerre nő a hazai Swift-tulajok száma 2000: új típussal, a Wagon R+-szal bővül a gyártás 2003: 100 milliárd Ft értékű kapacitás-bővítő beruházás indul, megkezdődik az Ignis szériagyártása
2008-ban indult a Splash gyártása
2008-ban indult a Splash gyártása
2003. március: kifut a Swift Sedan gyártása 2004: dízelmotoros Wagon R+ és Ignis is készül a komáromi megyeszékhelyen 2005. február 4: a biztonságosabb, alapjaiban új Swift bemutatása 2006. február 27: legördül a gyártósorról az első SX4, októberben elkészül az egymilliomodik autó Esztergomban 2007: a Japánból importált SX4 Sedannal bővül a kínálat, megnyílik a Suzuki-óvoda 2008: évi 280 ezer autóra nő a gyártási kapacitás 2008. február 8: az üzem gyártásba veszi a Splasht 2010. 06. 10: új Swift-generáció készül Esztergomban 2012: várhatóan megjelenik a benzines és elektromos motorú Swift hibrid |
Nem merőben más, de látszik, hogy új
Nem merőben más, de látszik, hogy új
A lényeg azonban a fogyasztás és az ebből fakadó szén-dioxid-kibocsátás, amiben látványosabb az előrelépés. Az étvágy a szabványos mérési ciklusban 5,8 helyett 5,0 liter, ami 17 százalékkal kedvezőbb.
Lesz dízel is
Megmarad a 75 lóerős a dízelváltozat, az 1,3 DDiS motor fogyasztása is javult: 4,5 helyett papíron 4,2 literrel beéri.
Beindítani nem lehetett az új motort, a kocsiban üldögélni viszont igen. Az öt centivel nagyobb tengelytáv és a megnyújtott karosszéria kicsit javított a térkínálaton, bár ebben a Swift eddig sem volt rossz. A csomagtartó viszont továbbra is pici, itt nem érzékelhető előrelépés.
Korrekt belül
Mostantól tengelyirányban is állítható a kormány
Mostantól tengelyirányban is állítható a kormány
Meglepetésként ért, hogy a kiállított Swiftben ki lehetett húzni a kormányt.
A fel-le mellé adott tengelyirányú állítás nagy öröm, mert még mindig vannak kisautók, például a Mazda2, amelyekből hiányzik ez a ma már elvárható extra.
Elsőre jónak tűnt az üléshelyzet is, a praktikus karral a kakasülő és a sportosan mély helyzet között mozgatható az ülés. Tetszett a precízen, finoman járó váltókar is, sokat nyüstölt zöld Splashünk is megérdemelne egyet.
6000-nél adja le a benzines a 94 lóerőt
6000-nél adja le a benzines a 94 lóerőt
Vastagon csúcsmodell lehetett a tegnapi ceremónia után kiállított autó, mert az alufelnik mellett hátsó tárcsafék, ESP és kulcsnélküli indítás is jutott bele. A váltókar előtti üreg felett vörös fény dereng, lejjebb USB-csatlakozóra bukkantam. Ez nem is olyan kis dolog, amikor az Audi még mindig Aux-csatlakozókkal borzolja az idegeket.
Elsőként itthon gyártja a Suzuki
Az új modell sorozatgyártása hazánkban indult be elsőként a világon, a japán és az indiai üzemben csak később állnak át a legfrissebb változatra. Idén 170 ezer Swift készülhet világszerte, amiből 40 ezer lesz az új. A magyarorszégi értékesítés csak ez év őszén kezdődik, ezért az árakról még semmit nem tudunk mondani.
Suzuki Swift 2010 1,2 (Zárójelben a kifutó 1,3-as adatai) |
Teljesítmény |
69 kW(94 LE)/6000 (68-93/5800) |
Maximális nyomaték: |
118 Nm/4800 (116/4200) |
Méretek (H x Sz x M, mm) |
3850/1695/1510 (3760/1690/1500) |
Átlagfogyasztás: (l/100 km) és CO2 (g/km) |
5,0 l/116 (5,8/140) |
Vezetni legkorábban június végén tudjuk az autót, a nemes vad kipróbálására főszerkesztőnket delegáltuk, Rácz Tomit éri majd a tisztesség, hogy írjon a legfontosabb magyar autóról. Már csak tizenegyet kell aludnunk.