Häkkinen szerint a nők sincsenek kizárva a Forma 1-ből – fizikailag gyengébbek, de szellemileg összeszedettebbek a férfiaknál-, közúton jobb a józan észre hallgatni a versenyzői ösztönök helyett és Budapesten egy ladik manapság praktikusabb, mint egy autó. No de hogy került Häkkinen Budapestre?

Az esemény

Múlt pénteken az örkényi Euroringen volt jelenésem, ahol a Diageo által meghirdetett játék kelet-európai elődöntője zajlott le, melynek első három helyezettje vesz majd részt az angliai döntőn. Annak nyertese pedig egy Vodafone McLaren Mercedes Formula 1-es autót vezethet majd.

Mi az a Diageo?
A Diageo a világ vezető prémiumital-gyártó és -forgalmazó vállalata. Foglalkozik töménnyel, borral és sörrel is. A londoni központú cég 80 országban 20 ezernél több alkalmazottat foglalkoztat. A Diageo 2005 óta a Vodafone McLaren Mercedes csapat szponzora.

A versenyzők nyolc országból

Mercedes-szel érkezett a finn pilóta
Mercedes-szel érkezett a finn pilóta

Mercedes-szel érkezett a finn pilóta

Häkkinen megérkezett


érkeztek: Bulgáriából, Szerbiából, Ciprusról, Macedóniából, Horvátországból, Boszniából, Albániából és természetesen Magyarországról. Sajnos honfitársunk nem lesz ott az angliai döntőn, de alighanem még így is sokan cserélnének vele.

Egyrészt felejthetetlen élményekben lehetett része, másrészt nem mástól kapott tanácsokat a versenyzéshez, mint Mika Häkkinentől, aki nemcsak mentorként volt jelen, hanem döntőbíróként is. Mégsem emiatt emlékezhet jólesően vissza erre a napra, hanem mert belépett azon kevesek táborába, akiknek Mika volt a sofőrjük egy versenypályán, még ha csak egy kör erejéig is.

Häkkinent hallgatom

Häkkinenék magyaráznak

Häkkinenék magyaráznak

Häkkinenék magyaráznak

A

A kétszeres F1-világbajnok egy mentori, motivációs beszélgetéssel kezdte az eseményt. A versenyzők köré gyűltek, és úgy hallgatták, akár egy mesemondót.

Szó esett pályafutása állomásairól, sikereiről, kudarcairól. Elmondta, hogy nem lehet siettetni a sikert, hiszen neki is hat esztendőt kellett várnia első Forma 1-es futamgyőzelmére.

Miért nincs nő az F1-ben?

Azt azonban többszöri kérdésre sem válaszolta meg, kit tartott legnagyobb ellenfelének. Ehelyett méltatta csapattársait, és Schumachert is csak nagyon kiváló pilótának titulálta. Szerinte azért nincs női Forma-1-es pilóta, mert az olyan fizikai megterhelést jelent, amit nem sokan bírnának; de ettől eltekintve alkalmasnak tartja őket a versenyzésre, hiszen nagyon jók a reflexeik, több helyre tudnak figyelni, illetve pszichikailag felkészültebbek, mint a férfiak.

Meglepett, hogy Häkkinen mennyire közvetlen. Mikor a magyar közlekedési helyzetről kérdezték, azt válaszolta, hogy Budapesten most csónakkal kellene járni. Diplomáciai érzékéről is tanúbizonyságot tett, amikor Hamilton ausztrál balhéjáról kérdezték. Gyakorlatilag kikerülte a válaszadást, de helytelenítette a hasonló tetteket a közutakon.
Arra viszont szívesen válaszolt, hogy neki melyik volt élete versenye: monacói győzelmét érzi a legértékesebbnek

Míg a szerencsés nyolc ember elvonult

Ha esetleg elfelejtenénk, hogy ki vezet

Ha esetleg elfelejtenénk, hogy ki vezet

Ha esetleg elfelejtenénk, hogy ki vezet


 versenyezni, mi, újságírók szépen átrendeződtünk egy átlagos sajtótájékoztatóhoz, hogy Häkkinent más szerepkörben hallgassuk meg.

Ő ugyanis a Johnnie Walker felelősségteljes alkoholfogyasztási kampányának nagykövete. 

A „Join the pact” (Csatlakozz az egyezményhez!) kezdeményezéssel már 750 000 ember kötelezte el magát írásban, hogy nem fogyaszt alkoholt, amikor vezet. Erre a linkre kattintva Ön is csatlakozhat!

Nyerd meg életed körét!

A játék versenyzői és a VIP-vendégek mellett és az újságírói gokartverseny győztesének jutott egy-egy kör a finn pilóta mellett. Bár súlyom dacára második lettem a gokartozásban, ez sajnos nem volt elég ahhoz, hogy Häkkinen mellé beszállhassak a Caparo T1 nevű lövedékbe.

Ital és felelősség: hogy jön ez össze?

Szerettem volna megtudni, miért épp egy alkohollal üzletelő vállalkozás propagálja a felelősségteljes alkoholfogyasztást. A Diageót képviselő Bátyi Csaba szerint egy alkoholtartalmú italokat forgalmazó cégnek kötelessége, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a tudatosságra. Nemcsak az autózás esetében, de ez a a terület adja a legjobban mérhető eredményeket. A piac visszajelzései pedig azt mutatják, hogy sikeres a kommunikáció, az emberek jobban bíznak a cégben, mintha csak úgy szó nélkül közéjük öntenék a szeszt.

 
Häkkinen kocsijának a hangját hallgatom

Izzadtan, kipufogógáz szagával az orromban, s kicsit csalódottan tértem vissza a főépülethez, ahol már nagyban folyt a kétszemélyes versenyautó felkészítése. Két szerelő ügyködött a V8-as motorral szerelt gép körül. Mi pedig tátottuk a szánkat, hogy vajon mit tudhat egy kis test, nagy motor kombináció. Hamarosan kiderült.

Caparo T1
Fölösleges túl sok szót pazarolni az autóra. A számok sokkal megdöbbentőbbek. Tömege: 550 kg. Teljesítménye: 578 LE. Gyorsulása 0-100 km/h: 2,4 másodperc.

Ám előtte Häkkinen bepattant a

Gyerekfürdőkád két felnőtt részére

Gyerekfürdőkád két felnőtt részére

Gyerekfürdőkád két felnőtt részére


boxok előtt parkoló Mercedesbe – utasa Wéber Gábor volt – és tartottak egy laza pályabejárást. Aztán megmutatta, hogyan lehet egy autó értékét milliókkal megemelni pár laza kézmozdulat segítségével: szépen rákanyarította a nevét az ajtókivágásra.

A beöltözés után Mika az autó felé indult és én gondolkoztam, hogy miként fog abba beleférni. Ráadásul mellé egy másik ember. Egy akkora utastérbe, aminek a mérete egy gyerek fürdőkádéval megegyező. De a sofőr meglepően egyszerűen bejutott. Az utasnak azonban – aki egy kicsit hátrébb foglalt helyet – a beszállás során minden levegőt ki kellett fújnia magából, hogy be tudja magát préselni az ülésbe.

Häkkinen elindult, hogy ezzel a kocsival is tegyen néhány bemelegítő kört, de két forduló után visszatért és jelezte, valami nincs rendben. A két szerelő kikérdezte, hogy mit tapasztalt, s már tolták be a garázsba az autót. Elkezdték a munkát, összeszokottan, szó és egy fölösleges mozdulat nélkül. Hamar kijavították a hibát és így már semmi akadálya nem volt, hogy elindulhasson a Häkkinen-taxi.

Az első szerencsés delikvens

Most még mosolyog

Most még mosolyog

Most még mosolyog


két kör erejéig élvezhette, ahogy a belső szervei el szeretnék hagyni a testét. A többieknek egy-egy kör jutott. A kocsi hangja csodálatos volt. Amikor elhajtott előttem a célegyenesben, szinte az egész testem beleremegett a dübörgésébe.

Minden utascsere alkalmával leállításra került az autó, szépen, gázfröccsel. Mennyei! Az indulások alkalmával azt lehetett látni, hogy Häkkinen élvezi a dolgot. Kipörgő kerekekkel lőtt ki, én pedig csorgó nyállal lestem minden egyes alkalommal a távolodó autó után.

Én is ülhettem volna a bal egyben. Ha… Ha a gokart verseny győztese nem jön el az eseményre. Ugyanis kiderült, nem sok kedve volt a megjelenéshez. De vajon befértem volna Häkkinen mellé?!