Vezetéstechnika


Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!

Elsőkerék-hajtású autót váltanék hátsókerék-hajtásúra. Vezetéstechnikailag milyen hátrányokra esetleg előnyökre számíthatok?

Üdvözlettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Amennyiben egy hátsókerekes

Érdekes módon Häkkinen automatikusan kapcsolta az övet, mielőtt elindult volna bejárni az örkényi pályát. Pedig nem is vette sietősre a figurát. A közút semmivel sem biztonságosabb, mégis vannak, akik nem, vagy nem rendeltetésszerűen használják a biztonsági övet.
Az egyik lényeges különbség első- és hátsókerék-hajtás között, hogy...

Az egyik lényeges különbség első- és hátsókerék-hajtás között, hogy…

Az egyik lényeges különbség első- és hátsókerék-hajtás között, hogy…


autót hajt majd, azt érzékeli, hogy nincs a kormányon úgynevezett hajtási befolyás. Mivel hátul hajt, és elől csak kormányoz, az autó viselkedése agilisebb, mint a fronthajtásúé.

Induláskor a súlyátterhelődés miatt a hajtott hátsó kerekekre kerül a nagyobb súly, ami segíti a nyomaték átadást.

Télen mindenképpen nehezebben kezelhető a történet, 4 téli gumit kötelező feltenni rá, ha szeretne vele közlekedni.

A hátsó hajtás dacára, vélhetően az autónak arra lesz hajlama, ha szárazon besokall egy kanyarban, hogy az orrát tolja, tehát alulkormányzott lesz. A gyárak jellemzően így hangolják az autókat.  Csökkent tapadás mellett, tehát hóban, vagy jégen ez megváltozhat, és elképzelhető, hogy a fara fog kitörni, tehát túlkormányzott lesz.
Kivédése gázelvétellel, és rákormányzással.

Üdvözlettel:
Székely Gyula

Vannak, akik fanatikusan vallják, hogy az autó hátul hajt, s tagadják az elsőkerék-hajtás létjogosultságát. Szerintem a nagy többséget ez nem érdekli, nem az élvezetet keresik a vezetésben. Ők azok, akik csak szeretnének eljutni a célállomásra. Na, nekik való az utóbbi megoldás.

Jöjjön egy kis oktatófilm a hátsókerék-hajtásról:


Amennyiben az elsőkerék-hajtás titkaira is kíváncsi, kattintson!

Autóvásárlás


Olvasónk kérdezi
Tisztelt Cím!

Pár napja tanácsért fordultam Önökhöz, Fabia-Stilo-Scenic dilemmával, sajnos még nem kaptam választ.
Most azt szeretném kérdezni, hogy Stilo esetében az 1.4 és 1.6 motorok közül melyiknek mi az előnye, melyik javasolt inkább?

Köszönettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Én nem vennék FIAT Stilot,

Egyforma összegből egy kombi Fabia az optimális választás

Egyforma összegből egy kombi Fabia az optimális választás

Egyforma összegből egy kombi Fabia az optimális választás


egyedül azon okból, hogy szerintem rém kényelmetlen az ülése. Ha Önnek ez nem probléma, sőt kényelmesnek találja, akkor inkább az 1,4 literest a kettő közül. Egész élénk motor, jót tesz neki a hatfokozatú váltó jó áttételezése. Persze az ezerhatos erősebb, de a kisebbik csak 7 litert fogyaszt átlagosan, nem nyolcat, ami számít.

A három típus közül azért nem tudok segíteni a választásban, mert a Scénic egy családi autó és egyterű, a Fabia és a Stilo pedig nem is egyterű és jóval kisebbek belül, kivéve a kombikat.
Egyforma összegből a három közül magamnak egy kombi Fabiát vennék.

Üdvözlettel:
Szörényi András

Ahhoz, hogy olyan autót vegyünk, amely évekig tökéletesen szolgál, jól átgondolt követelményrendszert kell felállítanunk, amiben az egyes tulajdonságokat súlyozzuk. Javaslom, hogy a vezetőülés kényelme kapjon kiemelt fontosságot! Nekem is volt egy Stilom, aminek egy év alatt képtelen voltam úgy beállítani az ülését, hogy abban komfortosan helyezkedhessek el.
Az autó formája még ma is tetszik, de ha az az ülés eszembe jut, kiráz a hideg.

Hifi, tuning


Olvasónk kérdezi
Kedves FUSION Team!

Az autómban csak alap gyári hangrendszer található, ami csak audio formátumot képes lejátszani. Azonban hallottam egy kis szerkezetről, amit a szivargyújtóba kell tenni, ennek segítségével a rádió még az MP3-at is le tudja játszani, mert átkonvertálja audio formátumba. Ilyen tényleg lehetséges?
És, ha ilyen szerkezet tényleg van, mennyibe kerülhet?

Előre is köszönöm a választ!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Amire te gondolsz, az

FM modulátor

FM modulátor

FM modulátor


egy olyan kis szerkezet, amit a szivargyújtóba kell behelyezni és USB port van rajta. Ez lényegében úgy működik, mint egy FM modulátor.

A pendrive-ról beolvassa a zeneszámokat, és rádiófrekvencián továbbítja a gyári fejegységhez. Ennek az ára 3000-7000 Ft között mozog. Azonban a lejátszás minősége nem lesz a legjobb, a frekvenciás jeltovábbítás miatt. És mivel már 15000-20000 Ft-tól lehet normális minőségű, MP3-at lejátszó fejegységet venni, így azt tanácsolom, hogy inkább cseréld ki a gyárit!

Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary

Sok furcsaságom közül az egyik, hogy nem tudnám nézni, ha az autóm gyári fejegységét valami oda nem illő darabbak váltanám le. Ezért, ha MP3-at szeretnék lejátszani a kocsiban, akkor nekem is FM modulátor lehetne a megoldás. Az is csúnya, de legalább nem kellene mindig bámulnom.

Jog


Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!

Biztonsági öv nem

Így kell rendeltetésszerűen használni a biztonsági övet

Így kell rendeltetésszerűen használni a biztonsági övet

Így kell rendeltetésszerűen használni a biztonsági övet


rendeltetésszerű használata okán 20 000 forintos közigazgatási bírságot szabtak ki rám. Mivel a bal váll alatt ment át az öv, nem a vállam felett, ezért a járőr úgy vette, mintha nem is lennék bekötve.
A nyilatkozaton a „NEM ISMEREM EL” részt aláhúzattam, de végül csak alá kellett írnom.
Kérdeztem, a bizonyításhoz fénykép van-e? Közölte, hogy nem, mert csak videóztak. (A közigazgatási bírságot csak akkor lehet kiszabni, ha erről fényképfelvételt készített a rendőrség.) :))

Mivel most utánanéztem, a KRESZ szerint „az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni”. Egyszóval 20 000 forint?! Elmentem a kapitányságra is és kétszer visszamentem, elkértem a járőr számát, nevét, kikérdeztem, mire elmondta: ahogy én kötöttem be magam az nem számít bekötöttnek…
Nem azt írták, hogy nem volt bekötve az övem! Tehát be voltam kötve, csak szerinte nem rendeltetésszerűen?!
HOVÁ FORDULJAK EZ ÜGYBEN??? EGYÁLTALÁN ILYEN RENDŐRÁLLAMBAN LEHET-E IGAZAM????

Üdvözlettel!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A biztonsági övre vonatkozóan

Néha látványnak sem utolsó egy helyesen bekapcsolt hárompontos öv

Néha látványnak sem utolsó egy helyesen bekapcsolt hárompontos öv

Néha látványnak sem utolsó egy helyesen bekapcsolt hárompontos öv


tényleg azt írja elő a KRESZ, amit idézett. De tudnia kell, hogy a hóna alatt átvezetett övet nem rendeltetésszerűen, bár véleményem szerint mégis jogszerűen használja.
Az ún. rendes jogorvoslati út (fellebbezés) a lehetőség.

Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián

Számomra felfoghatatlan, hogy sokan miért képtelenek bekapcsolni, vagy rendesen bekapcsolni a biztonsági övet. Nem értem, hogy miben akadályozza őket.
Hiába is magyarázták már nekem sokan az okokat, nem tudtam egyiket sem elfogadni. Nem is lehet.
Érdekes azonban, hogy ezeknek az embereknek a legnagyobb az igazságérzetük és ha rajtakapják őket, rögtön el akarják kerülni a bírságot.

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!