Olvasónk kérdezi |
Tisztelt Székely Úr!
Elsőkerék-hajtású autót váltanék hátsókerék-hajtásúra. Vezetéstechnikailag milyen hátrányokra esetleg előnyökre számíthatok? Üdvözlettel! |
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Amennyiben egy hátsókerekes
autót hajt majd, azt érzékeli, hogy nincs a kormányon úgynevezett hajtási befolyás. Mivel hátul hajt, és elől csak kormányoz, az autó viselkedése agilisebb, mint a fronthajtásúé.
Induláskor a súlyátterhelődés miatt a hajtott hátsó kerekekre kerül a nagyobb súly, ami segíti a nyomaték átadást.
Télen mindenképpen nehezebben kezelhető a történet, 4 téli gumit kötelező feltenni rá, ha szeretne vele közlekedni.
A hátsó hajtás dacára, vélhetően az autónak arra lesz hajlama, ha szárazon besokall egy kanyarban, hogy az orrát tolja, tehát alulkormányzott lesz. A gyárak jellemzően így hangolják az autókat. Csökkent tapadás mellett, tehát hóban, vagy jégen ez megváltozhat, és elképzelhető, hogy a fara fog kitörni, tehát túlkormányzott lesz.
Kivédése gázelvétellel, és rákormányzással.
Üdvözlettel:
Székely Gyula
Vannak, akik fanatikusan vallják, hogy az autó hátul hajt, s tagadják az elsőkerék-hajtás létjogosultságát. Szerintem a nagy többséget ez nem érdekli, nem az élvezetet keresik a vezetésben. Ők azok, akik csak szeretnének eljutni a célállomásra. Na, nekik való az utóbbi megoldás.
Jöjjön egy kis oktatófilm a hátsókerék-hajtásról:
Amennyiben az elsőkerék-hajtás titkaira is kíváncsi, kattintson!
Autóvásárlás
Olvasónk kérdezi |
Tisztelt Cím!
Pár napja tanácsért fordultam Önökhöz, Fabia-Stilo-Scenic dilemmával, sajnos még nem kaptam választ. Köszönettel! |
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Én nem vennék FIAT Stilot,
egyedül azon okból, hogy szerintem rém kényelmetlen az ülése. Ha Önnek ez nem probléma, sőt kényelmesnek találja, akkor inkább az 1,4 literest a kettő közül. Egész élénk motor, jót tesz neki a hatfokozatú váltó jó áttételezése. Persze az ezerhatos erősebb, de a kisebbik csak 7 litert fogyaszt átlagosan, nem nyolcat, ami számít.
A három típus közül azért nem tudok segíteni a választásban, mert a Scénic egy családi autó és egyterű, a Fabia és a Stilo pedig nem is egyterű és jóval kisebbek belül, kivéve a kombikat.
Egyforma összegből a három közül magamnak egy kombi Fabiát vennék.
Üdvözlettel:
Szörényi András
Ahhoz, hogy olyan autót vegyünk, amely évekig tökéletesen szolgál, jól átgondolt követelményrendszert kell felállítanunk, amiben az egyes tulajdonságokat súlyozzuk. Javaslom, hogy a vezetőülés kényelme kapjon kiemelt fontosságot! Nekem is volt egy Stilom, aminek egy év alatt képtelen voltam úgy beállítani az ülését, hogy abban komfortosan helyezkedhessek el.
Az autó formája még ma is tetszik, de ha az az ülés eszembe jut, kiráz a hideg.
Olvasónk kérdezi |
Kedves FUSION Team!
Az autómban csak alap gyári hangrendszer található, ami csak audio formátumot képes lejátszani. Azonban hallottam egy kis szerkezetről, amit a szivargyújtóba kell tenni, ennek segítségével a rádió még az MP3-at is le tudja játszani, mert átkonvertálja audio formátumba. Ilyen tényleg lehetséges? Előre is köszönöm a választ! |
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Amire te gondolsz, az
egy olyan kis szerkezet, amit a szivargyújtóba kell behelyezni és USB port van rajta. Ez lényegében úgy működik, mint egy FM modulátor.
A pendrive-ról beolvassa a zeneszámokat, és rádiófrekvencián továbbítja a gyári fejegységhez. Ennek az ára 3000-7000 Ft között mozog. Azonban a lejátszás minősége nem lesz a legjobb, a frekvenciás jeltovábbítás miatt. És mivel már 15000-20000 Ft-tól lehet normális minőségű, MP3-at lejátszó fejegységet venni, így azt tanácsolom, hogy inkább cseréld ki a gyárit!
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Sok furcsaságom közül az egyik, hogy nem tudnám nézni, ha az autóm gyári fejegységét valami oda nem illő darabbak váltanám le. Ezért, ha MP3-at szeretnék lejátszani a kocsiban, akkor nekem is FM modulátor lehetne a megoldás. Az is csúnya, de legalább nem kellene mindig bámulnom.
Olvasónk kérdezi |
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Biztonsági öv nem rendeltetésszerű használata okán 20 000 forintos közigazgatási bírságot szabtak ki rám. Mivel a bal váll alatt ment át az öv, nem a vállam felett, ezért a járőr úgy vette, mintha nem is lennék bekötve. Mivel most utánanéztem, a KRESZ szerint „az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni”. Egyszóval 20 000 forint?! Elmentem a kapitányságra is és kétszer visszamentem, elkértem a járőr számát, nevét, kikérdeztem, mire elmondta: ahogy én kötöttem be magam az nem számít bekötöttnek… Üdvözlettel! |
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
A biztonsági övre vonatkozóan
tényleg azt írja elő a KRESZ, amit idézett. De tudnia kell, hogy a hóna alatt átvezetett övet nem rendeltetésszerűen, bár véleményem szerint mégis jogszerűen használja.
Az ún. rendes jogorvoslati út (fellebbezés) a lehetőség.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián
Számomra felfoghatatlan, hogy sokan miért képtelenek bekapcsolni, vagy rendesen bekapcsolni a biztonsági övet. Nem értem, hogy miben akadályozza őket.
Hiába is magyarázták már nekem sokan az okokat, nem tudtam egyiket sem elfogadni. Nem is lehet.
Érdekes azonban, hogy ezeknek az embereknek a legnagyobb az igazságérzetük és ha rajtakapják őket, rögtön el akarják kerülni a bírságot.
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!