100 éve történt



Egy olyan balesetről

Egy ilyen autóval sorompónak - vagy bárminek - hajtani, messze nem életbiztosítás
Egy ilyen autóval sorompónak - vagy bárminek - hajtani, messze nem életbiztosítás

Egy ilyen autóval sorompónak – vagy bárminek – hajtani, messze nem életbiztosítás

Egy ilyen autóval sorompónak hajtani, messze van az életbiztosítástól


olvashatnak alant, amit ma úgy kommentálnának, hogy a sebesség helytelen megválasztása miatt következett be. Szerintem pedig egyszerűen a figyelmetlenség volt az oka, mert egy vasúti átjárót azért illene észrevenni, pláne, ha sorompóval ellátott.

1910. október 3.

„Mürzzuschlagban egy automobil öt utassal teljes sebességgel nekirohant egy leeresztett vasuti sorompónak. Az automobil vezetője, Löwinger bécsi gyáros és Streikmann konstantinápolyi kereskedő sulyosan meg sebesültek. A többi három utas könnyebben sebesült meg.”

70 éve történt



Nem gondoltam volna, hogy két ország kapcsolatának építésében fontos szerepe lehet az automobiloknak is. Ám egy jól szervezett autós túra lehetőséget teremt arra, hogy a két különböző nemzet tagjai fesztelenül elbeszélgessenek, melynek jótékony hatásai lehetnek a köztük lévő munkakapcsolatra is.

1940. május 24.

„A MAGYAR AUTOMOBILISTÁK ÜNNEPÉLYES FOGADTATÁSA BELGRÁDBAN

A Magyar-Jugoszláv

A túra résztvevői így is gyönyörködhettek az útvonalon található látnivalókban

A túra résztvevői így is gyönyörködhettek az útvonalon található látnivalókban

A túra résztvevői így is gyönyörködhettek az útvonalon található látnivalókban


Társaság a Királyi Magyar Automobil Club, a Magyar Touring Club s a Magyar Athletikai Club autós szakosztályának tagjaiból autóturát szervezett Belgrádba. Az autóturán 29 kocsival 60 személy vett részt, akiket Algya Pap Sándor altábornagy, a Magyar-Jugoszláv Társaság autós szakosztályána elnöke vezetett.

A tura résztvevőit a határon ünnepélyesen fogadták; Szabadkán az ottan i autóklub elnöke, Manulovics Dusán, majd Zimonylan Mihajlovics dr. a jugoszláv automobil club elnőke, mondott üdvözlőbeszédet, amelyekre Algya Pap Sándor válaszolt, hangoztatva azokat a baráti érzelmeket, amelyek a két ország társadalmát kulturális, idegenforgalmi és sport téren összekötik.

Rövid tartózkodás után az autósok folytatták utjukat Belgrádba, ahol pénteken megkoszoruzták a hősök síremlékét, mald Oplenácban Sándor király sírjára helyeztek koszorut, Djurisic Vojin, Belgrád város polgármestere, mint  Jugoszláv-Magyar Társaság elnöke, ebéden látta vendégül a tura résztvevőit, majd Bakách-Bessenyei György belgrádi nagykövetünk táján vettek részt.

Szombaton este

Milyen autókkal vehettek részt a túrán?

Milyen autókkal vehettek részt a túrán?

Milyen autókkal vehettek részt a túrán?


az operában rendezett diszelőadás után az ottani automobil club rendez estélyt a résztvevők tiszteletére. A turán a magyar autóstársadalom kiválóságai vettek részt, köztük: Rakovszky Iván ny. belügyminiszter, gróf Tisza Kálmán, gróf Andrássy Mihály, Koós Zoltán felsőházi tag, Karácson Endre ny. államtitkár, Mihályfi Dezső, a Láng gyár vezérigazgatója, Landauer Eduard dr Kirchknopf Ernő, Delmár Walter és több más ismert sportférfiu.

A belgrádi lapok rendkivül barátságos hangon irnak a magyarországi autósok belgrádi látogatásáról, kiemelve ennek a turautnak a mai körülmények között fokozott jelentőségét.”

20 éve történt



A Trabant kimeríthetetlen témakör. Az elmúlt hetekben is szereplője volt az archív válogatásnak, és ma sem tudom kihagyni belőle. Igaz, most nem valami különleges modellről, vagy évfordulóról szól a hír, hanem a Trabantok karosszériájának leleményes újrahasznosításáról. 

1990. június 26.

„Valószínű, hogy

Ez is egy módja a kiöregedett Trabant újrahasznosításának

Ez is egy módja a kiöregedett Trabant újrahasznosításának

Ez is egy módja a kiöregedett Trabant újrafelhasználásának


az NDK Trabant-gyára nem is tudta, milyen jó repülő alkalmatosságot gyártott évtizedeken keresztül. A sokat szapult füstös kétüteműek , az országutakon ugyan nem veszik fel a versenyt a BMW-kkel, ám a levegőben minden bizonnyal túlszárnyalják nyugati konkurensüket.

Kiderült ugyanis a minap egy berlini nemzetközi bumerángbajnokságon, hogy a Trabantok műanyagkaroszériájából kiváló repülő testeket lehet kivágni. A Trabant-bumerángok szinte rakétaként hasították a levegőt mindenki nagy ámulatára és elismerésére.

A gépkocsikat, amelyekre nem túl régen még 15 évig kellett várni az NDK állampolgárainak, így aztán szó szerint eldobhatják tulajdonosaik, ha nem  akarják tovább duzzasztani az eladatlan Trabant-készleteket. Ugyanis amióta az NDK autópiacára betörtek a használt nyugatnémet járművek, visszaesett a Trabantok iránti kereslet, pedig bumerángnak sokkal jobbak.”

Sivatagi terepjáró nem lesz belőle

Sivatagi terepjáró nem lesz belőle

Az utolsó hír pedig azért aktuális, mert nemrég valami hasonló történt ismét az országban, igaz, ott nyolcan préselték be magukat a Trabantba.

1990. július 29.

„Súlyos autóbaleset történt vasárnap a Komárom megyei Táb falunál, Dorog térségében. Bár csupán egyetlen Trabant személygépkocsi borult az árokba, azonban hat személy ült benne, négy felnőtt és két gyermek. A szerencsétlenül járt utasok egyikét életveszélyes állapotban, kettőt súlyos, hármat pedig könnyű sérültként szállítottak kórházba.
A baleset körülményeit a rendőrség vizsgálja.”