Két versenyző, két autó és 6,9 méternyi műanyag út. Nagyjából ennyire számítunk, amikor a Carrera versenypályáját kibontjuk. Ekkor még nem sejtettük, hogy gyermekkorunk hivatalos vége óta eltelt időben ezen a téren is sok minden megváltozott.
A hungarocell páncélból kifeszegetett pályaelemekből könnyedén felépítettük a közel hét méter hosszú versenypályát, a korlátok, egyéb kiegészítők felszerelésétől eltekintettünk, hiszen most nem a látvány a lényeg. Versenyezni akarunk. Vannak szűk kanyarok, rajtrács és két váltó is, amelyen nyomvonalat válthatunk. Ígéretes.
Akár egy terepasztal
Hogy ne csak a megszokott ovális pályán űzhesse egymást a két villanymotoros kiskocsi, a gyártó számtalanféle pályaelemmel, épülettel, figurával kényezteti azokat, akiket nemcsak a mérgezett egérként kergetőző kisautók látványa elégít ki. Ők komplett versenypályákat is építhetnek – ehhez a gyártó oldaláról letölthetőek a valódi versenypályák tervrajza, illetve alkatrészszükséglete – épületekkel, gyalogoshidakkal, szurkolókkal és a boxutcában lebzselő, lenge öltözetű apró hölgyekkel. A lehetőségek száma komolyan végtelen, a felépíthető pályának csak a nappali alapterülete szabhat határt.
Nálunk, a szerkesztőségi tárgyalóban installált pálya nem ennyire spéci darab, ez előre összeválogatva egy gigantikus kartondobozban érkezett. Gyárilag két darab versenyautó jár a készlethez, de a pálya hat darab autót is képes kezelni. A technikának hála, egy sínen több autó is közlekedhet egy időben, hiszen a távirányító csak a hozzá tartozó versenyautót irányítja, függetlenül attól, hogy az éppen merre jár. Nehezen érthető, nem is érdekel, hogyan csinálják, lényeg, hogy működik.
Idegesítő ember üvöltözik a filmben, de lehalkítva azért érdemes megnézni:
A játékmenet is sokkal bonyolultabb már, mint a kezdetleges, évtizedekkel ezelőtt itthon kapható NDK-s elődé. Nemcsak ész nélkül, körbe-körbe lehet vele száguldani, hanem a sávváltások is megoldhatóak. A távirányító gombját megnyomva pillanatok alatt átugorhatunk a szűkebb belső ívre, hogy meg tudjuk előzni a vetélytársakat.
Minden programozható
A kezdeti lelkesedést, a pályaépítés örömeit hamar letöri a tény, hogy az autók elképesztően gyorsak. Rutin nélkül az első kanyart sem voltunk képesek bevenni, a játék leginkább abból állt, hogy székek, asztalok alól kotortuk elő a kocsikat.
Szerencsére ezen is lehet segíteni, a gázérzékenységet öt fokozatban lehet beállítani, rutintól, reakcióidőtől függően. Érdekes, hogy a fékerőt – gázelvételkor a motorfék erejét – is kedvünkre szabályozhatjuk, a gázérzékenységtől teljesen függetlenül.
Felvezetőautó, boxutca, üzemanyag-probléma
Ha a lelkünk már jó alaposan odaszáradt az F-1 oltárára, és adtunk pénzt boxutcáért is, akkor az előre beállított tempóban haladó felvezetőautót is idomíthatunk magunknak. Ez a magától megtett kör után szépen kiáll a boxutcába. Igazán betegek az üzemanyagszintet is állítgathatják az autón, így ha az elkezd villogni – igen, egyes modelleknek lámpájuk is van -, érdemes kiállni tankolni, mert hiába nyomjuk a gázt, az autó csak csigatempóban fog vánszorogni. Apró, vidám dolgok ezek, amelyek igazán izgalmassá tehetnek egy szobai futamot. Sajnos a nálunk lévő készlethez nem jártak ezek a kiegészítők, így mi maradtunk a hagyományos futamoknál.
A pálya mellett az autók is különlegesek. A dobozon büszke, hologramos matrica hirdeti, hogy a nagynevű autógyártók örömmel hozzájárultak ahhoz, hogy a márkaneveiket használják. De nemcsak a Ferrari és a McLaren örül, ha a Carrera dobozába az ő autóik is bekerülnek, hanem rajzfilmek autófiguráival is versenyezhetnek a meserajongó kiskölkök. Nincs kockázat, a Carrera a témában a profi, megbízható prémiumkategóriát testesíti meg. Ennek szellemében a járgányok is gyönyörűek, élethűek, remek minőségűek.
Talán már túl szépek is, így különösen rossz érzés, amikor egymással ütköznek, vagy hangsebesség közeli tempóval kirepülnek a pályáról. A légterelők, érzékenyebb apróságok ilyenkor egyből leesnek az autókról, de a leszakadt részeket nem kell örökre elsiratni, vagy pillanatragasztóért nyúlni, hanem pár mozdulattal vissza lehet pattintani a helyükre. Költségkímélő megoldás, bár az első repülés mindenféleképpen szívbemarkoló élmény lesz.
Akit árak, részletek érdekelnek, az itt mindent megtalál a témában.