86 éve történt


A hivatalos utcai versenyek szépen eltünedeztek az idők folyamán. Pedig alighanem itt tudják leginkább megmutatni a profik és a lelkes amatőrök, hogy mennyire merészek, hiszen kevés lehetőség van a javításra egy szűk pályán.

1924. szeptember 26.

„Európa bajnokai

Merz és Saltzer Mercedesszel versenyzett
Merz és Saltzer Mercedesszel versenyzett

Merz és Saltzer Mercedesszel versenyzett

Merz és Saltzer Mercedesszel versenyzett


a Svábhegyen. A Svábhegy sárguló levelü fái között orkánszerü rohanással robogtak végig ma délelőtt a vasárnapi mérkőzésre benevezett verseny- és turagépek. Tiz órától kezdve motorbugás verte föl az Istenhegyi-ut környékét.

Ekkor vette kezdetét a rendőrileg lezárt utvonalon a hivatalos tréning. A verseny favoritja Merz és Saltzer, a két európai hirü Mercedes-vezető, gróf Kinsky Ferdinánd, a diadalmas Steyr-amatőr. Ma délelőtt mind a hárman ujból megjavitották az eddig pályarekordot.

Természetesen

Kinsky Ferdinánd egy Steyr kormánya mögött ült

Kinsky Ferdinánd egy Steyr kormánya mögött ült

Kinsky Ferdinánd egy Steyr kormánya mögött ült


ez nem hivatalos eredmény és majd a versenyen dől el a rekord sorsa. Delmár Walter, Almássy László és Bárdi hasonlóképpen többizben végigfutotta a pályát. A hölgyek közül Szelnár Aladárné és Walter Ferencné trenirozott szorgalmasan.

Motor-kerékpárosaink Diertl Lipóttal, az osztrák bajnokkal az élükön, jóformán mind együtt voltak. Ma
jelent meg először ifj. Horthy Miklós, aki igen jó idő mellett futotta be a pályát. A mai próba ismételten megmutatta, hogy vasárnap még itt soha nem látott szenzációs sporteredményben lesz része a budapesti közönségnek.”

63 éve történt


Ha valaki manapság nem tudná megmondani, hogy Mercedest, Audit, vagy BMW-t látott, arra érdekesen tekintenének. Ma már elsődleges a forma, a design.
Hatvan éve eléggé uniformizáltak voltak az autók, így egy baleset szemtanújának nem volt könnyű dolga.

Mercedes Benz 170V

Mercedes Benz 170V

1947. november 12.

„Mint ismeretes, kedden este Cinkotán egy ismeretlen rendszámu személygépkocsi halálra gázolta Papp Albert rendőrőrmestert. A nyomozás során megállapították, hogy a rendőrgázoló gépkocsit Kistarcsán már le akarta állítani Zengel Mihály rendőr szakaszvezető, de a vezető nem állította meg a kocsit.

Több szemtanu szerint

DKW F8

DKW F8

DKW F8


a gázoló gépkosi sötétszürke, vagy fekete színü, négyüléses Mercedes, DKW, vagy BMW kocsi lehetett, szürke vászontetővel.
A kocsi bal lámpája megsérült, illetve üvege eltörött, egyes szemtanuk szerint a gázolás után csak a jobboldali lámpája égett. Feltehető, hogy bal első sárhányója és hütője is megrongálódott.


A főkapitányság felkéri mindazokat, akik a rendőrgázoló gépkocsira vonatkozólag bármilyen anyagot tudnak, sürgősen jelentsék azt a főkapitányság sérülési főcsoportjánál.”

20 éve történt


Talán mégsem

Chrysler Imperial

Chrysler Imperial

Chrysler Imperial


kolbászból készítik a kerítést tőlünk nyugatra. Bár jóval közelebb vannak hozzá, mint mi.
Mindenesetre sokan tartják követendőnek a külföldön már bevált példákat, sajnos a rosszakat is. Mivel azonban az Egyesült Államokban nemcsak kártérítést, hanem bírságot is kellett fizetnie a bűnösnek, ezért a további ügyeskedéstől valószínűleg elment a kedve.

Hazánkban még tombol a vadkapitalizmus, a minél gyorsabb meggazdagodás lehetősége sokakat bűnbe visz. A gyanútlan autóvásárló pedig pórul jár, s évekig se rendes autó, se kártérítés, csak a bíróságra járás.

1990. augusztus 11.

„Egy St. Louis-i

Chrysler Fifth Avenue

Chrysler Fifth Avenue

Chrysler Fifth Avenue


bíróság pénteken 7,6 millió dolláros büntetésre ítélte a Chrysler céget, mert az autógyár 1949 és 1986 között több tízezer gépkocsi kilométeróráját hamisította meg és 30, korábban balesetet szenvedett és kijavított gépkocsit új járműként értékesített.

Az autógyár már korábban beleegyezett abba, hogy 18,5 millió dollárt fizessen ki 37 ezer csalódott ügyfelének, akik olyan járművekért fizettek teljes árat, amelyeket a cég vezető beosztású alkalmazottai korábban már több hétig használtak.”

1990. augusztus 17.

A Fiat és a Chrysler

Az európai forma, tengerentúli kiegészítőkkel

Az európai forma, tengerentúli kiegészítőkkel

Az európai forma, tengerentúli kiegészítőkkel


húsz esztendeje kezdett tárgyalásának tavaly került pont a végére, a két cég összeolvadt. Az amerikai gyártónak szüksége volt a Fiatra ahhoz, hogy fennmaradhasson.
A márkaneve azonban így is el fog tűnni az európai piacokról – kivéve Nagy-Britanniát és Írországot -, s jövő évtől minden modelljük Lancia néven gurul majd az utakon, míg a Lancia modellek Chrysler embléma alatt kerülnek az Újvilág kereskedéseibe.

„A Chrysler, az Egyesült Államok harmadik legnagyobb autógyártója tárgyalásokba kezdett a Fiat, a Renault és a Volvo céggel – jelentette be egy sajtótájékoztatón Lee Iacocca, a cég elnöke.

Iacocca nem

A Lancia Thesis is meg fog jelenni Chrysler emblémával

A Lancia Thesis is meg fog jelenni Chrysler emblémával

A Lancia Thesis is meg fog jelenni Chrysler emblémával


közölt további részleteket a megbeszélésekről, de elvetette cége és valamelyik európai vállalat teljes egybeolvadásának lehetőségét. Alaptalannak minősítette azokat a híreszteléseket is, amelyek szerint hamarosan szerződést köt a Fiattal arról, hogy kölcsönösen gyártsanak alkatrészeket egymásnak, bár nem zárta ki ennek lehetőségét a távolabbi jövőben.

A három nagy amerikai autógyártó cég, a General Motors, a Ford és a Chrysler közül ez utóbbit sújtja leginkább az igen erős japán konkurencia. Profitja folyamatosan esik, és az értékesítés tartósan csökkenő tendenciát mutat. Leépülőben van a cég személyi állománya is, sőt az elnök, Iacocca arra kényszerült, hogy bejelentse nyugdíjba vonulását, miután az utódjául kiszemelt Gerald Greenwald bejelentette, hogy lemond.”