Igazán jutányos áron, alig ötszáz forintért jó eséllyel lemészárolhatjuk magunkat, hála egy valós piaci igényre ráérző, furfangos nyíregyházi cégnek. Feltéve, ha használjuk a terméküket.

Az autógyárak mérnökei súlyos milliókat költenek el arra, hogy ha egy mód van rá, ne haljunk meg az autóinkban. Erre itt egy ötszáz forintos kacat, amivel mi túljárhatunk az eszükön, hiszen meghalni, lerokkanni mindenkinek szíve joga.
Minden felelősség a felhasználót terhel

Minden felelősség a felhasználót terhel

Minden felelősség a felhasználót terhel

 

 

Ma reggel autóMagazin-os kollégánk furcsa zsákmánnyal örvendeztetett meg minket. Tankolás után a benzinkúton lelte ezt a mókás kis szerkezetet – már ha szerkezetnek lehet nevezni egy lapos, nagyjából háromforintnyi nyersanyagot tartalmazó fekete műanyaglapot -, amelyet az öv csatjának helyére kell bedugni és máris a múlté az idegesítő, az öv becsatolására figyelmeztető csipogás, sípolás, zenélés. Cserébe nagy eséllyel ostoba halált halhatunk, már aránylag lassú tempónál bekövetkező balesetben is. Ötszáz forintért a hülyének is megéri, nem?

Maga a termék a biztonsági öv csatjára hasonlít – a gyártó büszkén hirdeti a tájékoztató papíron, hogy minden autótípushoz használható -, csak nem fémből, hanem műanyagból van. Az anyagának nincs is különösebb jelentősége, hiszen semmit nem kell megtartania, csupán annyi a csat rendeltetése, hogy átverje az autó érzékelőit. Így a vezető nyugodtan autózhat övhiszti nélkül.

Öngyilkosság 499 forintért? 14 Mire használjuk?

Nekünk leginkább gyermekszórakoztatásra vált be a cucc, ugyanis remekül lehet vele célba lőni, amikor az ember megnyomja a nagy piros csatkioldó gombot. De a katapult üzemmód mellett a taxisok, ha éppen taxi üzemmódban használják a kocsit, illetve a biztonsági öv használata alól orvosi felmentéssel rendelkezők használhatják legálisan ezt a műanyagdarabot. Más kérdés, hogy a taxisoknak miért nem kötelező az övet becsatolni, mi valószínűleg taxisként is inkább az övet részesítenénk előnyben, nem ezt a csatot.

Viszont ha hátizsákot vagy más nehezebb dolgot szállítunk az utastérben ülésre támasztva, akkor már lehet értelme a folytonos sípolást megelőlegezendő álcsatot használni. Igaz, korábban ezt is meg lehetett oldani a csomag egyszerű „bekötésével”.

Egy kihalt parkolóban mi is bátran kipróbáltuk a szerkezetet:

a videó a hirdetés után indul

Nem ér a nevem!

Persze a termék hátulján a gyártó felhívja a figyelmet arra, hogy semmiféle felelősséget nem vállalnak a termék használatából adódó személyi és vagyoni károkért. Mi alapból felemelnénk az ilyet használók tb-jét úgy háromszorosára…

Mit mond a KRESZ?

48. § (5) Nem kell becsatolni a biztonsági övet:
a) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
c) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
d) a lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban;
e) a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítás végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat;
f) az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek;
g) annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik.

 

 

Öngyilkosság 499 forintért? 15