A megfelelő végzettség, s a gyakorlati tapasztalatok mit sem érnek, ha az instruktor nem elkötelezett. Szívből kell végeznie munkáját, mert az ő tanításai valóban emberéleteket menthetnek:
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely úr!
Magánszemélyeknek szóló tréningjei érdekelnének, mikor, milyen feltételekkel tartja.
Másik kérdés 17 éves pályaválasztóé: hogyan lehet valaki vezetéstechnikai szakértő, milyen iskolák, végzettség szükségeltetik hozzá.
Tisztelettel megköszönöm válaszát!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A cégem honlapján olvasható minden fontos információ a tréningekről, ami ott szerepel, az a mai napig is érvényes. Az árak is, egy félnapos kurzus egy tank benzin ára, az egynapos közepes sebességű tréningért két tank benzin árát kell kifizetnie.
Ami a „szakértőt ”
illeti. Felkértek a dologra, és én elvállaltam. Nem kérdezték, hogy jártam-e iskolába, és hogy milyen végzettségem van. Lehet hogy nekik sem ez számít, inkább a speciális területen megszerzett tapasztalat.
1975 óta berregek az utakon, és 1998 óta dolgozom instruktorként.
Amennyiben érdekli az autózás, válasszon valamilyen közlekedésmérnöki kart, és gyűjtsön be minden információt. Csak azt fogadja el, amit személyesen is megtapasztalt, és gondoljon tovább dolgokat úgy, ahogy mások még nem.
Köszönöm türelmét,
Székely Gyula
Autóvásárlás
A kedves olvasó helyében én átgondolnám, hogy mi számít nekem igazán. A márka, vagy pedig a praktikum. Mivel családos ember, ez utóbbinak többet kellene nyomnia a latban, hogy a későbbiekben ne ostorozza magát egy érzelmi alapon történt választás negatív hatásai miatt:
Olvasónk kérdezi
„üdv!érdeklődenék.
4 és fél 5 millióért szeretnék autót.családos vagyok.a toyota corolla versot néztem dízelben a 136 lóvasat mi a véleménye róla?
ezt ajánlaná vagy várjak még addig még az új versot is tudok majd használtan ennyiért venni?
ha kicsit ecsetelné a z új dízel verso paramétereit.megbízhatóság fogyasztás stb…köszönöm Béla”
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Megvárnám, amíg az
új dízel Verso árban leér 4,5 millióig, mert a régi belül elég kicsi, főleg a csomagtere szűk a kategóriatársakhoz (pl. Mazda5, Zafira, Touran, Grand Scénic, 5008, ALtea XL, Kia Carens) képest. A korábbi modellből a 177 lóerős dízel tényleg nem ideális, bármilyen finoman jár is, de a 136 lóerős is többet fogyaszt az elvárhatónál.
Én beérném a kétliteres dízellel az újból, az városban is 8 liter alatt eszik, harmonikus és nagyon békés, kellemes, remekül variálható családi autó. A megbízhatóságáról, mindössze egy évvel a bevezetése után, sajnos nem tudok mit mondani. 4,5 millióval a zsebében rengeteg autót választhat, akár majdnem új Kia Carenst, SEAT Altea XL-t is.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Az élet számos területéhez hasonlóan itt sem a méret a lényeg, hanem a minőség. Akkor kaphatunk megfelelő hangzást, ha igényes részletekkel dolgozunk. Illetve, ha az erősítő megfelelő hőmérsékleten dolgozik:
Olvasónk kérdezi
„Sziasztok!
Abban szeretném a segítségüket kérni hogy van egy 200w-os blaupunkt mélynyomó, tehát ehhez mekkora és miylen erősítöt kéne vennem? én magnatra gondoltam de hallotam olyanról hogy kissebnek kell az erősítőnek lennie mint a mélynomónak ugye? szóval 170-180 w-os erősítöt kéne vennem? javít a minőségen ha az erősítő is blaupunkt?
A kondit érdemes e bekötni ha nem akarom üvöltetni? Végül hova tegyem? 1996-os Renault laguna kombiról lenne szó! szintén jó lenne ha kibővítésnél nem lenne útba! de nem értem pontosan mire kell figyelnem ha az ülés alá teszem!
Válaszotokat előre is köszönöm!”
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Inkább egy picivel
nagyobb erősítőt ajánlanék. Egy 300 wattossal már kellőképpen meg lehet hajtani a mélynyomót. Az hogy az erősítő is Blaupunkt nem javít semmit. Egy FUSION erősítővel is ugyan úgy fog szólni.
A kondit nem ajánlom neked, mert ilyen teljesítménynél csak felesleges pénzkidobás. Inkább a kábelek minőségére kell odafigyelni. melyik ülés alá szeretnéd tenni? Ha az első ülések alá teszed, akkor figyelni kell rá, hogy nehogy a hátsó ülésen ülők a lábukkal megrúgják.
Ha a hátsó ülés alá teszed, akkor viszont a szellőzésre kell odafigyelned, nehogy túlmelegedjen. Oda érdemes digitális erősítőt tenned. Az kevésbé melegszik, mint a hagyományos erősítők.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Visszatérő kérdés, hogy az autós hogyan csökkentheti a be nem kapcsolt biztonsági öv miatti büntetés mértékét. Véleményem szerint inkább azon kellene gondolkozniuk, hogy a bekapcsolt heveder vajon hogyan csökkentheti a baleset miatti sérülés nagyságát! Egy egyszerű mozdulat az egész:
Olvasónk kérdezi
Üdvözlöm!
Nem kapcsoltam be a biztonsági övemet. Leállítottak, közigazgatási eljárásban döntenek.
Mire számíthatok? Ha bírságot kapok, azt megfellebbezhetem-e csökkentés reményében?
Köszönöm válaszát!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Közigazgatási bírságot jogszabály alapján nem lehet mérsékeltetni, a bírság összege 30.000,- Ft lesz.
Véleményem szerint inkább azt gondolja át, miért kapta a bírságot. Az öv életet menthet, ez nem üres propaganda, saját praxisom tapasztalata alapján is ez a határozott álláspontom.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!