Mi a célja egy vezetéstechnikai tréningen történő részvételnek? Egy jót autózni, vagy tanulni valami hasznosat? Én ez utóbbira szavazok. Tanulni pedig olyan járművel kell, amit naponta használunk, hiszen annak a viselkedését kell ismernünk.
Olvasónk kérdezi
Üdvözletem Gyula!
Annyit szeretnék Öntől kérdezni, hogy saját autóval kell-e a helyszínre moccanni vagy esetleg van egy tesztautó, (nem azért, mert zúzni szeretnék) esetleg van anyagi vonzata a dolognak?
Ha tegyük fel csak kíváncsi lennék a képességeimre vagy tanulni 1-2 „nemárthatudom” technikát?:-)
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Cégünk a tréningekhez
alapesetben nem biztosít gyakorló autót, ennek nyilván anyagi okai vannak.
2005 óta működünk úgy, hogy évente ezer emberből mindössze 20 szeretne bérelni autót.A tréning célja, hogy a vezető saját, minden nap használt autójának a határait ismerje meg, azokkal a gumikkal, amelyekkel éppen az évszaknak megfelelően fel van szerelve. Így hiteles képet kap arról, hol húzódnak önmaga és autója teljesítőképességének határai.
Azt a pénzt, amit öt autó pályán tartására költenénk kezdettől fogva, a pályára fordítjuk, pl. az öntözőrendszerek fejlesztésére, műgyanta pályák további építésére. A hozzánk érkező cégek nagy része kimondottan úgy rendeli meg a tréninget, hogy a dolgozó a céges autóval köteles részt venni a képzésen.
Az autók, és a
gumik simán károsodás nélkül kibírják a tréninget, van olyan megrendelőnk, aki egy autóval két dolgozót küld hozzánk, és ezek az autók is kibírják. Nem ész nélkül megyünk, és nem a kézifékes fordulókat gyakoroljuk. Azt hogy 70 – 100-ról fékezünk párszor, egy blokkolásgátlóval szerelt alsó-középkategóriás autó elviseli. Hiába bérelnénk a vendégünknek egy ESP-vel, vagy DSC-vel felszerelt összkerék-hajtású felnőtt autót, ha otthon egy ennél gyengébb autóval berreg.
Gagyit nem akarunk adni, ez napi 5 ezer forintból megoldható lenne. Ha a vevő úgy dönt, saját költéségén egy bármilyen bérelt autóval érkezik, ezt megteheti anélkül is, hogy nekünk emiatt aggódni kellene.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Olvasónk elkötelezett a Volkswagen konszern termékei iránt. Mi lehet számára az ésszerű megoldás másfél millió forintos büdzsével? Egyáltalán szükséges napi 40 kilométer megtételéhez dízelmotoros autót venni? Mire figyeljen?
Olvasónk kérdezi
Tisztelt András!
Egy megbízható dízel autót szeretnék vásárolni maximum 1,5 millió forintig. Elsősorban német autót, VW konszerneset szeretnék. Amiket nézegettem: főként a Seat Leon (1,5 alatt nem nagyon van), Seat Toledo tetszik. Szóba jöhet még VW Passat V,VI, a Bora, a Polo VI, a Seat Ibiza, esetleg a Golf IV, Audi A4, A3, A6.
A lényeg a motor, mindenképp az 1.9-es szívódízelt szeretnék. Mivel még tanulok, így fontos szerep jut az olcsó fenntarthatóságnak, ugyanakkor a megbízhatóságnak is, mivel mintegy 20 kilométerről járok be nap, mint nap.
Kérem, írja meg a véleményét, melyik típust javasolja leginkább, melyik típusnál mire figyeljek!
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Az Audi A6-ban és A4-ben
nem volt szívódízel, ezek kiesnek, de az adott büdzsével ne fájjon a szíve értük!
Jó kiindulási alap az 1,9 SDI, ezzel a megszokhatóan lusta, de nagyon keveset fogyasztó motorral én Skodát vennék. Fabia Combit 900 ezer Ft körül már találni SDI-vel, az Octavia sem sokkal drágább.
Ha a Borában hisz, mert német, akkor az Octaviában is bízhat, mert ugyanaz a kettő. A váltóhibákra, a bekrepáló elektromos ablakemelőkre kell figyelni. Könnyű odaverni az alacsonyan húzódó lökhárítót is. Mivel télen kellemetlen a lassan bemelegedő, csekélyebb hulladékhője miatt utána is gyengébben fűtő dízelmotor, ezért az 1,4-es benzines Fabiákat vagy Ibizákat sem hagynám ki ab start a keresésből.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Hogyan csinálhatunk hangversenytermet az autónkból? Úgy, hogy használhatatlanná tesszük a csomagtartót!
Olvasónk kérdezi
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni a következőben:
Van egy Opel Tigrám és jelenleg egy multimédiás, motoros mozgatású kijelzős DVD-s fejegységem van benne. Az ajtóban lévő gyári hangszórók cseréjén gondolkodok nagyon.
Erre a szettre gondoltam: Fusion RE-CM650 komponens hangszóró szett Reactor szériás 6.5″-os. Szerintetek elég az 1-1 csipogó belőle amit a szett tartalmaz vagy esetleg lehetne még pluszba tenni csipogót az A oszlopra? Esetleg valami komolyabbat a hangzás miatt?! Meg hogy melyiket javasolnátok belőle?
Később veszek majd hozzá külön ezek és a hátsó hangszórók meghajtására egy négycsatornás erősítőt. Jelenleg egy régi RTO erősítőm van és egy Jackson ládám. De nagyon kísért egy üvegszálas beépítés is a csomagtartót kitöltve, csak félek, nehogy elvegye azt a jó mélyet a szépségért cserébe!
Van egy tartalék monitorom 7″-os. Arra gondoltam, hogy két mélynyomó lenne fordítottan elhelyezve, köztük a két erősítő, a kondi és felettük a plusz monitor. Tudnátok valamit ajánlani vagy esetleg csináltatok már Tigrába hasonlót?
Előre is köszi!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Az általad nézett FUSION RE-CM650 szett jó választás. Véleményem szerint az egy pár csipogó a rendszeredhez elég. Igazából azt kellene eldöntened, hogy milyen rendszert szeretnél majd a későbbiekben.
Amit tudnék neked
javasolni a későbbi terveidhez (üvegszálas dupla láda) igazodva, az egy ajtópanel legyártása, melybe 2 vagy 3 pár ilyen szettet raknál. Ezeket a paneleket nagyon szépen meg lehet csinálni, az igényeidnek megfelelően. A hátsó hangszórókat én nem erőltetném a helyedben, mert a mély láda miatt úgy sem fognak érvényesülni.
Az üvegszálas ládától pedig nem kell tartanod. Amikor még gyerekcipőben jártak az ilyen beépítések, én is féltem tőlük. Azonban mostanra már olyan ládákat csinálnak, csinálunk, hogy kifogástalan a hangzása.
Tigrába még nem csináltunk ilyen beépítést, de szeretjük a kihívásokat. Ha gondolod nagyon szívesen látunk egy személyes konzultációra, ahol meg tudjuk beszélni az elképzeléseid, és hogy mit is lehet azokból megvalósítani.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Félelmetes látni, ha egy megkülönböztetett jelzést használó jármű a forgalomban vesztegel. Talán figyelmesebbek manapság az autósok, mégis sokszor vannak, akik mintha tudomást sem vennének arról, hogy ezeknek biztosítani kellene az előrejutást.
Olvasónk érdekes kérdést vet föl. Az általa feszegetett esetben én bizony a lámpa jelzését figyelmen kívül hagyom és a legnagyobb körültekintéssel begurulok a kereszteződésbe, addig a pontig, ahol még nem akadályozom a keresztirányú forgalmat.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Kérdésem, hogyha piros lámpánál állok, és megkülönböztetett jelzésű jármű közeledik felém, és csak úgy tudom a biztonságos átjutást biztosítani neki, hogy átmegyek a tilos jelzésen, de lefotóznak az áthaladás végett, mi a teendőm.
Esetleg addigra a lámpa is zöld lesz, így a fotón a „másik” jármű a megengedett sebességen belül és szabad jelzésnél ment át a kereszteződésen.
Az eset nem történt még meg, de bármikor megeshet bárkivel.
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Ez esetben sem mehet át a piros lámpán.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!