100 éve történt



Rájárt a rúd a postás autókra a múlt század elején. Az erősebb kutya elv ellen nehéz védekezni, de az álkulccsal történő autófeltörés megelőzhető lett volna, ha nem hagyják őrizetlenül az értékes értékű árut tartalmazó postás autót. 

1909. november 24.


„Aradról Jelentik:

Erősebb kutya
Egy ilyet talán még én is kinyitnék álkulccsal

Egy ilyet talán még én is kinyitnék álkulccsal

Egy ilyet talán még én is kinyitnék álkulccsal


Az itteni autóbusz 7. számu kocsija egy postakocsit elgázolt. A postakocsi felborult és a rajta ülő Biró Márton postás és Tar Lajos kocsi a kerekek alá kerültek. Súlyosan sebesülve szállították a kórházba.

Az itteni Weitzer-utcában a csomagokat szállító postakocsit ismeretlen tettesek már többször álkulccsal felnyitották és abból értékes értékü selymet és csipkéket tartalmazó csomagokat elloptak. A postafőnökség azt hiszi, hogy a lopásokat bünszövetkezet követi el. Erélyes nyomozást inditottak.”

70 éve történt


Olybá tűnik, hogy mindig voltak egyenlőbbek. Amennyiben az alábbi hírben olvasható baleset helyszínén a forgalmi rend azóta változatlan – jelenleg a Hegyalja úton érkezőknek van elsőbbsége -, nem teljesen tűnik elfogulatlannak a gyorsan lefolytatott rendőrségi vizsgálat eredménye.

Budapest, 1940. június 30.

„GÉPKOCSI BALESET

Adler Trumpf Junior: talán ilyenben lelte halálát dr. Vályi Lajos

Adler Trumpf Junior: talán ilyenben lelte halálát dr. Vályi Lajos

Adler Trumpf Junior: talán ilyenben lelte halálát dr. Vályi Lajos


KÖVETKEZTÉBEN MEGHALT VÁLYI LAJOS ORSZÁGGYŰLÉSI KÉPVISELŐ. Vasárnap reggel félkilenc órakor az Avar-utcából a Hegyalja-utcába akart kikanyarodni az A0 776.rendszámu Adler gyártmányú személygépkocsijával dr. Vályi Lajos országgyűlési képviselő, székesfővárosi bizottsági tag, ügyvéd, s ekkor a kocsi jobb oldalába belefutott az AI 035 rendszámú hatalmas Mercedes Benz gyártmányu hathengeres autó, amely F.G. Redward, az angol királyi követség titkárának tulajdona.

A kocsit Sterrezer László 19 éves soffőr vezette. Az összeütközés ereje Vályi Lajos kocsiját nekivágta egy villanyoszlopnak, majd a kocsi onnan visszavágódott, a kormány mellett lévő ajtó kinyillott és a képviselő az uttestre zuhant. A járókelők segítségére siettek, kihivták a mentőket, azok az Uj Szent János-kórházba akarták szállitani a sulyosan sérült Vályi Lajost, de a képviselő utközben a mentőkocsiban meghalt.

Rövidesen rendőri

A Mercedes erősebbnek bizonyult

A Mercedes erősebbnek bizonyult

A Mercedes erősebbnek bizonyult


bizottság érkezett a helyszinre, előállították a XI. kerületi rendőrkapitányságra az angol követségi titkár soffőrjét, ahol megkezdték kihallgatását. A vizsgálat máris megállapitott annyit, hogy Vályi Lajos szabályszerüen vezette kocsiját, de a fiatal, tapasztalatlan soffőr a meredek uton a megengedettnél sebesebben haladt és igy nem volt ideje megállitani a nehéz gépkocsit. A soffőrt a rendőrkapitányságon egyelőre őrizetbe vették és megkezdték a szemtanuk kihallgatását…”

20 éve történt


Két évtizeddel

Renault 5: időtálló forma, függőlegesen álló hátsó lámpákkal

Renault 5: időtálló forma, függőlegesen álló hátsó lámpákkal

Renault 5: időtálló forma, függőlegesen álló hátsó lámpákkal


ezelőtt még nyoma sem volt semmiféle válságnak, ezért egy autógyártó megtehette, hogy egy újonnan bemutatott modell jóval drágább legyen, mint közvetlen elődje.

A Renault 5 jobban felszerelt példányai kerültek annyiba, mint az utódját jelentő Clio alapváltozata.
Ha manapság egy új generációs modell nem tud kétszer annyit, mint az előző és nem kerül kevesebbe, esélytelenül indul harcba.
A Clio viszont az Év Autója lett 1991-ben.

Párizs, 1990. április 24.

„Új típus, a Clio

Renault 5 GT Turbo: 1397 köbcentiméteres, 160 lóerős turbómotorral

Renault 5 GT Turbo: 1397 köbcentiméteres, 160 lóerős turbómotorral

Renault 5 GT Turbo: 1397 köbcentiméteres, 160 lóerős turbómotorral


váltja fel a francia és a nemzetközi autópiacon a francia Renault autógyár immár 15 éve forgalmazott, bár sok alkalommal korszerűsített, igen népszerű kiskocsiját, az R5 típust. A Clio minden tekintetben korszerűbb lesz elődjénél, s nem kevesebb mint 51 különböző változatban készül majd.

A három- illetve ötajtós kocsihoz ötféle motor készül, a legkisebb 1108, a legnagyobb 1721 köbcentiméteres, de a későbbiekben a Clio sport-változata 1764 köbcentiméteres, 16 szelepes motort kap.

Valamennyi már ólommentes benzinnel működik. A dízel-változatot 1850 köbcentiméteres, 65 lóerős motorral szerelik fel. A Clio karosszériája igen korszerű vonalvezetésű, az aerodinamikai lehetőségeket messzemenően

Fekete lökhárítókkal is jól mutatott

Fekete lökhárítókkal is jól mutatott

Fekete lökhárítókkal is jól mutatott


figyelembe vevő, a belső kiképzés kényelmes, a műszerfal könnyen áttekinthető, a kocsi vezetése nem fárasztó, mert az üléseket az ergonómia szabályai alapján alakították ki.

A Clio korántsem lesz a legolcsóbb kocsi: az alaptípus ára 55 ezer frank, ez jelenleg az R5 drágább variációinak ára. A Renault  azt reméli, hogy az új autó hamar népszerű lesz s az európai piacon változatlanul komoly versenytársa lesz a Fiat Uno, a Ford Fiesta és a Peugeot 205 típusú kocsiknak.

Tavaly az R5 volt Franciaországban a legkeresettebb autó: csaknem negyed milliót adtak el belőle. Az új Clio két telephelyen készül majd, egy franciaországi és egy spanyolországi Renault gyárban s rövidesen már napi 2500 példány kerül az autóüzletekbe belőle.”