Délnyugat felől, az M1 és M7 autópályákról érkezve a fővárosba néhai Osztyapenko kapitány néhai szobra után pár száz méterre dönteni kell az autósoknak. A Petőfi és Szabadság híd, vagyis inkább dél, illetve az Erzsébet híd, vagyis inkább észak felé akarnak továbbmenni? Másképp: letérnek-e a Nagyszőlős utcára, vagy maradnak a Budaörsin? Mutatom:


Nagyobb térképre váltás

Ez a döntés meglehetősen nehezen visszavonható. Tévesztés esetén már elég körülményes, dugóban legalább negyedórás, de inkább hosszabb kavar visszatérni a kívánt vágányra. Nem véletlen, hogy a Budaörsi út – Nagyszőlős utca kétszintes, felüljárós csatlakozása előtt már 500 méterrel kint van egy hatalmas, a 3+1 bejövő sáv felett végighúzott tájékoztató tábla.

Kétszáz méterrel a csomópont előtt jön a következő, ugyanolyan, csak 200 m-es kiegészítővel:

Záróvonalas szivatás a Budaörsi úton 1
Záróvonalas szivatás a Budaörsi úton 11 Az utolsó tábla már a kettős záróvonallal elválasztott két-két sáv, tehát a döntési pont után található:

Záróvonalas szivatás a Budaörsi úton 12 A képek hétköznap, de nyugodt forgalomban készültek. Reggel 7 és 9 óra között ritka az ilyen, hamarosan pedig teljesen elképzelhetetlen lesz, az iskolai szezon beindulása után. Ilyenkor mind a négy érintett sáv tele van autókkal (a 200 méteres tábla alatt már az addig buszsávként szolgáló külső sávot is használhatja mindenki). Megy a helyezkedés, a félősek már rég besoroltak az általában lassabban haladó két külső sávba, az ügyesebbek, fürgébbek az utolsó 200 méteren sorolnak át. A pofátlanok pedig a legvégén, a két záróvonalon át, ha hagyják őket.

Ezeket a pofátlanokat néha a rendőrök is cseszegették. Teljes joggal, elvégre ha teljesen zöldfülű is volt a környéken az illető, akkor is 500 méter állt rendelkezésre a helyes besorolásra az első, amúgy már messziről látható információs tábla után.

Eddig.

Nemrég ugyanis a belső sávok felől egy extra záróvonal felfestésével már a 200 méteres tábla alól lezárták a jobbra kisorolás lehetőségét a hatóságok. Hoppá.

Kétszáz méterrel egy lehajtó előtt, a háromból második információs táblánál lezárni az átsorolási lehetőséget? Ez aztán az erőpróba mindenki számára, aki nem nap mint nap jár erre! Külföldiek, az Osztyapenkót ritkán látogató magyarok, figyeljetek! Ha ezen a széles, egy irányba négy sávos úton a navigáció közli, hogy 200 méter múlva tartson jobbra, hát már megszívtátok!

Záróvonalas szivatás a Budaörsi úton 13 Az új záróvonal felfestésének okaként csak három lehetséges magyarázatot tudok elképzelni.

Talán a Nagyszőlős utcai benzinkutasok, trafikosok és büfések tulajdonosai vesztegették meg a közlekedés szabályozásáért felelő közútkezelő döntéshozóját, hogy terelje feléjük, akit csak lehet? Krimit ebből az elméletből írnék, a másik két lehetőség prózaibb.

Talán az illető, aki elrendelte ezt a festést, minden nap erre ingázik, de a kalapos bácsis, netán kormányharapó nénis típusból való, aki nem mer dinamikusan sávot váltani, hanem már Biatorbágynál beáll a kívülről a másodikba harminccal, és zavarja, hogy sokan elé kéredzkednek itt, a csomópont előtt.

A harmadik lehetőség, hogy a Budaörsin gyakran mérő, a buszsávot figyelő motoros és autós rendőrök már nagyon unatkoztak,. Ezért kilobbiztak maguknak egy olyan, 200 méteres záróvonalat, amin tuti úgy másodpercenként lesz majd reggelente szabálysértés. Mégis jobban telik az idő, meg a kassza, ha állandóan van intézkedni való.

Vagy van más magyarázat is az új záróvonal születésére? Valaki tud valamit?

(A linket és a kérdést persze küldjük az út kezelőjének, aztán biztos hamar válaszolnak is majd. Addig a pár hétig itt lent a kommentablakban találgathatunk tovább.)