Ismét egy olyan levélváltást olvashatnak, amit egy felelősségteljesen gondolkodó sofőr indított. Sokévi vezetési tapasztalattal a háta mögött is mer kérdezni.
Olvasónk kérdezi
Kedves Székely Úr!
7 évig jártam nap, mint nap egy régi építésű farmotoros 911 Carrerával, tehát a farnehézség+hátsókerék hajtás terén van tapasztalatom. Most egy Boxsterem van.
Kíváncsi lennék, hogy a középmotoros elrendezés (hátsó hajtással) hogy fog viselkedni télen. Mire figyeljek akár száraz úton is? Ha nagyon forszírozzuk kanyarban, mi történhet? Alul- vagy túlkormányozottság?
Üdvözlettel!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Idén májusban az a
megtiszteltetés ért, hogy a Porsche World Roadshow keretében öt napig itt nálam, a tököli reptéren, az általam kialakított és létrehozott Vezetéstechnikai Képzési Központban, a gyári instruktorokkal dolgozhattam együtt. Öt napon keresztül csak Porschében ültem, és vezettem. 27 Porsche vett részt a programban, a teljes paletta itt volt.
Ezt követően júliusban 3 hétig egy kiemelt partnerünk számára egy Cayman S-el dolgoztunk. Gyors köröket futottunk, egy erre a célra kialakított pályán.
Azt gondolom, ha közlekedik vele, szárazon iszonyatosan tapad, majdhogynem semlegesen viselkedik egy darabig, majd ha elkezdi még jobban gázzal terhelni elkezdi tolni az orrát. Alapesetben a PSM bekapcsol és megfogja a kicsúszás előtt. Esőben észnél kell lennie, és csak kiváló minőségű gumikkal szabad vele tempósan menni. Havon jégen, vagy egy körforgalomban lévő megfagyott vízátfolyáson erőből a fenekét rövid időre el lehet dobni, de ugyanezt lendületből érkezve már nehezebb megfogni.
Összefoglalva:
én úgy éreztem, egy jóindulatú alulkormányozottságra van hangolva, normálisan vezetve gokartos és nagy élmény vezetni, ha szórakozni szeretne vele, azt ne a közúton próbálja. Kikapcsolt PSM-el lehet provokálni, de ezt csak pályán javaslom kipróbálni.
Amennyiben télen szeretné használni, az elérhető legjobb minőségű téli gumit célszerű rá tenni. Egy francia gyártó készít hozzá N sorozatú gumikat, de ezt a gumisok úgyis elmondják majd.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Egy hölgy keres új autót. Ám érdekes módon az igények felsorolásában sehol nincs utalás az esztétikumra, csupán a mindennapokat kellemessé tévő tulajdonságokra.
Az nem is számít, hogy milyen műszerfalat bámul majd a napi közlekedés során?
Olvasónk kérdezi
Kedves Tanácsadó!
Én egy új autót szeretnék vásárolni, és a 8 éves Citroën c3 1.4-es 75 lóerős kisautóm cserélném le. Kicsit nagyobbat, kicsit erősebbet szeretnék. Most utoljára a Kia Venga 1.4, 90 lóerős volt, amit kinéztem, de eddig a Hyundai i30-assal is szemezgettem.
Ön szerint melyikük lenne jobb döntés? Tesztet találtam mindegyikről, elég jókat is írnak róluk. Évi 20.000 km körül autózom, zömmel nem városban, napi 2×25 km bontásban, ez a leggyakoribb. Ehhez javasolná a dízelest, vagy inkább a benzines változatot?
Nekem fontos lenne, hogy a mostani átlagos 6,5 l körüli benzinfogyasztás ne legyen több, illetve az alacsonyabb motorzaj jó lenne, és természetesen megbízható, jó minőség a fontos még ebben a kis kategóriában is. Várom válaszát!
Köszönettel.
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A dolgot kettéválasztanám. Ha 1,4-es benzinest vesz, akkor inkább a Venga, ha dízelt, akkor viszont a Hyundai i30 lenne jobb választás. Utóbbi a 90 lóerős, hatfokozatú váltós ezerhatos dízellel Mivel új autókról van szó és a dízel felárának egy része használtan is megmarad, inkább a dízel i30-at javaslom.
Amennyiben a dízel felára nagy megterhelés, az i30 is megfelelő autó 1,4-es motorral, amelynél nem tisztán városi forgalomban tartható a 6,5 literes fogyasztás, ettől ne féljen. Viszont vásárlás előtt megnézném még a Nissan Note-ot is, az 1,4-es benzinessel.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Azt tanácsolom, hogy aki új Fordot vesz, az válassza a kínálatban szereplő legdrágább audio rendszert, hogy a jövőbeni kendácsolások elmaradhassanak. Esztétikus utólagos beépítéssel próbálkozni elég nehéz.
Olvasónk kérdezi
Sziasztok!
Első szériás Ford Fusionöm van „három csíkos” rádiósmagnóval, ezt szeretném át cserélni.
Csak azt nem tudom hogy ezt középkonzol csere nélkül is meg lehet-e oldani vagy abból is új kell, amiből már kivannak hagyva a csíkok? Esetleg ki lehet-e őket vágni és úgy, hogy belemenjen a beépítőkeret, és esztétikus is maradjon?
Köszönettel!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Sajnos a rádió cseréje csak egy új középkonzol vásárlásával oldható meg esztétikusan.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Sajnálom az átvert autóvásárlót, de ugyanakkor tátott szájjal állok az adásvétel lebonyolítása előtt. Egy autót nem úgy vesz az ember, mint egy zsák krumplit. Alapos átnézés, szakértő segítsége szükséges.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Múlt
hét végén vidékről vásároltam egy Peugeot Partner személyautót (magas felépítésű). Az eladó magánszeméllyel egy parkolóban találkoztunk, illetve kötöttük meg az ügyletet. Az autót koszosan hozta oda. Az autót hazahoztam és az elmúlt pár napban jártam vele, majd tegnapi napon végre volt időm lemosni.
Sajnos azt tapasztaltam, hogy az autó tetején jégverés nyomai láthatóak (ez amúgy is nehezen észrevehető a magas felépítmény miatt). Az eladó természetesen erről nem tájékoztatott. Az adásvételi szerződésbe benne van, hogy a kocsit megtekintett állapotban vettem meg, és az eladó semmilyen garanciát nem vállal a továbbiakban a kocsira.
Kérdésem: tehetek-e valamilyen lépést?
Köszönöm a válaszát!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Sajnos semmit. Az adásvételkor kell nagyon odafigyelni az ilyesmire.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!