Több tízmilliós befektetést igényelne a Camaro magyarországi bevezetése
Főleg a flottaeladásokat növelheti a dízel Aveo, nem a magánvásárlók nyomására született

Főleg a flottaeladásokat növelheti a dízel Aveo, nem a magánvásárlók nyomására született

Főleg a flottaeladásokat növelheti a dízel Aveo, nem a magánvásárlók nyomására született


Szeptember derekán különösebb merészség nélkül megjósolható, hogy idén az új személyautó-eladások nem érik el az ötvenezer darabot hazánkban. Legfeljebb az összpiacon, benne a könnyű haszonjárművekkel, a buszokkal és a nehéz tehergépjárművekkel talál gazdára ötvenezer új jármű.

Nem lesz meg az ötvenezer

Idén augusztus végéig – a JATO Dynamics adatai szerint – 29 109 új személyautót helyeztek forgalomba. Hiába volt július és augusztus kicsit jobb hónap 2009 nyaránál, a magyar autópiac 37 százalékos mínuszban van a szintén pocsék 2009-es évhez képest. Összehasonlításképp: 2008-ban, amely messze nem a csúcsév volt, 107 068 autó kapott rendszámot augusztus végéig.

Drága euróval nincs nagy akciózás

A piaci helyzetről Cristian Olteannal beszélgettünk a minap. A csíkszeredai szakember, aki gyermekkorában előbb tanult meg magyarul, mint románul, a Chevrolet importőrt vezeti. Christian Oltean szerint a 280 forint feletti euróárfolyam nem teszi lehetővé, hogy az importőrök és a kereskedők nagyobb árengedménnyel serkentsék az értékesítéseket, erre csak erősebb árfolyammal lehet mód.

Lesz Volt, jön a Camaro?

Több tízmilliós befektetést igényelne a Camaro magyarországi bevezetése

Több tízmilliós befektetést igényelne a Camaro magyarországi bevezetése

Több tízmilliós befektetést igényelne a Camaro magyarországi bevezetése


Egyelőre nem tudni, Magyarországon megjelenik-e Camaro. Európai importja biztos, de a hazai Chevrolet-vezérképviselet még nem döntött arról, megkockáztatja-e bevezetését. Nem arról van szó, hogy ne A Camaro (és a Corvette) értékesítése súlyos beruházást igényel a szalontól, amire nem biztos, hogy lesz jelentkező a márkakereskedők között.

Egy autó piaci bevezetése minimum egy márkaszerviz ellátást igényli a modellhez szükséges szerszámokkal, nem beszélve a kötelező alkatrészkészlet költségeiről. A bemutatóautókkal együtt a beruházás nagyságrendje eléri az 50-60 millió forintot, mindezt jó esetben évi néhány eladott autóért, versenyezve a csak az autót behajózó, a hátteret meg nem teremtő szürkeimportőrökkel. Más az oka az elektromos hajtású Volttal kapcsolatos bizonytalanságnak. A méretéhez képest magas árú családi autót főként ott érdemes forgalmazni, ahol jelentős állami támogatás érvényes rá, ami hazánkban jelenleg hiányzik.


Havi 1000 autóvásárló

Jelenleg itthon szinte csak cégek vesznek autót, az értékesítésekben 70 százalék a flottaeladás aránya. Ebből kiindulva havonta 1000-1100 magánember vásárol új személyautót Magyarországon, éves szinten ezerből egy hazánkfia.

Kevés a magánvásárló. A minik között hiába magas a Spark részesedése, a darabszám elhanyagolható

Kevés a magánvásárló. A minik között hiába magas a Spark részesedése, a darabszám elhanyagolható

163 vagy 184 lóerős lehet a 2,2 literes új dízel

163 vagy 184 lóerős lehet a 2,2 literes új dízel

163 vagy 184 lóerős lehet a 2,2 literes új dízel


A megmaradt magánvásárlók, akiket retail ügyfélnek is szokás nevezni, nem szorulnak rá hitelekre, bár több pénzintézet is kezd visszatérni az autófinanszírozásba, ami a maiaknál kedvezőbb kölcsönfeltételeket eredményezhet.

2011: négy új Chevrolet

Nagyjából leírhatjuk az idei évet, de reméljük, hogy 2011-ben vége szakad az autópiac agóniájának.

A Chevynek bizonyára jobb éve lesz: egyrészt akkor lesz 100 éves a márka, másrészt elkezdi a Párizsi Autószalonon bemutatandó négy újdonság értékesítését, amivel a GM globális belépőmárkája a piac nem egészen negyven százaléka helyet a két harmadát fedi le.

Jövő év elején megjelenik az Orlando, benne a 163 lóerős dízellel

Jövő év elején megjelenik az Orlando, benne a 163 lóerős dízellel

Nyár derekán érkezik meg az új kisautó, amelyből lépcsőshátú is lesz

Nyár derekán érkezik meg az új kisautó, amelyből lépcsőshátú is lesz

Nyár derekán érkezik meg az új kisautó, amelyből lépcsőshátú is lesz


A fehér foltok egyike a dízel kisautó, amit az Aveo modellváltása megold. A jövő nyáron megérkező kiskocsiban a FIAT és Opel modellekből ismerős 1,25 literes dízel lesz 75 és 95 lóerős teljesítménnyel, a fogyasztást csökkentő stop-start-automatikával.

Nyáron jön az Aveo és az ötajtós Cruze

A benzinesek a szívó és kipufogóoldalon is változó szelepvezérléssel sokat fejlődnek, ami erősen rájuk fér.

Az 1,2 literesből lesz 70 és 86 lóerős, az 1,4-esből kihoztak 100, az ezerhatosból 115 lóerőt.

Darabszámban sokat hozhat a Cruze ötajtós változata is. Sajnos kombiról még mindig nincs hír, de közel 400 literes csomagterével a ferdehátú is használható családi autónak ígérkezik. Végre a dízelmotorhoz lesz hatfokozatú kézi váltó, ami nagyon hiányzott eddig.

131 és 163 lóerővel szerepel majd a kínálatban az átdolgozott dízelmotor, amely az Orlandóban, a Chevrolet legfontosabb újdonságában is benne lesz. Az Orlando kicsit a Dodge Journeyre hasonlít, az 5+2 személyes egyterű köré a Chevrolet is terepjárós kasztnit rajzolt.

Orlando, a terepjárós egyterű

Jól áll az SUV-s hangulat az Orlandónak, a motorház ívét a szélvédőben folytató, jellegzetes egyterűformájú gépezetből már épp elég van a piacon.

Az üléssorok, akár a színházi zsöllye, hátrafelé emelkednek, állítólag leghátul sem lesznek befalazva az emberek és minden apróságuk elfér.

Ezt majd Párizsban a standon lecsekkoljuk, ahol a modellfrissítés utáni, új V6-os benzinessel és 2,2 literes, 163 illetve 184 lóerős dízellel feldobott Captiva is ott lesz.