Az úton az olvasónak kell végigmennie, Gyula csak az első lépés megtételében tud segítséget nyújtani. Sok sikert és balesetmentes körözést kívánunk!
Olvasónk kérdezi
Kedves Gyula!
Kérdésem a következő: a jövőben szeretnék kijárni kisebb versenypályákra, ahol a magam szórakozására körözgetnék. De nem tudom, hogy Magyarországon milyen (aszfaltozott) pályák vannak és azt sem, hogy mikor szabad ráhajtani?
Körülbelül mennyit kell fizetni egy ilyen alkalommal?
Előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Sokan vannak ezzel így, de ők ezt úgy kezdik, hogy megkeresik maguknak azt a helyet, ahol erről kaphatnak információt.
Amennyiben sikerül keresőprogramokon keresztül négy percen belül öt pályát beazonosítania, már csak az dolga, hogy elolvassa, amit ők írnak a saját magukról.
Ez sokkal egyszerűbb mintha rám bízza, mint házi feladatot.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Lehet, hogy más is bajban lenne, ha autóvásárláson gondolkozna. Olvasónk a kisautóktól kezdve, az alsó-középkategórián át még a középkategória aljába is belecsíp, a lehetséges befutókat felsorolva. Érthető ez, hiszen mindegyikük szerethető valamiért.
Azt hiszem, itt mégsem az érzelmek fognak dönteni, hanem az, hogy melyikből talál először elfogadható állapotú darabot.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt András!
A tanácsát szeretném kérni. Sajnos hamarosan meg kell válnom a békalámpás Corollámtól, és egy hasonlóan igénytelen autóra van szükségem – a jó értelemben. Az autóra legfeljebb 550 ezer forintot szánnék, hitelt semmiképpen nem szeretnék fölvenni. A két legfontosabb szempont a megbízhatóság és fogyasztás.
Nálam csak olasz és japán autó jön szóba, a többit elvből kizárom.
Amiket nézegettem:
– Nissan Almera 1,4,
– Fiat Punto I,
– Toyota Carina E,
– Lancia Y.
Igaz, hogy a Toyota legalább 1600-as, de ez még belefér, és régi kedvenc nálam.
Tudom, ez három különböző méretkategória, de leginkább az „arany középút” érdekelne, magyarán a kompakt kategória környéke.
Szeretném kikérni a véleményét a felsorolt típusokról (alkatrészárak, megbízhatóság, fogyasztás,típushibák), és örömmel fogadnám, ha javasolna néhány további típust is, amire nem gondoltam. Az olaszokon kívül más kisautó nem foglalkoztat.
Előre is köszönöm a válaszát!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Egy kollégám
sokáig keresett E Carinát és lesújtó volt a választék, de remélem, nagyobb szerencsével jár. Szerintem több eséllyel fog ki normális állapotú autót ezért az összegért Nissan Primerából, amelyből az ezerhatos elvan 7,5 literből.
A Lancia Y műszakilag a korabeli Punto megfelelője, az én szememben nem összevethető egy Carinával, egész más célra szolgál. A megadott típusok közül az Almera tűnik a legésszerűbbnek.
Mivel a félmilliós kategória klasszikusa, az F Astra Önnek nem jön szóba, alternatívaként érdemes megnézni az 1,3-as Mitsubishi Lancereket.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Szebb hangzás elérése érdekében általában nem elég csak a hangszórókat lecserélni. A gyári fejegység helyett is egy új darab szükségeltetik. Egy jobb minőségű, szintén gyári darab viszont igen költséges megoldás.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Fusion team!
Egy olyan kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy szeretnék V-ös golfomba új hangszórókat tenni. Előre is és hátra is (a gyári fejegység 4×20 W)
Mekkora teljesítményű 16,5 cm-es hangszórókat szerelhetek be maximum (magasakat is)?
Tisztelettel!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Igazából első lépésként a gyári fejegységet kellene kicserélni. Mivel a 4×20 watt csak névleges teljesítmény. A valós ennél kevesebb. Így sajnos a hangszórók cseréje nem oldja meg a problémát.
Amit tudok ajánlani, hogy 30 wattnál ne legyenek nagyobb teljesítményűek.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Jog
Sokan elfelejtik, hogy járművükkel kereszteződésben jobbra kanyarodva, jobbra is tekintsenek. Pedig onnan is érkezhet meglepetés. Elég, ha a jobbról jövő kikerül egy út szélén álló másik járművet, vagy előz egy biciklist.
Ebből pedig az alábbi történet kerekedhet ki.
Olvasónk kérdezi
2010.07.18-án este karamboloztam két egyenrangú út T alakú kereszteződésében (tábla nincs, jobbkéz-szabály, két autó útpadkára húzódva fér el), miközben egy velem egy irányban közlekedő kerékpárost előztem. A megengedett ötven helyett hatvannal mentem.
Előzés közben a baloldali útról egy másik autó jobbra akart kanyarodni, nekem ellentétes irányba. Mindhárman ugyanabban a pillanatban voltunk a kereszteződésben. A másik autó orra találkozott az én autóm oldalával (bal első sárvédő, bal első és hátsó ajtó sérült). Személyi sérülés nem történt. Elkövettünk hibákat: papírt nem írtunk, rendőrt nem hívtunk; telefonszámot és címet cseréltünk.
Egyikünk sem ismeri el vétkességét, a másik fél követeli a kártérítést. 2010.07.21. a XX.kerületi Rendőrkapitányságon szabálysértési feljelentést szándékoztunk tenni (másik fél szintén), hogy elejét vegyük mindenféle követeléseiknek.
Azt tanácsolták, hogy előbb keressünk fel egy közlekedési jogászt, annak függvényében döntsünk.
Ebben kérem tanácsukat, várjuk mielőbbi válaszát!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Tehet szabálysértési feljelentést, mert a másik nem adott elsőbbséget, de félő, hogy Önt is elmarasztalják, mert útkereszteződésben csak külön feltételek fennállása esetén szabad előzni (táblával jelzett főútvonalon).
Véleményem szerint mindkettejük szabálysértési felelősségét megállapítanák.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!