Párizs közelében, egy felfújható sátorcsarnokban volt az 508 bemutatója
Párizs közelében, egy felfújható sátorcsarnokban volt az 508 bemutatója
Fotó megosztása:
Év Autója díjat nyert 1969-re a Peugeot 504
Év Autója díjat nyert 1969-re a Peugeot 504
Fotó megosztása:
Nincs több hátsókerék-hajtású Peugeot az 505 és az 504 kifutása óta
Nincs több hátsókerék-hajtású Peugeot az 505 és az 504 kifutása óta
Fotó megosztása:
Visszafogottabb a design, mint az óriási hűtőnyílással és első túlnyúlással megrajzolt 407-é volt
Visszafogottabb a design, mint az óriási hűtőnyílással és első túlnyúlással megrajzolt 407-é volt
Fotó megosztása:
Itthon várhatóan február végén lesz kapható az 508 szedán, a kombi egy hónappal később
Itthon várhatóan február végén lesz kapható az 508 szedán, a kombi egy hónappal később
Fotó megosztása:
Egy hónappal később kezdődik az SW forgalmazása, mint a limuziné
Egy hónappal később kezdődik az SW forgalmazása, mint a limuziné
Fotó megosztása:
Aligha lesz utódja a nehéz sorsú 607-nek, tehát az Opel és a Ford után a Peugeot is kiszáll a nagyautók közül. Ám az 508 azzal az igénnyel készült, hogy a középkategória felső szeletéből válogatóknak se legyen lemondás átülni bele. Megnéztük, milyen élőben
Aligha lesz utódja a nehéz sorsú 607-nek, tehát az Opel és a Ford után a Peugeot is kiszáll a nagyautók közül. Ám az 508 azzal az igénnyel készült, hogy a középkategória felső szeletéből válogatóknak se legyen lemondás átülni bele. Megnéztük, milyen élőben
Fotó megosztása:
9,2 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél
9,2 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél
Fotó megosztása:
120 lóerős az 1,6-os szívó, 156 az 1,6 literes turbós benzines. A kis HDi 112, a kétliteres 140 vagy 163, a 2,2 literes 204 lóerős, 450 Nm nyomatékkal
120 lóerős az 1,6-os szívó, 156 az 1,6 literes turbós benzines. A kis HDi 112, a kétliteres 140 vagy 163, a 2,2 literes 204 lóerős, 450 Nm nyomatékkal
Fotó megosztása:
37 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket a HYbrid4-ben. A belső égésű motor a kétliteres dízel, ami sorozatgyártású személyautóban a 3008 világújdonsága lesz. A többi hibrid szériaautó ugyanis benzines
37 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket a HYbrid4-ben. A belső égésű motor a kétliteres dízel, ami sorozatgyártású személyautóban a 3008 világújdonsága lesz. A többi hibrid szériaautó ugyanis benzines
Fotó megosztása:
2,2 literes dízel GT-t kivéve az első felfüggesztés közönséges MacPherson gólyaláb, a sportosabb modellé igényesebb kettős keresztlengőkaros
2,2 literes dízel GT-t kivéve az első felfüggesztés közönséges MacPherson gólyaláb, a sportosabb modellé igényesebb kettős keresztlengőkaros
Fotó megosztása:
Ez a GT első felfüggesztése, a kettős keresztlengőkarokkal
Ez a GT első felfüggesztése, a kettős keresztlengőkarokkal
Fotó megosztása:
Pótkerék rendelhető, ez 42 litert vesz el az alapesetben 515 literes csomagtartóból
Pótkerék rendelhető, ez 42 litert vesz el az alapesetben 515 literes csomagtartóból
Fotó megosztása:
Hatfokozatú automatizált kézi váltóval az 1,6 HDi nyomatéka 270-285 Nm
Hatfokozatú automatizált kézi váltóval az 1,6 HDi nyomatéka 270-285 Nm
Fotó megosztása:
LED-ek világítanak a hátsó lámpában
LED-ek világítanak a hátsó lámpában
Fotó megosztása:
Alacsony az 508 orra, az óriási hűtőnyílás a múlté. A hűtőlamellákat motor zárja el, ha nem kell a teljes felület, csökkentve a légellenállást, így a fogyasztást
Alacsony az 508 orra, az óriási hűtőnyílás a múlté. A hűtőlamellákat motor zárja el, ha nem kell a teljes felület, csökkentve a légellenállást, így a fogyasztást
Fotó megosztása:
Apró él, de jót tesz az áramlásnak - mutatja a fődesigner, Pierre-Paul Mattei
Apró él, de jót tesz az áramlásnak - mutatja a fődesigner, Pierre-Paul Mattei
Fotó megosztása:
Apró, de hatásos a lámpaburából kinövő kis szárny
Apró, de hatásos a lámpaburából kinövő kis szárny
Fotó megosztása:
Majdnem derékszögben találkozik az oldal a hátfallal, javítva a légellenállást
Majdnem derékszögben találkozik az oldal a hátfallal, javítva a légellenállást
Fotó megosztása:
Kis él segíti az áramlás leválását a csomagtérfedélen
Kis él segíti az áramlás leválását a csomagtérfedélen
Fotó megosztása:
Az első számot a német VDA szabvány szerint, téglatestekkel mérték, ez a hivatalos adat. A nagyobb érték vízzel kitöltve igaz
Az első számot a német VDA szabvány szerint, téglatestekkel mérték, ez a hivatalos adat. A nagyobb érték vízzel kitöltve igaz
Fotó megosztása:
Ötletes rakodóhelyek vannak a padlóban
Ötletes rakodóhelyek vannak a padlóban
Fotó megosztása:
Előfeszített rugók döntik le a támlát. Ez pont olyan kényelmes, mint a Mazda6-ban vagy a Lagunában
Előfeszített rugók döntik le a támlát. Ez pont olyan kényelmes, mint a Mazda6-ban vagy a Lagunában
Fotó megosztása:
Eddig csak felső kategóriás autókban láttunk négyzónás légkondit, ale yhátul is oldalanként beállítható
Eddig csak felső kategóriás autókban láttunk négyzónás légkondit, ale yhátul is oldalanként beállítható
Fotó megosztása:
Izgalmas az övvonal konkáv domborítása
Izgalmas az övvonal konkáv domborítása
Fotó megosztása:
Gombnyomásra indul az 508, bal oldalról
Gombnyomásra indul az 508, bal oldalról
Fotó megosztása:
Szép a számlapok tipográfiája
Szép a számlapok tipográfiája
Fotó megosztása:
Kibillenő konzolon van pár ritkán használt funkció
Kibillenő konzolon van pár ritkán használt funkció
Fotó megosztása:
Álló motorral hiába kerestem a head-up displayt, amely szélvédőre vetíti a legfontosabb adatokat
Álló motorral hiába kerestem a head-up displayt, amely szélvédőre vetíti a legfontosabb adatokat
Fotó megosztása:
Minden dízelhez kötelezővé tenném az olajhőmérséklet-mérőt
Minden dízelhez kötelezővé tenném az olajhőmérséklet-mérőt
Fotó megosztása:
Ez a Peugeot iDrive-ja
Ez a Peugeot iDrive-ja
Fotó megosztása:
Finoman mozog a forgókapcsoló
Finoman mozog a forgókapcsoló
Fotó megosztása:
A középkonzol nincs megszórva annyi gombbal, mint elődjében
A középkonzol nincs megszórva annyi gombbal, mint elődjében
Fotó megosztása:
Párizs közelében vagyunk, kihúzott első pohártartókkal
Párizs közelében vagyunk, kihúzott első pohártartókkal
Fotó megosztása:
Elegáns narancssárga fény dereng felülről, akár a BMW-kben
Elegáns narancssárga fény dereng felülről, akár a BMW-kben
Fotó megosztása:
Nagyon új a kiállított 508
Nagyon új a kiállított 508
Fotó megosztása:
Az SOS gomb a segélyhívással együtt elküldi az autó pozícióját is a mentőknek
Az SOS gomb a segélyhívással együtt elküldi az autó pozícióját is a mentőknek
Fotó megosztása:
A márkajelzés feliratként is ott van a hűtőn. De van valaki, aki nem ismeri fel az oroszlánt?
A márkajelzés feliratként is ott van a hűtőn. De van valaki, aki nem ismeri fel az oroszlánt?
Fotó megosztása:
Elöl is LED-csokrot látni a xenon fényforrás mellett
Elöl is LED-csokrot látni a xenon fényforrás mellett
Fotó megosztása:
Nagystílű belül az 508, érezni rajta, hogy fontos volt a minőség
Nagystílű belül az 508, érezni rajta, hogy fontos volt a minőség
Fotó megosztása:
Igen tágas a hátsó lábtér, akárcsak a konkurensekben
Igen tágas a hátsó lábtér, akárcsak a konkurensekben
Fotó megosztása:
Párizs közelében, egy felfújható sátorcsarnokban volt az 508 bemutatója
Párizs közelében, egy felfújható sátorcsarnokban volt az 508 bemutatója
Nem lehet megosztó, legyen tágas, kiváló minőségű és fogyasszon minél kevesebbet: ezt mind, egyszerre kellett megoldania a Peugeot 508 fejlesztőinek.
A designereknek megmondták, hogy merész formákat ne is vigyenek véleményezésre az igazgatóságnak.
Merész helyett tetszetős legyen
A Peugeot nem akart úgy járni, mint a BMW az erősen vitatott külsejű előző Hetessel – mondta az 508 bemutatóján Pierre-Paul Mattei, az autó fődesignere. Az 508 nem polarizálhat, mert minél többet kell eladni belőle.
504, 505, 508 – Visszatér az ötös széria
Év Autója díjat nyert 1969-re a Peugeot 504
Év Autója díjat nyert 1969-re a Peugeot 504
Négyről ötre vált a Peugeot a középkategóriában. A leghíresebb előd az 504, amelyből 1968 és 2006 között 3,7 millió készült. Ez az autó máig tömegeknek jelenti a mobilitást Afrikában, az északi volt francia gyarmatoktól Fekete-Afrika országaiig.
504 után 505
Bár az 505 az 504 utóda, az 1969-es Év Autója túlélte utódját. A szögletes 505, amely kombiként szintén népszerű iránytaxi Észak-Afrika-szerte, 1992-ben futott ki az európai kínálatból, 13 évnyi gyártást követően.
Nincs több hátsókerék-hajtású Peugeot az 505 és az 504 kifutása óta
Nincs több hátsókerék-hajtású Peugeot az 505 és az 504 kifutása óta
A Peugeot-nak azóta sincs hátsókerék-hajtású szériaautója. A francia Wikipedia szerint 1 350 978 darab készült belőle, köztük van az az 1200 dízel (!!!) taxi, amelyet Los Angelesbe és New Yorkba adott el a gyár.
Nem maradt parlagon a 408
A 407 utódja tehát az 508, de a 408 név sem marad parlagon. Ezt a kódot a 308 alaposan megnyújtott lépcsőshátú változata viseli, amely elsősorban a kínai piacnak szól, a Peugeot Kínában is gyártja.
Álló motorral hiába kerestem a head-up displayt, amely szélvédőre vetíti a legfontosabb adatokat
Álló motorral hiába kerestem a head-up displayt, amely szélvédőre vetíti a legfontosabb adatokat
Vannak azért érdekes vonásai, például a LED-csíkokból álló hátsó lámpa vagy a látványos LED-csokor az első fényszóróban. A kategórián belül az 508 orra alacsony, eltűnt róla 407 ormótlan első túlnyúlása és óriási, szinte ferraris hűtőnyílása. Ez az első sorozatgyártású Peugeot, amely az SR1 tanulmányautó vonásait viseli.
Elegáns és igényes belül
Az 508 nagyjából 35 kilogrammal könnyebb elődjénél. 11,6 centis hossznövekedéssel ezt nem könnyű megvalósítani a költségek miatt, mert kisebb súly – megfelelő merevség mellett – csak jobb, tehát drágább acélokkal valósítható meg. A Peugeot dolgát megnehezítette, hogy az autó a Citroën C5 testvére, tehát elődje padlólemezére épül, nem alapjaiban új konstrukció.
Nagystílű belül az 508, érezni rajta, hogy fontos volt a minőség
Hatfokozatú automatizált kézi váltóval az 1,6 HDi nyomatéka 270-285 Nm
Hatfokozatú automatizált kézi váltóval az 1,6 HDi nyomatéka 270-285 Nm
Az új autóval a Peugeot legfontosabb üzenete, hogy elődjénél sokkal jobb minőségű. A megbízhatóság sosem ellenőrizhető előre, de a minőségérzet és a felhasznált anyagok nívójának emelésével sulykol a fejekbe a Peugeot. Az 508 valóban stílusos, elegáns autó, belül is.
Már nem szűkebb a többieknél
A 3008 és az 5008 után ehhez is van fel a fejjel kijelző, azaz head-up display. Jellemzően csak nagyobb autókhoz kapható hátul is oldalanként szabályozható, összesen négyzónás légkondicionáló, amit az 508 szintén tud.
Hátul kimondottan tágas az autó, részben a 9,2 centivel megnyújtott tengelytávnak, részben az első üléseknek köszönhetően, amelyek támlája az ülésszellőztetés ellenére sem rabol sok teret vastagságával. Szűk elődjéhez képest az 508 óriási ugrás, de egy Mondeo, Legacy, Passat, pláne a Superb mellett az 508 térkínálata nem kiemelkedő.
Min múlik a kisebb a fogyasztás?
Majdnem derékszögben találkozik az oldal a hátfallal, javítva a légellenállást
Majdnem derékszögben találkozik az oldal a hátfallal, javítva a légellenállást
Bár a légellenállás terén az 1980-as években volt forradalmi a fejlődés, például a szivar Audi 100, a Ford Sierra, a cseppnek hívott Opel Kadett E vagy a FIAT Tipo bemutatásával, a cw-értékek azóta is javultak valamelyest, csak kisebb ütemben. Az 508 különlegesen áramvonalas, a lépcsőshátúak közül az alapmodellek kisebb hűtő és a keskenyebb gumik miatt 0,25-ös alaktényezővel büszkélkedhetnek.
Ezt az értéket a szériaautók között tudomásunk szerint egyedül a Mercedes-Benz E-Coupé pipálja le 0,24-gyel. Az 508 áramvonalasságát a kerékméret korlátozásával és számos részlet finomításával sikerült megoldani. Pierre-Paul Mattei, az autó fődesignere kérésemre végig is mutogatta tető végén az apró élt, a szárnyprofilra emlékeztető tükröket, a kis légterelőt a csomagtérfedélen, a hátsó lámpa burájából kitüremkedő apró szárnyakat. Az összes részletről van kép a galériában, érdemes végiglapozni őket. Felülnézetből viszonylag közel van a derékszöghöz az autó oldalának és farának találkozása, ami szintén jót tesz az áramvonalasságnak. A légellenállás leszorítása a csekélyebb fogyasztás és szélzaj miatt hasznos, de a végsebességet is növeli.
1,6-2,2 literes motorok
120 lóerős az 1,6-os szívó, 156 az 1,6 literes turbós benzines. A kis HDi 112, a kétliteres 140 vagy 163, a 2,2 literes 204 lóerős, 450 Nm nyomatékkal
120 lóerős az 1,6-os szívó, 156 az 1,6 literes turbós benzines. A kis HDi 112, a kétliteres 140 vagy 163, a 2,2 literes 204 lóerős, 450 Nm nyomatékkal
Benzinesben és dízelből is 1,6 literes motorok állnak a választék alján, a 120 illetve 112 lóerővel. Az e-HDI név a stop-start-automatikát takarja, amely a dízelekhez lesz elérhető. A benzinesek közül az 1,6 THP, hála a turbófeltöltésenek és a közvetlen befecskendezésnek, erősnek és viszonylag takarékosnak ígérkezik.
A kétliteres dízel 140 és 163 lóerős verzióban lesz kapható, 320 illetve 340 Nm maximális nyomatékkal.
Új futómű a legerősebb dízelhez
A gyáriak a 407 V6-os dízelénél jobbnak ígérik a 2,2 literes újat, de ezt nem szabad csak rögtön elhinni: egy négyhengeres dízelmotor rezgése, járáskultúrája akkor is elmarad egy hathengeresétől, ha a fejlesztők a fejük tetejére állnak.
37 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket a HYbrid4-ben. A belső égésű motor a kétliteres dízel, ami sorozatgyártású személyautóban a 3008 világújdonsága lesz. A többi hibrid szériaautó ugyanis benzines
Ez a Peugeot iDrive-ja
Ez a Peugeot iDrive-ja
Hat henger az hat henger, de 204 lóerővel és 450 Nm-rel az új motor teljesítményadatai valóban kiemelkedőek. Ez a motor a sportosabb GT változathoz lesz elérhető, amelynek első felfüggesztése nem MacPherson, hanem a többi motorváltozaténál igényesebb, kettős keresztlengőkaros konstrukció.
Dízelmotoros a hibrid!
Nagyon érdekes a HYbrid4 nevű dízel-hibrid is. Dízelmotoros hibridként a világ első szériaautója a 3008 lesz, ennek technikáját kapja az 508 is. A hátsó kerekeket elektromos motor hajtja, mint a Lexus RX-ben, így lesz összkerekes az autó.
Egy hónappal később kezdődik az SW forgalmazása, mint a limuziné
Egy hónappal később, várhatóan 2011 márciusban kezdődik az SW forgalmazása, mint a limuziné
Az 508 HYbrid4-ben a kétliteres dízel 163 lóerős, amit a villamos gép 37 lóerővel egészít ki. Az autó átlagfogyasztása csupán 3,8 liter a szabvány szerint, 99 gramm/km szén-dioxid-emisszióval, amire az Audi vagy a Volvo feleekkora teljesítményű dízel kompakt autóban is büszke.
Hazánkba jövő év elején jön
Karrierje elején a 407 eladásai látványosan felíveltek. 2005-ben főleg a kombinak köszönhetően lépett a kategória harmadik helyére, persze ehhez kellett egy addigra kiöregedő Laguna és C5 is. Az új modellből 2012-re, az első teljes évben a Peugeot összesen 200 ezret kíván értékesíteni.
Ha ez összejön, a franciák újra fajsúlyos szereplők lesznek a középkategóriában, ahol az Insigniából Európában egy jó évben nagyjából 160 ezer darab talál gazdára. Itthon várhatóan február végén lesz kapható az 508 szedán, a kombi egy hónappal később érkezik.