Párizs előtt Budapest

A Golf minőségérzete volt a mérce a belső téren dolgozó fejlesztők számára
Csütörtök reggel lesz a világpremier a Párizsi Autókiállításon. Mi tegnap este láttuk a Városmajorban

Csütörtök reggel lesz a világpremier a Párizsi Autókiállításon. Mi tegnap este láttuk a Városmajorban

Csütörtök reggel lesz a világpremier a Párizsi Autókiállításon. Mi tegnap este láttuk a Városmajorban


Tegnap este nagy tisztesség ért: három nappal azelőtt, hogy a fényben fürdő Párizsi Autókiállításon a Citroën megtartaná a világpremiert, Budapesten bemutatták az új C4-est.

Külsejéről ránézéses alapon mindenki maga ítél majd, de erőteljes, jó kiállású autónak tűnt a 15 és 18 coll közötti felnikkel rendelhető újdonság.

Az ötajtós 5,4 centivel hosszabb elődjénél, a C4 Coupét nincs mihez méricskélni, mert nem lesz. Mostantól a DS3 a menő kétajtós a Citroënnél, hasonló árban.

Nincs háromajtós, nem lesz kombi

Felárért ülésmasszírozás is rendelhető. Ez a nagyobb autóból átülők elkápráztatása miatt fontos

Felárért ülésmasszírozás is rendelhető. Ez a nagyobb autóból átülők elkápráztatása miatt fontos

Felárért ülésmasszírozás is rendelhető. Ez a nagyobb autóból átülők elkápráztatása miatt fontos


Kombira sem számíthatunk, mert Európában a kompakt kategória eladásainak ötöde jut az egyterűekre, ahol a Citroën a Xsara Picasso év végi kifutásával is jól áll, és csupán 12 százaléka a kombiké – mondta Damien Luniaud, a Citroën Hungária ügyvezető igazgatója.

380 literes csomagtartójával az ötajtósok között a C4 elég jó helyzetben van, ráadásul ez az érték nem defektjavító készlettel értendő, hanem pótkerékkel igaz.

Megnőtt a csomagtér

Talán ha a bemutatón nem mondták volna többször is a kategória legnagyobbjának, eszembe sem jut utánanézni, és lám a ferdehátú Honda Civicé (456 l) tágasabb, nem beszélve az Octaviáról, amely Golf-alapjai miatt szintén kategóriatárs.

A Golf minőségérzete volt a mérce a belső téren dolgozó fejlesztők számára

A Golf minőségérzete volt a mérce a belső téren dolgozó fejlesztők számára

Pár tíz kilóval könnyebb elődjénél a hátul elég szűk  C4, pedig nőtt 5,4 centit. Háromajtós nem lesz, kombi sem várható

Pár tíz kilóval könnyebb elődjénél a hátul elég szűk C4, pedig nőtt 5,4 centit. Háromajtós nem lesz, kombi sem várható

Pár tíz kilóval könnyebb elődjénél a hátul elég szűk C4, pedig nőtt 5,4 centit. Háromajtós nem lesz, kombi sem várható


Nézzük a jó oldalát: 380 liter tényleg jó és nincs távol a Xsara valóban kiemelkedő 408 literétől.

Ha már az elődöknél tartunk, a ZX-ben még elérhető volt tologatható hátsó üléspad, igaz, a rövidebb autóban nagyobb szükség volt rá, mint most, ahol a lábtér és a csomagtér is egyszerre használható méretű.

Hátul tehát a lábtér bőven elég, de a bemutatón látott üvegtetős C4-ben még a tömzsi kollégáknak is elérte a haja tetőt, nemhogy a zsiráfoknak.

Nagypálya: Ülésmasszírozás, holttérfigyelő, sávelhagyás-figyelmeztetés

Meggyőző belül az új C4, nagyon jó minőségi benyomást kelt

Meggyőző belül az új C4, nagyon jó minőségi benyomást kelt

Meggyőző belül az új C4, nagyon jó minőségi benyomást kelt


Elöl az igazi, és nemcsak azért, mert a C4-esbe még ülésmasszírozás, a tükör holtterében lévő autókra ügyelő berendezés és AFIL sávelhagyás-figyelmeztetés is rendelhető, hogy a nagyobb autókból átülőket is legyen mivel elkápráztatni.

A Citroën a Golfot tette meg a belső kivitel mércéjének, mint több más autógyártó, de nekik sikerült is a Golf VI-hoz mérhető minőségérzettel elkényeztetni a szemet és az ujjbegyeket.

Nagyon sokat léptek előre a francia márkák. 2007 szeptembere, a Laguna III bemutatója óta nem botlanak, a 308, a Mégane, a C3 Picasso vagy az 5008 után most megint egy elegáns, szép anyagokból, jól összerakott autót láttunk, pedig nem a Passat vagy az 508 kategóriájáról van szó.

Benzines motorból 95, 120 és 156 lóerős van, dízelből 92 és 112 lóerős 1,6 HDi, utóbbi az új generációs stop-start rendszerrel 4,2 litert fogyaszt a szabvány szerint. 2,0 HDI 150 lóerős

Benzines motorból 95, 120 és 156 lóerős van, dízelből 92 és 112 lóerős 1,6 HDi, utóbbi az új generációs stop-start rendszerrel 4,2 litert fogyaszt a szabvány szerint. 2,0 HDI 150 lóerős

Úgy szól, ahogy szeretnénk
Nagy ölet: személyre szabhatóak az autó hangjai a C4-ben

Nagy ölet: személyre szabhatóak az autó hangjai a C4-ben

Nagy ölet: személyre szabhatóak az autó hangjai a C4-ben


Mostantól nemcsak a műszerfal-világítás színét lehet módosítani, de az autó által kiadott polifonikus hangokat is megválaszthatja a vezető, személyre szabva például az index, a tolatóradar vagy az égve felejtett fényszóró hangjelzését.

Jó ötlet az öt előre beprogramozható sebességet tároló tempomat is, ezeket előhívni gyorsabb és biztonságosabb, mint menet közben matatni a sebességtartó automatikával.

Könnyebb az új kormánytól

Néhány tíz kilóval az összes modell könnyebb elődjénél, például a korábban fix középrészű, csak a karimán forgatható kormány lecserélésén fogtak 3,5 kilót a tervezők, de a hangszigetelő anyagok fejlődésével a szigetelés is könnyebb lehet, mégsem zajosabb a C4. A fogyásból egyedül a 95 lóerős 1,4 VTi maradt ki, aminek okát nem sikerült kiderítenünk.

Motorok, váltók:
1,4VTi szívó 95 LE/6000, 135 Nm/4000,  5 fokozatú kézi váltóval
1,6 VTi szívó 120 LE/6000, 160/4250, 5 fok. kézi vagy 4 fok. aut. váltóval
1,6 THP turbó 156 LE/6000, 240 Nm/1400-4000 6 fok. manuális váltóval
1,6 HDi 92 dízel 92 LE/3750, 230 Nm/1750, 5 fokozatú manuális váltóval
1,6 HDi 112 dízel 112 LE/3600, 270 Nm (285)/2000 6 fok. manuális váltóval
1,6 e-HDi 112 dízel 112 LE, stop-start rendszer, 6 fok. automatizált váltóval
2,0 HDi dízel 150 LE/3750, 340 Nm/2000-2750  6 fok. manuális váltóval

4 430 000 Ft az1,4 VTi alapára. Az Astra J 1,4 400 ezerrel drágább, a Focusban 4 250 000 forintért nincs légkondi és függönylégzsák

4 430 000 Ft az1,4 VTi alapára. Az Astra J 1,4 400 ezerrel drágább, a Focusban 4 250 000 forintért nincs légkondi és függönylégzsák

4 430 000 Ft az1,4 VTi alapára. Az Astra J 1,4 400 ezerrel drágább, a Focusban 4 250 000 forintért nincs légkondi és függönylégzsák


Benzinesből a 120 lóerős 1,6 VTi szívómotor és a 156 lóerós 1,6 THP turbó választható az alapmodellen kívül, a dízelek között a megunhatatlanul jó 1,6 HDi-ből lesz kétféle.

Föléjük a kétliteres dízel érkezik, 150 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal.

15 százalékot hoz városban a stop-start

92 lóerős az alapmodell, ami azért is jó vétel, mert eddig legalábbis a Berlingótól a 308-ig nem volt benne idővel drágán cserélendő, bár nagyon kényelmes és jó rezgéscsillapítású kettős tömegű lendkerék.

Alapáron jár az ESP és hat légzsák valamint a légkondicionáló

Alapáron jár az ESP és hat légzsák valamint a légkondicionáló

Alapáron jár az ESP és hat légzsák valamint a légkondicionáló


Kétféle változat van a 112 lóerős ezerhatosból. 270-285 Nm-re emelt nyomatékát hatfokozatú kézi, vagy a szintén hatfokozatú automatizált kézi váltó kapja.

Az MCP-6 váltó nagyjából 250 000 forintos felára a gyors, halk, csudajó, 600 ezer újraindításra tervezett stop-start automatikát is tartalmazza, ami egyelőre csak ehhez a motorhoz érhető el, e-HDi néven.

Alapár: 4 430 000 Ft a 95 lóerős motorral

2011 januárjában lesz kapható hazánkban a C4, nagyjából 5-6 hónappal megelőzve prémium kivitelét, a szintén Párizsban bemutatkozó DS4-et.

380 literrel a legjobbak között van, mert ez normál pótkerékkel értendő. Mankókerékkel 408 literes a tér

380 literrel a legjobbak között van, mert ez normál pótkerékkel értendő. Mankókerékkel 408 literes a tér

380 literrel a legjobbak között van


Az árak közül az 1,4 VTi-ét tudjuk, amely a szériafelszerelésként járó ESP-vel, hat légzsákkal, tempomattal és légkondicionálóval minden, csak nem egy klasszikus hazai alapmodell. A 4 430 000 forintos árnál félmillióval kerül többe az első dízel, a 92 lóerős 1,6 HDi.

U.i. Nem tartozik ide, de aki otthon őrizgeti Geréék egyik csúcsborát, az ékezet nélkül írandó Kopart, ne várjon sokáig a megfelelő alkalomra! Én tegnap este megkóstoltam a 2007-est, amely a pincészet szerint csak 2017-2019-ben érné el csúcsát, de szerintem így is fájdalmasan sokat veszít, akinek a fejére esik egy virágcserép, az 50% Cabernet franc, 40% Merlot és 10% Cabernet sauvignon házasításából születő Kopar pedig kimarad az életéből. Pedig csak fel kellett volna bontani.