Vezetéstechnika
Magyarországon jogosítványgyárak üzemelnek autósiskolák helyett. A tanulókat legtöbb esetben a vizsgára készítik fel, nem pedig a mindennapos szituációkra, közlekedésre. Gondolom sokan vannak az olvasók között is olyanok, akik a forgalmi vizsgájuk útvonalát 10-15 évvel annak sikeres letétele után is betéve fújják.
Vajon volt valaha olyan oktató, aki elmondta, mit kell tenni, ha megcsúszik a kocsi?
Olvasónk kérdezi
„Üdv!
Megfelelőnek tartja e az autóvezető-képzés vezetéstechnikai részét? Már az oktatás kezdetén találkozik pl. a tanuló az ellenkormányzás fogalmával. Véleményem szerint ezt a gyakorlatban azért egy kezdő ritkán tudja „reflexből” alkalmazni. Egyszerűen nincs ideje rá.
A másik kérdés: Helyes e a vizsgán megkövetelni „a forgalom ritmusának felvétele”-t? Ha pl. az Árpád hídra felérkezve a belső sávra, onnan igyekezne jobbra tartva a jobbszélső sávba kikeveredni akkor fel kell vennie a (száraz utat feltételezve) 70km/h sebességet.
A gyakorlatban azonban (ez van) a mellette levő sávokban kb. 80-90-es tempóval mennek, tehát szabályosan átsorolni egy vizsgázónak szinte lehetetlen. Hibázni fog! De ugyanezt a manővert pl. 55-60-as tempónál még biztonságosan végre tudná hajtani, annak ellenére, hogy a két sáv forgalmának így nagyobb lenne a sebességkülönbsége. De 55-nél meg fog bukni a vizsgán.
Néhányszor 10-20 óra kicsit forgalomakadályozó, ámde biztonságos vezetés után már fel tudná venni a forgalom ritmusát. Tehát a fentiek miatti pótóra vételét feleslegesnek tartom. A vizsgáztatás szigorát egyéb balesetveszélyes helyzeteknél kellene alkalmazni.
Ön szerint?
Üdvözlettel!”
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Van olyan hét,
amikor hatvan vezetővel találkozom. Közülük kb. 3-4 kezdő, vagy három évnél kevesebb gyakorlattal rendelkezővel dolgozom egy teljes héten, ha hétvégén is dolgozunk. A szülők pont azért keresnek meg minket, amiket most Ön leírt. Minden érintett ember tudja, hogy a mai képzés messze elmarad a várakozásoktól.
Aggódnak, de tenni semmit nem tudnak, mint józan ítéletük alapján, a jogosítvány megszerzése után próbálják az első időszakban kontroll alatt tartani csemetéjüket.
A véleményem elképesztően rossz a mai gépjármű vezető képzés állapotáról, helyzetéről.
Hangsúlyozom ismerek olyan oktatókat, akik még mindig nem adták fel, és szívvel-lélekkel, és megfelelő hozzáértéssel végzik a dolgukat, de már nekik sincs sok türelmük.
Mint a honlapon
leírtam, én nem vártam az állam felébredő felelősségérzetére, öt évvel ezelőtt létrehoztam egy pályát, és német minták alapján elkezdtem egy sajátos képzési programot elindítani. Nem a hatóságoknál kilincseltem pecsétér, meg oklevelekért, hanem elkezdtem dolgozni szolgáltató cégként.
Akit érdekel és értelmes dolognak tartja az eljön, és megpróbál civil emberként saját akaratából elsajátítani olyan dolgokat, amelyek a képzés anyagában nincsenek benne, de a túlélése kapcsán fontosnak tartja.
Anélkül hogy rabolnám az idejét, ha elolvassa a honlapon lévő dolgokat, pontos képet kaphat a véleményemről.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Hibátlan, vagy leinformálható használt autót csak baráttól, közeli ismerőstől lehet és érdemes venni. De fölösleges a jól ismert múlt és a kedvező ár miatt beleugrani a vásárlásba. A jövőbeni fenntartási költségekkel is számolni kell.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt András!
Ismerősömtől szeretnék megvenni egy jó állapotban lévő, 6 éves, 1.8-as, benzines Rover 75-öst, 1,7 millió forintért, négy darab, felnire szerelt téli gumival. Egy szerelő ismerősöm azt mondta, hogy ne vegyem meg – bár gyönyörű és igazi nagy autó -, de nagyon drágák hozzá az alkatrészek.
Önnek mi a javaslata?
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A Rover 75 számomra is rendkívül csábító, igazán szép autó, de a márka európai eltűnése, a kínai tulajdonba kerülésének gyenge hazai háttere miatt nem venném meg a 75-öst, amelynek fenntartása valóban költséges lehet.
Mivel 1,7 millió forintról van szó, ami elég nagy pénz, ugyanezt az összeget inkább egy hasonló korú benzines Mazda6-ra, esetleg egy C Vectrára költeném 1,8 literes benzines motorral.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Hangszórócsere, erősítő és mélynyomó beépítése. Ennyi és máris sokkal szebben szól a gyári hangrendszer. Szerencsére a teljesítmény mellett ma a jó elhelyezhetőség is szemponttá vált, így még egy Polóban sem okoz gondot a beépítsük.
Olvasónk kérdezi
„Új VW Polo hifijét szeretném feljavítani. Az előző autómban (Passat) ugyanez a fejegység volt (RCD 310), de abban a 10 hangszóró és a külön erősítő miatt jól szólt a zene, ebben pedig nem annyira (4 X 20 W, 6 hangszóró).
Érdemes lecserélni a hangszórókat? Érdemes külön erősítőt beszerelni? Érdemes ülés alá szerelhető mélynyomót beépíteni (a csomagtartóból nem tudok helyet feláldozni)?
Elsősorban akusztikus zenét, jazzt, világzenét hallgatok, néha rock is megy. Nem a hangerő az elsődleges, hanem a minőség.
Van valami tapasztalat a Polo 6R hifi tuning esetében?”
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Mindenképp célszerű cserélni a hangszórókat, és azokat erősítővel meghajtani. Össze sem fogod tudni hasonlítani a mostani hangzással. Az ülés alá szerelt mélyláda jó ötlet. Főleg mivel a hangszórók nem képesek bizonyos mély hangok megszólaltatására.
Amit ajánlanék neked az egy 25 cm-es nyomó. Ez felel meg legjobban a zenei ízlésednek. Kis mérete miatt rendkívül „fürge” és remekül alkalmas az akusztikus zenékben található mély hangok megszólaltatására.
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Jog
Tényleg rendet kell tenni a fejekben a jelenleg alkalmazott büntetési metódussal. Jogi szakértőnknek lesz még dolga.
Olvasónk kérdezi
„Tisztelt Ügyvéd Úr!
Véleményét kérem! Példaként hozva a magyar autósokat, miért van az, például egy adott időpontban történt bizonyos sebesség túllépése esetén, a szabálysértés miatt kirótt büntetés miért többszörös: pénzbüntetés, büntetőpont, két évig a rendőrségi nyilvántartásban az adatai szerepelnek.
Ez úgy kell felfogni, mint például aki felfüggesztett büntetést kap akkor a következő büntetés esetén mindkét büntetés együtt töltendő le. Ha ez így van az autósok esetében ez nonszensz (pl. jogsi elvesztése).
A külföldi autósok által elkövetett sebességtúllépések miért nem így büntetendők, illetve ha nem tudják a helyszínen behajtani, akkor azok megússzák a büntetést, az államot kár éri. A magyar autóvezetők „hátán” lehet csak többszörösen elverni a „szíjat”? Igazságtalan!
Válaszát várom, köszönettel!”
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Pénzbüntetés és büntetőpont együtt alkalmazható, az nem kettős szankció. A rendőrségi nyilvántartás nem szankció, azért van, hogy lássák, visszaeső-e. Ha nem követ el új szabálysértést, akkor ebből nem lesz baja.
A külföldiekre természetesen ugyanezek a szabályok érvényesek, legfeljebb nehezebb behajtani a pénzbírságot.
A helyszínen nem kérhetnek pénzt, a helyszíni bírságolásnál is csak csekket adhat a rendőr, így a helyszíni behajtás tekintetében tett megjegyzése érthetetlen.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!