A nyárból egyenesen átestünk a télbe, a kesztyű és a bunda mellett ideje elővenni a téli abroncsokat is a garázsból és szépen felszerelni az autóra. Ha pedig még nincs, vagy a régi elkopott, újakat kell venni. Hogy milyet, azt mindenkinek a pénztárcája dönti el.
Két dolgot azonban érdemes megfogadni:
– a gyár által megadott méretet válasszuk, hiába adnak „csak egy kicsit nagyobb, be fog az férni” darabokat sokkal jutányosabb áron.
– ne a legolcsóbbat vegyük.
A kocsiban ülve pedig azt ne feledjük, hogy hiába a téligumi, a vezetési stílust is át kell állítani téli üzemre.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Gyula!
Engedje meg, hogy ismét egy apró kérdéssel zavarjam. Téligumi vásárlás előtt állok. Autóm egy 2006-os évjáratú BMW 318d Touring. Mindig is azon voltam, hogy az autóim a lehető legjobb minőségű fajtájú gumikon „szaladjanak”. Mit tanácsol? 15-ös vagy 16-os méretet? Tudna esetleg egy ön szerinti legjobbat ajánlani?
Tisztelettel és köszönettel!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A gyári füzet alapján, az ajánlott méretek közül én a nagyobbat választanám.
A legjobb gumi kapcsán észnél kell lennem, mit írok, nem szeretnék vitába keveredni emiatt senkivel, van egy amerikai gyártmány most az UG7 nél tart a fejlesztés, ha egy tradicionális német márkát választ, akkor sem tud mellé nyúlni, amennyiben egy francia márkát választ, sok gond azzal sem lesz.
Olvassa el a gumiteszteket, amelyeket az ADAC szokott közzé tenni, az sem szentírás, de ha az első négyből választ már nagyot nem tévedett.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Sokan csak akkor jönnek rá, hogy mennyire praktikus a kombi, mikor elkezd nőni a család. Viszont a használt piacon bő a választék, csak az elképzeléseket kell pontosítani. Aztán majd úgyis a fenntartási költségek fogják meghatározni a választást.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szörényi Úr!
Eddigi válaszait előre köszönöm, nagyban segített leszűkíteni a színes palettát.
Mindeddig volt egy 15 éves Golf 3-as, 8 éves Opel Agilám, valamint most van egy 9 éves Golf 4-es kocsim. Mindenik benzines volt – az elolvasott tanácsok alapján. A két VW fenntartási költsége igen magas volt, rövid időn belül, az Agila viszont hosszú úton kényelmetlen volt a magas üléspozíció és erős rugózása miatt.
Ha most szeretnék maximum 3 millió forint értékben egy alacsony fogyasztású, kis fenntartási költségekkel rendelkező, lehetőleg dízel kombi kocsit vásárolni, mit tanácsolna?
Fiatalabb, olcsóbb kategóriát, vagy megbízhatóbb régebbit? Gondolkoztam 3 éves Skoda Octaviában vagy egy 5 éves Toyota Avensisben. Az erő nem is olyan fontos, mint a költségek és a környezetbarát utazás. Viszont nem is elhanyagolható, mert a család egyre nő, és így a poggyász egyre nehezebb és nagyobb. Ezért gondoltam dízelre.
Megköszönve válaszát, tisztelettel!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Ha dízelt szeretne, akkor a Skoda Octavia kombi SDi vagy a Fabia combi SDi (szívódízel) költségoldalról nagyon jó megoldás. A jelzett összeg feléből-harmadából simán kijönnek, megbízhatóak, alig esznek, de gyengék, rázkódnak és hangosak. A megbízható régebbi kategória az igen öreg, legalább 15-20 éves szívódízelekre áll, mert az utóbbi 10 évben a legtöbb autógyár átállt az újonnan remek, sok év után kevésbé pompás közös nyomócsöves technikára.
Ebből a pénzből egy 7 liter körül fogyasztó Mitsubishi Lancer 1,6-ot keresnék, bár abból sajnos alig van kombi, esetleg a G Astrát 1,4-es motorral. Hosszú garanciaidejük és megbízhatóságuk miatt a Kia Cee’d vagy a Hyundai i30 kombija is érdekes, ezeket akár dízellel is megkockáztatnám.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Sokszor volt már szó az első generációs Ford Focus gyári audiorendszerének cseréjéről; talán ez a legproblémásabb a kompakt autók között. Nem ezért került kiemelésre ez a válasz.
A FUSION szakértője elmondta a legfontosabbat. Jó rendszer építéséhez jó le kell írni az igényeket, és meg kell nézni az autót, hogy mit és hogyan lehet benne elhelyezni.
Nem mindig jó az, ami a szomszédnak bejött.
Olvasónk kérdezi
Van egy 2003-as évjáratú Ford Focus I-es autóm 2000-es benzines automata. A gyári fejegységet, ami 2 DIN-es szeretném kicserélni egy szintén 2 DIN-es JVC KW-XR811 fejegységre. A kérdésem a következő: a négy ajtóban levő hangszórókat is kicseréljem-e és ha igen milyenre? A gyári hangszórók is szépen szólnak a gyári fejegységgel, a több funkció miatt (Mp3, Bluetooth, USB) szeretném kicserélni, nem a hangzás miatt.
Segítségüket előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves István!
Ha a hangzással meg van elégedve, akkor nem feltétlenül kell kicserélni a gyári hangszórókat. Azonban ha szeretné javítani is a hangzást (mert hát a gyári rendszerek nagy részén, lehet mit javítani) érdemes kicserélni a hangszórókat, és ezeket egy erősítővel megtámogatni. Az erősítő nem az üvöltő zene miatt kell. Sokkal dinamikusabb lesz a rendszer, kevesebb lesz a torzítás.
Az hogy milyen hangszórókat rakjon a gyáriak helyére, egy kicsit bonyolultabb kérdés. Itt minden esetben célszerű tisztázni magunkban, hogy mi a cél. Milyen zenéket hallgatunk, stb. Ezért is szoktuk kérni személyes találkozót az ügyfeleinkkel. Így fel tudjuk mérni az igényeket, és ahhoz igazítjuk az ajánlott termékeket.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Jog
Valami nem kerek az alábbi történetben. Öt kilométeres sebességcsökkentés korántsem akkora, hogy a mögöttünk lévőt nagy fékezésre kényszerítse. Esetleg a hátulról érkező nagyon elbambult.
De akkor sem az olvasó hibázott. Az azonban megfigyelhető, hogy általában azok hőzöngenek, akik hibáznak; nem szabad nekik bedőlni.
Viszont a sok balesetmentesen megtett kilométer sem mentesít soha senkit. Ezzel kár takarózni.
Olvasónk kérdezi
„Tisztelt Ügyvéd úr!
Az a kérésem lenne, nem régen történt.
Közlekedtem lakott területen belül kb. 55 km/h és úgy láttam, hogy egy macska vagy kutya (pontosan nem emlékszem) át akar szaladni az úton ezért én lassítottam finoman fékeztem 55-ről kb 50-re, végül is nem szaladt át, viszont mögöttem a semmiből feltűnt egy busz (nem tudom mennyivel jöhetett) és később pár km után forgalmi okokból meg kellett állni, amikor odajött a sofőr, hogy neki miattam vészfékeznie kellett és egy utas elvileg megsérült és elmondása szerint értesítette a rendőrséget. Én mivel ott nem lehetett megállni 1-2 km múlva a benzinkútnál megálltam, de a busz nem állt meg.
A kérdésem az lenne, hogy én úgy tudom van olyan, hogy követési távolság. ami nem pontosan, de elvileg az lenne, hogy ilyen esetben a mögöttem lévő meg tudjon állni vészfékezés nélkül?
Tudna nekem ezen ügyben segítséget adni?
ui.: több 100 ezer km vezettem le balesetmentesen a munkámból adódóan.”
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Ha lesz belőle eljárás, hivatkozzon forgalmi okra és mentesülni fog.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!