Nagyon jól kezdett a magyar piacon a Volvo S60, hiszen már száz darabot eladott belőle a magyar importőr. Nem csoda, hiszen a szép forma és a fejlett műszaki tartalom mellett már csaknem elegendő lábhelyet nyújt a hátsó utasoknak. Jócskán megelőzi az elődmodellt, melynek egyik példányában a hátsó ülésen szenvedtem végig a Zakopane-Budapest távolságot. Miközben vagy az első utas gerincét ropogtatták a térdeim, vagy a fülem mellé kellett emelnem a lábaimat.
Jobb, mint az S60
A nagy igyekezetben azonban mintha megfeledkeztek volna a csomagtérről. Joggal bízhattunk benne, hogy az S60 kombi változata ipari mennyiségű csomagot fog elnyelni. A párizsi leleplezés előtt megjelent képek alapján azonban hamar világossá vált, hogy a V60 nem ezt a vonalat követi. Nem a klasszikus, kocka hátú Volvo kombi.
A sportos, dinamikus forma előnyt élvezett a nagy raktérrel szemben. Ami több szempontból sem probléma. Szerintem szebb lett, mint a limuzin, még több erőt sugároz. A sajtóanyagban céloztak rá, hogy az autó inkább a kupé, mint a kombi formához áll közelebb.
Praktikumában még sportkombi létére is lényegesen felülmúlja négyajtós társát. Pedig a csomagtér csupán hetven liternyit bővült, így annak kapacitása alaphelyzetben 430 liter. Ez nem túl jó eredmény egy 463 cm hosszúságú autótól.
Ha már hely nincs, azt legalább könnyedén meg lehet pakolni a nagy nyíláson keresztül, míg a limuzinban egy szűk résen kell átgyömöszölni a csomagokat.
Szerencsére a raktér nem zegzugos, a rendelkezésre álló hely szinte sík falakkal határolt. A raktér bővítése az üléstámlák előrehajtásával oldható meg, 40:20:40 arányban.
A vevő a legfontosabb
Az új autót Bodrogai Gábor, a Volvo Autó Hungária Kft. ügyvezető igazgatója mutatta be. Kiemelte, hogy a futómű keményebb beállítása kifejezetten az európai piac számára készült, hiszen a tengerentúlon még mindig a lágyabb rugózást kedvelik. Úgy tűnik, ott kevésbé szeretnek gyorsan kanyarodni.
A Volvo nemcsak megszerezni, de megtartani is igyekszik a vásárlóit. Ez legegyszerűbben úgy megy, ha nem engedik őket meghalni. Ezért ebbe a modellbe is bekerült minden elképzelhető biztonsági felszerelés, amelyek feladata egyrészt a balesetek megelőzése, másrészt az elkerülhetetlen balesetek miatt bekövetkező sérülések mértékének csökkentése. Az S60-as hazai bemutatóján már próbáltam ezek egy részét.
Három dízel, öt benzines
A vásárlók jelenleg hétféle motor közül választhatnak 150-től 304 lóerőig. A kínálat alján az 1,6 literes benzines turbómotor áll, ezt követi annak 180 lóerős változata. A kétliteres motor 203 vagy 240 lóerős lehet. A kínálat csúcsán a háromezer köbcentiméteres hathengeres található.
A 2.0T, T5 és T4 modell a hatfokozatú Powershift automata vagy hatfokozatú kézi sebességváltójával, míg a T3 kézi váltóval kerül forgalomba.
A gyengébbik dízel kétliteres 163 lóerős, míg a 2,4 literes 205 lóerőt ad le. Mindkét öthengeres motor kapható hatfokozatú automata sebességváltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval egyaránt.
Volvo V60 alapmodellek árai | |
---|---|
Benzin | |
T3 (110 kW/ 150 LE) | 8 290 000 |
T4 (132 kW/180 LE) | 9 390 000 |
2.0 T (149 kW/203 LE) | 9 790 000 |
T5 (177 kW/240 LE) | 10 690 000 |
T6 AWD AUT KINETIC (224 kW/304 LE) | 14 390 000 |
Dízel | |
D3 (120 kW/163 LE) | 9 290 000 |
D5 (151 kW/205 LE) | 10 590 000 |
D5 AWD AUT (151 kW/205 LE) | 11 750 000 |
V60 az S60 ellen
„A Volvo V60 célja a piacra lépéskor, hogy a vadonatúj S60 méltó kihívója legyen az „Eddigi legdinamikusabb Volvo” címért folytatott versenyben.”
Ez egyben a vásárlókért folytatott verseny is lesz. Mert ez a puttony kellett hozzá, hogy a jó autóból igazán jó autó legyen. Ha nem is sokkal tágasabb, de mindenképpen jobban használható.