Vezetéstechnika

Kezd megszűnni a pótkerék intézménye. Defektjavító készlet, vagy defekttűrő abroncs vette át a helyét. Mit tegyen az, akinek ez utóbbival szállították autóját? Vegyen ilyen típusú téli gumit?
Költségkímélőbb megoldás talán az, ha szokványos abroncsokat vesz és defektjavítót – ez elfér a csomagtér sarkában. Kisebb sérülés esetén ez is elég, hogy egy gumijavítóig eljusson, nagy sérülésnél pedig a defekttűrő sem garancia arra, hogy mozgásban marad.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Költséges találmány a defekttűrő abroncs
Költséges találmány a defekttűrő abroncs

Költséges találmány a defekttűrő abroncs

Költséges találmány a defekttűrő abroncs


Köszönöm szépen válaszait! Engedje,meg, hogy véleményére továbbra is adva megkérdezzem, van-e Ön szerint mérvadó különbség a defekttűrő téli gumi illetve a normál gumi között? Pontosítva, most szeretnék téli gumikat 16 collos méretben venni, és eredetileg a 318d touring kocsit is defekttűrő nyári gumikkal vettem meg. Az autóban pótkerék, mint olyan, nincs!

Ezért a dilemma, hogy vegyek-e defekttűrőt, ami sokkal több árban? Ugyanúgy egy felső kategóriás gumit nézve. Mi a véleménye?

Előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Ám ezeket is ki lehet végezni

Ám ezeket is ki lehet végezni

Ám ezeket is ki lehet végezni


Ha nincs az autójában hely a pótkeréknek, a hagyományos pótkereket nem tudja magával vinni.Tehát defektmentest kell vennie.
Más kérdés, hogy szerintem a defektmentes téli gumiból kisebb lesz a választék, mint azt gondolná. Kevés pénzzel el se induljon. Defektmentes gumikat csak felnőtt gyárak készítenek, mellényúlni nem tud.

Ugye tudja, hogy van olyan gyártó, aki a defektmentes gumival, a nyomásvesztést követően maximum 100 kilométert enged futni nyolcvanas tempóval, és utána a gumit nem javítja, hanem cserét javasol. A defektmentes gumira javítás után senki semmilyen garanciát nem vállal, mert ez a gumi leengedett állapotában már kapott olyan terhelést. ami az oldalfalakban maradandó károsodást okozhatott, és ennek kockázatát senki nem vállalja be.
A gyárak azt gondolják, a vevő fizesse meg a kényelmet.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Autóvásárlás

Olvasónknak egy négykerekű célszerszámra van szüksége. Nem adott meg sok peremfeltételt, de a megbízhatóság és költséghatékonyság eléggé leszűkítik a kört. Lássuk, mit ajánlott neki szakértőnk!


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Tanácsadó!

Jók a Thalia üzemeltetési költségei és az adott árkategóriában egy egész fiatal példányt meg lehet venni

Jók a Thalia üzemeltetési költségei és az adott árkategóriában egy egész fiatal példányt meg lehet venni

Jók a Thalia üzemeltetési költségei és az adott árkategóriában egy egész fiatal példányt meg lehet venni


Úgy alakult, hogy távolról kell megoldanom a munkába járást, így ehhez keresek autót 1-2 millió forint között:
Autópályán heti 2-3 napi ingázás kb. 100 kilométerről, ehhez fontos lenne a tempomat, az alacsony fogyasztás és amortizációs, valamint szervízköltség, ABS és ha lehet menetstabilizátor. Az éves futás így 30000 km körül fog alakulni, esetleg több is lehet.
Olyan autót keresek, ami megbízhatóan tudja teljesíteni a távot és valamelyest kényelmes is.

Jelenleg egy 1997-es háromajtós Honda Civic 1.4-et vezetek, nagyon szeretem. Esetleg Honda Accordon is gondolkodom, de nyitott vagyok. Az alacsony költségek az elsődleges szempontok.
Dízel, vagy benzin-gáz megoldás is érdekel.

Előre is köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Egyszerű konstrukció, így kevés hibalehetőség jellemzi a Fabiát

Egyszerű konstrukció, így kevés hibalehetőség jellemzi a Fabiát

Egyszerű konstrukció, így kevés hibalehetőség jellemzi a Fabiát


Attól függ, hogy családi autónak kell-e vagy egyedül jár vele dolgozni, illetve egy- vagy kétmillió forint van rá? Ha kétmillió belefér és egyedül jár vele, akkor üzemeltetési költségben egy fiatal dízel Renault Thalia jó lehet, mert 4-5 literrel tényleg eljár, nemcsak az önmaguknak is lódító tulajdonosok szerint.

Ha egymillió Ft-hoz közelebb kell autót venni, akkor egy egyszerűbb konstrukciójú, szívódízel, 64 lóerős Fabia SDi érdekes lehet évi 30 ezerre. Szigorúan költségoldalról egy 2005 előtti Suzuki Swift is megteszi, amely takarékos, nagyon megbízható, persze törékeny és nem túl kényelmes autó.
Ha családi autóra van szüksége, akkor egymillió forintból egy benzines Astra G 1,4-est vennék, majd mehet bele a gázszett.

Üdvözlettel,
Szörényi András

Hifi, tuning

Van ember, aki robogózás közben is szeretné élvezni a zenét – vagy a feltűnést. Neki jó hír, hogy kétkerekűekre itthon is építenek audiorendszereket. A tervezéshez persze elárulhatná, hogy pontosan milyen robogóról van szó, úgy talán könnyebb.


Olvasónk kérdezi

Szép jó estét kívánok!

Azt hittem, csak az autókon divat a neon

Azt hittem, csak az autókon divat a neon

Azt hittem, csak az autókon divat a neon


Olyan kérdéssel fordulnék Önökhöz, hogy lenne egy 200 wattos mélynyomó, meg hozzá két db 100 wattos hangszóró pár és ehhez szeretnék egy kétszer 100 wattos erősítőt. Mindezt robogóba szeretném beszerelni. Önök szerint ez így működni fog vagy nem? Vagy ugyanez, csak nem 100 wattos hangszórókkal, hanem 25 wattosokkal? Melyik lenne jobb?

A válaszukat előre is nagyon köszönöm!

További szép estét!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Heremasszírozó az ülés alatt

Heremasszírozó az ülés alatt

Heremasszírozó az ülés alatt


Először is hadd említsem meg, hogy hazánkban is egyre népszerűbb a robogó tuning, melynek Japánban egészen nagy kultusza van már. Azonban mindig figyelembe kell venni, hogy ez nem egy átlagos felhasználás. Mi is építettünk már egy pár robogót illetve nagy motort is. Sajnos a felhasználók jelentős része úgy gondolja, hogy elég az autós hangszóró illetve erősítő a motorba, robogóba.

Ez azonban nem igaz, hiszen itt előfordulhat, hogy közvetlenül is érintkezik vízzel az erősít vagy épp a hangszóró. Ezt viszont nem sokáig tudják elviselni az autókba kifejlesztett termékek. Szóval mielőtt elkezded megvásárolni a hangszórókat, erősítőket, mélynyomókat, ezt vedd figyelembe.

Térdünkre érkeznek a zene hangjai

Térdünkre érkeznek a zene hangjai

Térdünkre érkeznek a zene hangjai


És most a konkrét kérdésre a válasz: A kétcsatornás erősítővel nem fogod tudni meghajtani a mélynyomót és a hangszórókat egyszerre. Szóval kell egy erősítő a hangszóróknak és egy erősítő a mélynyomónak. Illetve ha lesz fejegység a robogóban, akkor arról meg tudod szólaltatni a hangszórókat. Milyen robogóról lenne szó? Hová szeretnéd elhelyezni a hangszórókat, mélynyomót, erősítőket? Ha ezeket tudjuk, akkor többet tudunk neked segíteni benne.

Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary

Jog

Érthető a levélíró aggodalma, hiszen ivott, mielőtt autóba ült, de rajtavesztett. Természetesen szeretne enyhébb felelősségre vonást, de a vádiratba olyan véralkoholszint került, amely éppen átlépi a bűncselekmény határát. Így jóval keményebb büntetésre számíthat.
Remélem nem veszi rossz néven, ha nem sajnáljuk meg! Alkohol és vezetés nem fér meg egymás mellett!


Olvasónk kérdezi

Tisztelt ügyvéd Úr!

Vannak, akik azt hiszik, ittas állapotban is tökéletesek a reflexeik

Vannak, akik azt hiszik, ittas állapotban is tökéletesek a reflexeik

Vannak, akik azt hiszik, ittas állapotban is tökéletesek a reflexeik


Ittas vezetés esetén a szakértő által mért érték 0,6-0,5 ezrelék, a cselekmény időpontjára visszaszámított érték 0,8-0,9 ezrelék, a vallomás alapján bevallott italfogyasztás alapján számított érték 0,7 ezrelék.
Vádemelés megtörtént a 0,8-0,9 ezrelékes érték alapján.
Kérdésem, hogy ha kérem a bírósági tárgyalás lefolytatását, melyik értéket fogják figyelembe venni.

Válaszát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A szakértő azt állapította meg, ami a vádiratban van. Elég közel van a szabálysértési értékhez, javaslom ügyvéd segítségét.

Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!