Legutóbbi vendégszereplésemen a Kossuth rádióban arról kérdeztek, mint a vezess.hu autósmagazin főszerkesztőjét, hogy mi a véleményem a magyar traffipaxozási szokásokról. Egyéb rendőri intézkedésekről is szót ejtettünk, el is mondtam a véleményem, ahogy kell.

Az én véleményem, szerintem

Amondó vagyok, hogy a sebesség ellenőrzése ott logikus, ahol a sebesség túllépése veszélyes. Ehhez képest a magyar rendőrség ott traffizik – jellemzően -, ahol a sebesség túllépése könnyen rögzíthető és kellően valószínű is ahhoz, hogy szépen csorogjon a pénz a kasszába.

Kis kameránk rögzítette a sebességet, időt, helyet
Kis kameránk rögzítette a sebességet, időt, helyet

Kis kameránk rögzítette a sebességet, időt, helyet

Nem csak a traffi, mi is tudunk sebességet rögzíteni


Az meg csak hab a tortán, hogy a magyar gyakorlatban az objektív felelősségnek csúfolt, valójában épp a felelősség kérdését fel se vető rendszerrel intézményesítették, hogy a gyorshajtás, még az extrém mértékű és extrém veszélyes gyorshajtás is csupán pénzkérdés. Külföldi rendszámú autóval pedig még az sem.

Ezzel aztán a Rendőrség remekül cáfolja is saját tézisét, miszerint a traffizás célja a veszélyes gyorshajtók kiszűrése. Egy német rendszámú BMW sofőrét ez a rendszer nem is érinti. Meg se állítják, meg se tudják büntetni, a jogosítvány bevonásáról még 200 felett sem eshet szó soha. Bezzeg ha Józsi bácsi 45-tel belecsúszik egy kinnfelejtett 30-ba a kockaladával, már megy is a csekk a félhavi nyugdíjáról. Gyönyörű.

Ernő, jellemzően vidéken vezet, állítólag többnyire KRESZ-helyesen. Renault 19-ese van

Ernő, jellemzően vidéken vezet, állítólag többnyire KRESZ-helyesen. Renault 19-ese van

Ernő, jellemzően vidéken vezet, állítólag többnyire KRESZ-helyesen. Renault 19-ese van


Sok SMS-ező véleménye viszont az volt – és ezeket a véleményeket már a Vezess cikk-kommentjei között is láttuk olykor -, hogy szabályosan kell közlekedni és kész. „Én betartom a szabályokat, nem is büntetnek meg.” „Aki képtelen betartani a szabályokat, megérdemli a büntetést.” Ilyesmi.

Nos, én és kollégáim elég sokat autózunk ahhoz Magyarországon és külföldön, hogy kinyíljon a zsebünkben a bicska az ilyen véleményektől. Egyrészt – tapasztalatunk szerint – a világon sehol nem tartják be a közlekedési szabályokat. (Na jó, talán Svájcban, de ott meg minden felnőtt gépkarabélyt tart otthon, kötelező jelleggel. Szóval az nem számít.)

Csaba, Superb 1,4 TSI-vel jár; tempósan, de biztonságosan vezet. Most megpróbált szabályosan is

Csaba, Superb 1,4 TSI-vel jár; tempósan, de biztonságosan vezet. Most megpróbált szabályosan is

Csaba, Superb 1,4 TSI-vel jár; tempósan, de biztonságosan vezet. Most megpróbált szabályosan is


A forgalom természetes tempója, ritmusa csúnyán megtöredezne, meggyőződésem, veszélyesebb lenne, ha mindenki tényleg kőkeményen ragaszkodna a sebességhatárokhoz és a KRESZ-hez általában.

Itthon pláne. Ezért aztán megkértük az említett olvasókat, ha vannak olyan bátrak, hogy eljönnek a kameránk elé szabályosan közlekedni egy félórácskát Pesten, megjutalmazzuk őket egy autóMAGAZIN előfizetéssel.

A két leggyorsabb jelentkező kapott esélyt bizonyítani. Íme:

a videó a hirdetés után indul

Ernő, 24, 2004 óta vezet

a videó a hirdetés után indul

Csaba, 47, 1981 óta vezet

Na, ezek után van még olyan kedves olvasó, aki a kommentmezőben megint leírja, hogy ő bizony mindig szabályosan közlekedik?

A belsőkamerás felvételekhez a Car Cam kameráját használtuk!

Megpróbáltunk szabályosan autózni 14