89 éve történt


Minden tiszteletem azoké, akik nekivágnak autóval a sivatagnak. Még most sem biztos a problémamentes átjutás a homoktengeren. Kilencven éve pedig felérhetett egy öngyilkossággal. Akkoriban ez lehetett az extrém sportok királya.

1921. október 13.

„Az Intransigeant jelentése szerint hat francia gépkocsi meg fogja kisérelni a Szaharán való átutazást. A gépkocsik egyenkint 600 liter benzint vihetnek magukkal és az utat naponkinti 200 kilométeres szakaszokban fogják megtenni.”

Autóval a Szaharában

Autóval a Szaharában

Autóval a Szaharában


72 éve történt

7,3 literes motor bújt meg a Rolls-Royce orrában

7,3 literes motor bújt meg a Rolls-Royce orrában

7,3 literes motor bújt meg a Rolls-Royce orrában


Az apák általában mindent meg akarnak adni a fiaiknak. Ha az embernek olyan szerencséje van, hogy az apja a világ leggazdagabb embere, egyedi készítésű Rolls-Royce kerülhet a garázsába. A Phantom III 3CP116 csak egy példányban készült és felszerelték minden akkor elérhető extrával.

Az autó egy Rolls-Royce 20/25 és egy Bentley B104MR mellett parkolt a herceg garázsában. Azonban nem élvezte sokáig az autót, hiszen tíz évesen megszabadult tőle. Viszont később még sok ritkaság megfordult a garázsában. Talán ezzel kárpótolta magát, hogy soha nem került a trónra. Apját nem ő, hanem fia követte az uralkodásban.

1938. április 28.

A herceg 1948-ban megvált az autótól. Új gazdája az eredetileg mustárszínű fényezésből feketét csináltatott és lényegesen egyszerűbbé tette a belteret.

A herceg 1948-ban megvált az autótól. Új gazdája az eredetileg mustárszínű fényezésből feketét csináltatott és lényegesen egyszerűbbé tette a belteret.

A herceg 1948-ban megvált az autótól. Új gazdája az eredetileg mustárszínű fényezésből feketét csináltatott és lényegesen egyszerűbbé tette a belteret.


„Az egyik angol gépkocsigyár elkészítette a világ legdrágább és legfényesebb kocsiját Berar hercege számára, akinek atyja Hyderabad Nizámja, a világ leggazdagabb embere. A három tonna sulyu sportkocsi belsejét biborvörös selyemkárpit, padlóját vastag vörös bársonyszőnyeg fedi, az ülések párnáit a legfinomabb hattyupehellyel töltötték, az ablakokat brokátselyem függönyök boritják, a hátsó ülés mögött a legdrágább szikamor fából készült büffét és cocktailbárt épitettek be, metszett kristálypoharakkal, szinarany edényekkel, arany szendvicstartó dobozokkal és aranydugóju kristálypalackokkal.

Arany dohányzókészlet, hamutálcák és toilet-felszerelés egészitik ki a kocsi berendezését, amelynek kormánykereke a legfinomabb elefántcsontból készült és a kocsivezető öt különböző ezüstkürtön adhat le jelzéseket. A világ legdrágább gépkocsijáról apró modellt készitettek a hercegi megrendelő négyéves fiacskája számára.”

20 éve történt


Vaddisznó limuzin 34
Az Omega külseje visszafogott maradt


Csodás dolgokat mutattak be az 1990-es Brüsszeli Autószalonon, amiket mi csak irigyelhettünk. A különleges felszereltségű és kialakítású Lada Samara is vágyak tárgya volt, hiszen nálunk nem, csak a nyugati piacon forgalmazták. Akkoriban egy új lámpa, valamint az autó oldalára felkerült nagyméretű fényezetlen műanyag elemek is beindították a nyálelválasztást.

A hír csak mintegy mellékesen említi meg az Opel újdonságát. Ami nem más, mint a Lotus által megpiszkált Omega (az angol piacon Vauxhall Carlton). Pedig izomautót készítettek az unalmas limuzinból. A háromliteres hathengeres motort 3,6 literesre fúrták föl, hozzáillesztettek két Garrett turbófeltöltőt, így jutottak 382 lóerőhöz és 580 Nm nyomatékhoz. Ehhez már strapabíró sebességváltóra volt szükség, így került az Omegába a Corvette ZR1 hatsebességes egysége.

Az autó külsején nem történtek látványos módosítások, így lehetett vele meglepetéseket okozni. Ugyanis 4,9 másodperc alatt gyorsult százra, végsebessége pedig 280 km/h volt.


A kilencvenes évek elején születtek hasonló koncepciójú autók. Ilyen volt a Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II modell is, ám az csak 235 lóerős teljesítménnyel rendelkezett. A látvánnyal viszont nem spóroltak, méretes légterelőket ragasztottak az autóra.

1990. január 18.

Dupla kerek lámpák a Carlota orrán

Dupla kerek lámpák a Carlota orrán

Dupla kerek lámpák a Carlota orrán


„Csütörtökön megnyitotta kapuit a nagyközönség előtt a 68. Brüsszeli Nemzetközi Autószalon, amelyen minden eddiginél több cég képviselteti magát. A két évvel ezelőtt, 1988-ban megrendezett előző szalonon, amelynek színhelye ugyancsak a brüsszeli kiállítási park volt, 850 ezer fizető látogató volt, idén még többet várnak a január 28-iki zárásig.

Bár Belgiumnak ma már nincsenek saját autókonstruktőrei, ötvilágcégnek működnek itt összeszerelő üzemei, s összesen évi 1,2millió kocsi gördül le a futószalagokról (ezzel, egy főre számítva,a belga autóipar a világ első termelője.). Az öt cég: a General Motors (Opel), a Ford, a Volkswagen, a Volvo és a Renault. A termelés 95 százaléka exportra kerül. Az autógyárakban 44 ezer ember dolgozik, a gépkocsigyártással összefüggő feladatok 300 ezer

embernek adnak munkát. A gépkocsiadók és vámok tavaly 200 milliárd belga frankot (340 milliárd Ft) jövedelmeztek a belga államnak.

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II


A belga autópiac a legnyitottabbak közé tartozik, s a heves verseny – továbbá különböző más tényezők – eredményeként általában itt a legolcsóbb az Európai Közösségeken belül a gépkocsi. Tavalyi 440 ezer gépkocsit adtak el az országban, a gépkocsiállomány évi 70 ezerrel nőtt az utóbbi években. A gépkocsimárkák közül a VW Golfvezetett tavaly 28 ezer eladott egységgel, az Opel Kadett következett 21 ezerrel, majd a Peugeot 16 ezerrel és a Toyota Corolla 15 ezerrel. A Lada Szamarából majdnem 8 ezer talált gazdára
Belgiumban az elmúlt esztendőben.

Az idei szalonon bemutatják az új Alfa 33-at, a Volvo 460-as széria új modelljeit, a négyajtós Ford Scorpiót, a Szamara Carlota modellt, az új Toyota Starletet, az áramvonalasított karosszériájú Fiat Unót, a katalizátoros dizek-motorral ellátott VW Golfot és Jettát, az Opel Omega Lotust. Számos más újdonság is látható.”