Bizony a terepgumik sem alkalmasak arra, hogy minden körülmények között maximális teljesítményt nyújtson. Ha valaki többet közlekedik terepjárójával a tél során aszfalton, mint úttalan-utakon, jobb, ha téligumit választ autójára.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!
Az volna a kérdésem, hogy Ön szerint akkor is szükséges téli gumit vásárolni a Mitsubishi L200-as ra, ha most BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 típusú gumik vannak rajta? Ez lesz az első telem a terepjárók világában, tehát nincs tapasztalatom abban, hogy havas esetleg jeges útviszonyok közt a terepgumik hogy viselkednek.
Előre is köszönöm segítségét!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A jelzett terepgumival (ami egyébként egy megfelelően jó gumi), havon, jégen közúton nem lesz könnyű dolga.
Javasolom a téli gumit rá. A BFG-nek van egy Winter Slalom gumija, azzal azt gondolom nagyobb esélye lehet a közutakon, ugyanakkor terepen se fog vele elakadni.
Még 2004-ben részt vettem egy öthetes téli vezetési tréningen, illetve gumiteszten. Többek között azt vizsgáltuk, hogy a terepgumi, és a téligumi hogyan viselkedik közúton, havon, jégen, és terepen, sárban, patakátkelésnél, stb. A téligumik közúton minden körülmények között kezelhetőbbek voltak, és terepen sem váltak kezelhetetlenné.
Terepen, nagyon mély hóban a Mud Terrain verhetetlen, de azt gondolom nem erre akarja használni a téli gumit.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Német autóját cserélné dél-koreaira olvasónk. Városálló járművet szeretne, melyben kevésbé tűnnek mélynek a kátyúk és hegynek a keresztbordák. A jobb minőségű utastérrel rendelkező autót választaná, hogy ne érezze visszalépésnek a Jetta után. Szörényi kolléga szakértése következik
Olvasónk kérdezi
Tisztelt szakértő!
Egy 2006-os évjáratú, 1,6 literes, benzines VW Jettával járok.
Nemsokára megjelenik nálunk is az újabb változat, ezáltal az autóm ára akkor hirtelen nagyobbat fog esni. Ráadásul a kátyúkból is elegem van, ezért szeretném egy terepjárósabb kinézetű autóba beszámíttatni.
Két autó jöhet számításba a Nissan Qashqai 1,6-osa vagy a KIA Sportage 1,6-osa.
Kérdésem a következő: Ön melyiket ajánlja jobban, mert dönteni nem nagyon tudok?
Mindkettőt kipróbáltam. Nem csalódtam egyikben sem. Viszont az autók belső minősége, meg sem közelíti a Jetta belső színvonalát! Valamint a VW után kissé félek a Nissan, de főleg a KIA névtől!
Előre is tisztelettel köszönöm válaszát!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A kettő közül a Sportage szerintem jobb autó a Qashqainál, hosszabb a garanciaideje is, ezért a dél-koreait választanám. A Jetta belső tere minőségérzetben valóban előrébb tart, de főleg a Nissantól húz el jelentősen, a Kia Sportage belső tere kulturáltabb. Én nem tartom helyesnek, hogy típusok helyett egyes márkák megbízhatóságáról tegyünk kijelentéseket, mert például a Xsara Picasso akkor is jó és strapabíró autó, ha vele párhuzamosan a C4-gyel sok baj adódhatott.
Magyarországon sokan valamiért egészen földöntúli csodaautónak tarják a Volkswagent, de ennek inkább a hatékony marketing az oka, nem az autók tényleges minősége. Megbízhatósági szempontból a négy éve gyártott Qashqai vagy a világot meghódító dél-koreai autók minőségét nem becsülném kevesebbre.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Szakértőnk tanácsa az ezermesternek, aki a maga kezébe veszi a jó hangzás kialakítását.
Olvasónk kérdezi
Sziasztok!
Van egy 30-as zárt PYLE ládám. Azt szeretném megkérdezni,hogy ebből csinálhatok-e reflex ládát egy sima fúrással és egy reflex tölcsér behelyezésével?
Ha igen,ilyen tölcsért hol tudok beszerezni,és mekkorára van szükség?
Köszönöm a segítséget!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Hogy őszinte legyek, tudsz belőle reflex ládát csinálni. Bár nem lesz tökéletes, mert a reflex és zárt ládák kialakításukban, és méretükben is eltérnek egymástól. A reflex ládák a nagyobbak. Egyébként egy 10 cm átmérőjű reflex cső elég. A hossza viszont attól függ, hogy hány Hz-re szeretnéd hangolni.
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Jog
A következő szakértői válasz egy kis kibúvót tartalmaz a szabálysértők számára. Nem szeretnénk bátorítani a tudatosan szabályt szegőket, de jó tudni, hogy vannak olyan helyzetek, amikor egy vétlenül elkövetett tilosban parkolást szabályosan ki lehet magyarázni.
Csak nehogy ezután mindenkinél legyenek biankó szervizszámlák, amibe csak a dátumot kell beírni.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Gépjárművemmel tilosban parkolási szabálysértést követtem el, a gépkocsi műszaki hibájából kifolyólag. Amennyiben levélben ismertetem a hatósággal a műszaki hiba fennállását, a rendelkezésre álló bizonyítékkal – javítási számla – alátámasztva, számíthatok-e kedvezőbb elbírálásra, mint az alap 30.000 forintos bírság?
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Igen. Ha pl. mindhárom féklámpája egyszerre kiég, megállhat tiltott helyen is, mert az ezzel okozott veszélyhelyzet kisebb, mintha féklámpa nélkül közlekedne.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!