Vezetéstechnika
Szinte csak a téli sportok szerelmesei találkozhatnak olyan szituációval, ahol a közlekedés hólánccal lehetséges. Ám legtöbbször még az ilyen helyeken is el tudnak menni lánc nélkül a négykerékhajtású autókkal, ha megfelelő téli gumik vannak a felniken.
Milyen területen közlekedik vajon olvasónk?
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!
Ön szerint összkerekes autóknál melyik hajtott kerékre érdemes hóláncot tenni télen,az elsőre vagy a hátsóra?
Köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Alapesetben téli gumival szerelt összkerekes autóra nem szoktunk hóláncot tenni. Amennyiben olyan körülmények közé kerülne, hogy mégis föl kell szerelnie a láncot, akkor hegymenetben az első, lejtmenetben a hátsó kerekekre érdemes. A tuti az, ha mind a négy keréken lánc van hólánc és téli gumi.
A kérdés az, hogy megéri-e ennyit szerelni és hová akarunk eljutni vele. Abban bízhatunk csak, hogy ha útközben elakadtunk, lesz olyan munkagép, ami majd kiment minket, amikor autónk hasa felül egy harminc centiméteres hórétegen, és láncolt kerekeink egyszerre forognak el.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Autóvásárlás
Biztosan sokan vannak, akik azt vallják, hogy Daciát soha, semmilyen körülmények között nem venne magának. Valószínű, hogy ők valami különlegességet keresnek az autóban. A Dacia azonban arról szól, hogy biztonsággal, megbízhatóan, költséghatékonyan eljuttassa utasait a célállomásra. Ebben verhetetlennek tűnik. András kollégánk ezért is meri jó szívvel ajánlani.
Olvasónk kérdezi
Kedves András.
Egyik levelében olvastam, hogy egy nagycsaládos autónak a Dacia Logant ajánlotta. Igazából én is gondolkodtam már egy Dacia vételén, emlekszem még a régi szép időkre, meg a régi jó kis kényelmes Daciákra. Az autót 85%-ban csak hosszabb távra használnám (Hollandia-Magyarország), és ezt is kb. évente egyszer vagy kétszer, tehát nem mindennap használt autó lenne, persze ez nem jelenti hogy az év többi napján a ház előtt állna.
Mi a véleménye a Dacia családról? Logan, Sandero vagy Duster? Vagy esetleg más típus? Leginkább a megbízhatóság a fontos, nem jó érzés valahol Európában lerobbanni.
Másik nagy favoritom a Kia Rio, vagy a Cee’d.
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A régi és a mai Daciáknak semmi köze egymáshoz, a puha ringatózást nem fogja megtalálni a mai Loganban, viszont megbízható autót kap a pénzéért. A Daciák közül szerintem a Logant érdemes a legkevésbé megvenni újonnan (használtan 800-900 ezer Ft környékén viszont nagy vétel). Jobb választás a Sandero, de ár/érték arányban a legjobb a Duster.
Önnek azonban a hosszú autópályás utakra a Duster nem ideális, mert rosszabb légellenállása miatt magasabb a fogyasztása egy Sanderóénál. A Daciák megbízhatóságában én egyformán erősen hiszek, a milliószor bevált, kipróbált alkatrészek, a robusztus és egyszerű konstrukció illetve az eddigi kedvező tapasztalatok alapján.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Újra bebizonyosodik, hogy zenei hangzást továbbfejleszteni csak úgy lehet, ha kis átalakításra kerül sor. Ami értelemszerűen fúrással-faragással jár. Megéri vállalni ezt, de ne otthon barkácsoljunk, bízzuk szakemberre!
Olvasónk kérdezi
Sziasztok!
Egy Suzuki WagonR+ tulajdonosa vagyok.
Ebben gyárilag elől csak két darab 10 cm-es hangszóró van, amik nem a legjobb hangzást produkálják. Mi az amivel jobb hangzást lehetne elérni?
50 ezer forint lenne a maximum, amit rá szeretnék költeni.
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Sajnos a 10 cm-es hangszórók nem fognak soha jó hangzást produkálni. Amit tudunk neked ajánlani. A gyári helyek helyett az ajtóba kellene tenni egy 16,5 cm komponens szettet, amit egy erősítővel hajtasz. Nagyon kulturáltan be lehet tenni. Vagy a másik lehetőség, ha gyártatsz egy ajtópanelt, bár itt a költségek átlépik már a 50000 forintot.
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Jog
Ismeretlen útszakaszon járva az ember figyelme korántsem hajlamos annyira elkalandozni, mint a napi rutin részét képező utakon. De hiába a fokozott óvatosság, ha egy fontos tábla hiánya totálkárt eredményez. Olvasónk remélhetőleg megkapja jogos kártérítését a felelősöktől!
Viszont arra a kérdésre kellene leginkább megtalálni a választ, hogy a táblának hogyan kelt lába.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
A problémám a következő: személygépkocsimmal balra nagy ívben fordultam ki egy olyan utcából, ahol tábla nem jelezte, hogy kinek van elsőbbsége. A nekem balról érkező gépjármú nagy sebességgel belém rohant, és totálkárosra törte a gépjárművet.
A kiérkező rendőrök azt állapították meg – sebességet nem mértek, sem féktávot -, hogy mindketten szabályosan közlekedtünk, mivel nekem nem volt táblám, így a jobbkéz-szabály szerint hajtottam ki, a másik félnek viszont a kereszteződés előtt kb. 300 méterre levő tábla azt mutatta, hogy ő van a főútvonalon, amiből alárendelt út nyílik. Ha nekem nincs táblám, neki pedig ez a táblája van, ki a felelős? Ki fizeti meg a kárt?
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
A közút kezelője (belterületen az önkormányzat) felé kell kárigénnyel fellépni, az ő felelősségük hogy a táblák és a forgalmi rend rendben legyen.
Üdvözlettel
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!