Vezetéstechnika
Vannak sofőrök, akiknek soha nem elég gyors a forgalom tempója, ráadásul szuperképességekkel rendelkeznek, mert annyira megközelítik az előttük haladót, hogy a két autó lökhárítója csaknem összeér. Lehet ellenük védekezni? Mi a megoldás?
Valószínűleg tudatában sincs annak, hogy veszélyes, amit csinál. De miért megint a szabályosan közlekedő az, aki kénytelen fülét-farkát behúzva, meghunyászkodva megoldani a szituációt?
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!
Hogyan védekezhetünk, illetve mi a leghelyesebb módszer akkor, amikor követési távolság betartása nélkül, (tehát szorosan a sarkunkban) jön mögöttünk egy autó?
Köszönöm a válaszát!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Javaslom, hogy viselkedjünk egyértelműen, és kiszámíthatóan.
A legegyszerűbb lenne, ha elengednénk, de sokszor erre nincs lehetőség.
Tartsuk a saját tempónkat, nyilván indokolatlanul ne menjünk lassabban, és mindenképpen kerüljük el azt, hogy fékezgetésekkel stb. kioktassuk, vagy legalábbis megpróbáljuk tudtára adni, zavar minket, hogy ránk ragadt.
Mindenesetre hosszabb távon megosztja a figyelmünket, és ezáltal mindenképpen zavaró lehet. Amennyiben megelőzött minket, lehet hogy az előttünk lévőre is ráragad, számítsunk rá, hogy az utolsó pillanatban fog fékezni. Mögötte haladva tartsunk nagyobb követési távot.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Autóvásárlás
A Volkswagen Bora és a Seat Toledo mindössze annyi különbséget mutat, mint egy ikerpár két tagja. Sőt, talán kevesebbet, hiszen ugyanolyan motor dolgozik mindkettőben. Melyik a jobb választás?
Természetesen egy Focus!
Olvasónk kérdezi
Tiszteletem!
Elég sok tévhitet hallok arról hogy melyik autótípust lehetne bevállalni. Melyikkel van több probléma, stb. Én pillanatnyilag két típus között vacillálok a Volkswagen Bora 1.6 16V és a Seat Toledo 1.6 között. Igazából csak benzines és olyan 2000-2001-es évjárat érdekelne.
Szeretném az ön segítségét kérni e kényes döntésben és a kérdésemre egy megfelelő választ kapni!
Előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Itt nem kell sokat törnie a fejét, mert a két kocsi gyakorlatilag azonos, a kasztnit és a belső designt kivéve. Mivel a magyar vásárlók akkor is hisznek a Volkswagenek világverő minőségében, ha erre a műszaki alapot adó Golf IV és a Bora sem szolgált rá, inkább a Toledót választanám a kettő közül, rosszabb értéktartása miatt jobb autót kap azonos összegért és szerintem szebb is a Boránál. Sajnos kombi nem volt belőle, szemben a Borával vagy a Golffal.
Magamnak azonban inkább egy első generációs Ford Focust vennék, szintén 1,6-os benzinessel, amely megbízhatóbb, élvezetesebben vezethető és takarékosabb autó.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Kis autókban még kevesebb hely van arra, hogy a zene minőségére igényes sofőr fejlessze hifijének hangzását. Ám, ha magasan van az ülés, alá még egy egész nagy mélyládát be lehet tömni. Sőt, a pótkerékbe is kerülhet mélynyomó.
Olvasónk kérdezi
Üdv!
Támadt egy olyan ötletem, hogy az autóm ülése alá építek egy zárt mélynyomót. Egy Suzuki Ignisem van, magas ülésekkel. A szabad magasság 18cm, kb 15-17L lenne a térfogata. A ládát a jobb első ülés alá tenném, az erősítőt a bal oldali alá. Működhetne ez a megoldás? Nem tudom, hogy mélynyomónál szükség van-e a hangszóró előtti légtérre.
Hallottam szólni pótkerékbe rakható aktív mélynyomót, ott sincs légtér és szépen szólt. Nem szeretnék nagy teljesítményt, mivel közel lenne a mélyhang, szerintem nem is szükséges, a hangnak nem kell előretörni az utastérbe. Ha működhet esetleg tippet is kérnék hangszóróra, ami szeretné ezt a térfogatot. 20cm-es hangszóróra gondoltam a méret miatt.
Köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Az ötlet jó. Minden kép zárt ládát ajánlok, mivel ezeknek kisebb a térfogata. Az a megoldás, amit ön is említett az elhelyezésekről teljesen kivitelezhető. A piacon egyébként már kaphatóak úgynevezett aktív „slim” ládák, melyek vékony kivitelüknek köszönhetően szinte bárhova beépíthetőek. És mivel aktív ládáról van szó, az erősítő nem foglal plusz helyet és nem kell annyit kábelezni sem. A mély nyomó választásánál figyelembe kell venni a mély nyomó beépítési mélységét és a láda falvastagságát. A 20 cm-es nyomóval az a baj, hogy elég kevés gyártónak van ilyen méretű terméke.
Így megfosztja magát a választás lehetőségétől. Inkább ajánlanék 25 cm-es nyomót, de 30 cm-es nyomók között is találunk olyat, ami a fent kritériumoknak megfelelne. Ilyen például a német MACROM márka M3W.124 nyomója, mely már 20 literes zárt ládában is jól érzi magát. Beépítési mélysége pedig 136 mm. Igaz ez egy 30 cm-es nyomó. Ha nem akar 30-ast, akkor pedig tudom ajánlani például a FUSION EN-SW100-as típusú termékét, melynek beépítési mélysége 130 mm, az ajánlott láda térfogat zárt kivitel esetén, pedig 15,71 liter.
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Jog
Kár üzembentartói szerződéssel „eladni” autónkat csak azért, hogy szabaduljunk tőle és megspóroljuk az átíratás költségét az új „tulajdonosnak”. Ezzel teljességgel kiszolgáltatjuk magunkat neki, hiszen ha nem jelenti be a változást, minden tettéért nekünk kell a felelősséget vállalni.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Üzembentartói szerződéssel – két tanúval – adtam át 25 éves 2000 köbcentiméteres autómat, közel egy éve azzal, hogy az új üzembentartó intézi az okmányirodánál az átíratást, új kötelezőt köt és még ami ezzel jár. Sajnos a mai napig nincs átírva az ő nevére az üzembentartói, és kötelező sincs az autón. (Nálam van a törzskönyv.)
Mivel tudom rábírni az illetőt, hogy írassa át? Ha közlekedési eseményt okozna (baleset, gyorshajtás) az mennyiben érintene engem mint tulajdonost? Ha visszaveszem az autót és véglegesen kivonatom a forgalomból visszamenőlegesen kifizettetik velem a fedezetlenségi díjat?
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Mondja meg neki, hogy ha ma nem kezdik el együtt intézni, holnap feljelenti a rendőrségen sikkasztásért. Ilyen esetekben tiszta priusszal is felfüggesztettet szokott ez érni a bíróságokon.
Az eddigiekért (bírságok, pályamatrica, stb.) sajnos Önnek kell helyt állnia.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!