Adatlap
308 CC: Bőrkötés és fenyőtű
Faipari gyorstalpaló egy őstermelőnél: az erdei fenyőnek van hosszú tűlevele, a luc- és az ezüst illatos, a nordmannfenyő nem, cserébe sokáig tart. Utóbbi másik neve a Wikipedia szerint Kaukázusi jegenyefenyő, de Zalában is biztosan megterem. Az árak tavaly óta nem nagyon emelkedtek, mert így is rengeteg fa megmarad
Faipari gyorstalpaló egy őstermelőnél: az erdei fenyőnek van hosszú tűlevele, a luc- és az ezüst illatos, a nordmannfenyő nem, cserébe sokáig tart. Utóbbi másik neve a Wikipedia szerint Kaukázusi jegenyefenyő, de Zalában is biztosan megterem. Az árak tavaly óta nem nagyon emelkedtek, mert így is rengeteg fa megmarad
Fotó megosztása:
Fegyelmezett rendben, a nyugtaadási kötelezettséget betartva folyik a zöld tűlevelű fafélék árusítása az ellenőrzés alá vont helyszínen - írná egy APEH-ellenőr
Fegyelmezett rendben, a nyugtaadási kötelezettséget betartva folyik a zöld tűlevelű fafélék árusítása az ellenőrzés alá vont helyszínen - írná egy APEH-ellenőr
Fotó megosztása:
Összeszokott párosok dolgoznak a Lehelen. Ez a banyataligás bevásárlás epicentruma
Összeszokott párosok dolgoznak a Lehelen. Ez a banyataligás bevásárlás epicentruma
Fotó megosztása:
Kötözött sonkának szúrós és túl faggyús volna
Kötözött sonkának szúrós és túl faggyús volna
Fotó megosztása:
Elejtettem a zsákmányt!
Elejtettem a zsákmányt!
Fotó megosztása:
Lehet, hogy most kombiként volna jobb a 308?
Lehet, hogy most kombiként volna jobb a 308?
Fotó megosztása:
Lepedő híján kölcsönhatásba lépne a bőrkárpit a fenyőgyantával
Lepedő híján kölcsönhatásba lépne a bőrkárpit a fenyőgyantával
Fotó megosztása:
Nyitható hátsó szélvédővel talán beférne
Nyitható hátsó szélvédővel talán beférne
Fotó megosztása:
Nem baj, van mááásik! A csomagtartóba lehajtott üléssel beférhet
Nem baj, van mááásik! A csomagtartóba lehajtott üléssel beférhet
Fotó megosztása:
Különleges összetevői révén a lepedő megóvja a felső hámréteget a káros környezeti hatásoktól
Különleges összetevői révén a lepedő megóvja a felső hámréteget a káros környezeti hatásoktól
Fotó megosztása:
Rosszul mutatna a gyantába ragadt tűlevél a gyönyörű bőrkötéses műszerfalon
Rosszul mutatna a gyantába ragadt tűlevél a gyönyörű bőrkötéses műszerfalon
Fotó megosztása:
Nem ma kezdte: a néni saját bevásárlókocsival jár a piacra
Nem ma kezdte: a néni saját bevásárlókocsival jár a piacra
Fotó megosztása:
Mintha kicsit kilógna: nem lehet lehajtani az üléstámlát
Mintha kicsit kilógna: nem lehet lehajtani az üléstámlát
Fotó megosztása:
Eridj, asszony, majd én megmutatom, hogy kell ezt lecsukni!
Eridj, asszony, majd én megmutatom, hogy kell ezt lecsukni!
Fotó megosztása:
220 000 Ft a gyönyörű bőrözött műszerfal felára
220 000 Ft a gyönyörű bőrözött műszerfal felára
Fotó megosztása:
Nehezen látható helyen van az ülésfűtés kapcsolója, de ennél rosszabb, hogy a fűtés nagyon lassan indul be
Nehezen látható helyen van az ülésfűtés kapcsolója, de ennél rosszabb, hogy a fűtés nagyon lassan indul be
Fotó megosztása:
A kabriózáshoz be kell akasztani a rolót, ebből tudja az autó, hogy van hely berámolnia a három tetőelemet
A kabriózáshoz be kell akasztani a rolót, ebből tudja az autó, hogy van hely berámolnia a három tetőelemet
Fotó megosztása:
A kéder mellé pont be lehet gyömöszölni a lepedőt
A kéder mellé pont be lehet gyömöszölni a lepedőt
Fotó megosztása:
Három fokozatban lehel meleget a nyakszirtre a 308 CC
Három fokozatban lehel meleget a nyakszirtre a 308 CC
Fotó megosztása:
Felfelé a kabriókban is van hely, kár lett volna pickuppal jönni
Felfelé a kabriókban is van hely, kár lett volna pickuppal jönni
Fotó megosztása:
Csendes, erős és városban 11-13, országúton bő 8 litert fogyaszt a direktbefecskendezéses turbómotor
Csendes, erős és városban 11-13, országúton bő 8 litert fogyaszt a direktbefecskendezéses turbómotor
Fotó megosztása:
Elég egy hatezer forintos fenyőfa, némi elszántság a téli kabriózásra és a 7,8 milliós 308 CC-vel nagyobb feltűnést lehet kelteni, mint a négyszer ennyibe kerülő luxusautókkal
Elég egy hatezer forintos fenyőfa, némi elszántság a téli kabriózásra és a 7,8 milliós 308 CC-vel nagyobb feltűnést lehet kelteni, mint a négyszer ennyibe kerülő luxusautókkal
Fotó megosztása:
Suhanás a szmogriadó küszöbén. Nyitott tetővel Budapest még zajosabb és büdösebb
Suhanás a szmogriadó küszöbén. Nyitott tetővel Budapest még zajosabb és büdösebb
Fotó megosztása:
Viseltes a cső a tesztautón. De a turbónyomás nem veszett el, a motor jó erőben van
Viseltes a cső a tesztautón. De a turbónyomás nem veszett el, a motor jó erőben van
Fotó megosztása:
655 000 forintba kerül az Airwave, mert csak a 452 ezres bőrüléssel csomagban rendelhető
655 000 forintba kerül az Airwave, mert csak a 452 ezres bőrüléssel csomagban rendelhető
Fotó megosztása:
A rakomány nem zavarhatja a kilátást és nem akadályozhatja a vezetőt, így nem lehet az első ülésen
A rakomány nem zavarhatja a kilátást és nem akadályozhatja a vezetőt, így nem lehet az első ülésen
Fotó megosztása:
Rémesen áttekinthetetlen a 308 CC, főleg hátrafelé
Rémesen áttekinthetetlen a 308 CC, főleg hátrafelé
Fotó megosztása:
Fűtés, sál, sapka legyen és télen is kabriózhatunk
Fűtés, sál, sapka legyen és télen is kabriózhatunk
Fotó megosztása:
Béláim az Úrban, túltoltuk!
Béláim az Úrban, túltoltuk!
Fotó megosztása:
Kell majd a belmagasság: a 491,5 centis A6 nem nyelte el a fát
Kell majd a belmagasság: a 491,5 centis A6 nem nyelte el a fát
Fotó megosztása:
Kislányunk, Eszter pont egyéves. Vele minden hétköznap áldás, hát még a karácsony! Szezonális üdvözletként minden kedves Olvasónknak hasonlóan boldog karácsonyt, kikezdhetetlen egészséget és boldog új évet kívánok!
Kislányunk, Eszter pont egyéves. Vele minden hétköznap áldás, hát még a karácsony! Szezonális üdvözletként minden kedves Olvasónknak hasonlóan boldog karácsonyt, kikezdhetetlen egészséget és boldog új évet kívánok!
Fotó megosztása:
Motor |
1598 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
155 LE |
Nyomaték |
240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
9,6 sec |
Végsebesség |
215 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
7,2 l / 100 km |
Jézus Krisztus születésének ünnepe előtt kést, bárdot, kisbaltát vagy bármi mást ragad a férfiember, hogy belefaragja a talpba a karácsonyfának szánt fenyőt. Ehhez azonban be kell szerezni valahol a díszítés tűlevelű alanyát, amit én idén egy kabrióval abszolváltam.
Féline: nem apróztuk el
A Peugeot 308 CC legdrágább és legelegánsabb modelljében kóstolgatom a telet. A Féline (jelentése nagyjából cicusos, macskaszerű) csak kézi váltóval és a 156 lóerős, benzines turbómotorral rendelhető, amelyet az 5008-tól a DS3-on és a C5-ön ét a MINI Countrymanig számos autóban megdicsértünk.
Mifelénk a 308 CC ritka és feltűnő jelenség, a tulaj az élet császáraként domboríthat benne, még télen is. A hideg évszakot egy modern CC meg sem érzi, a nyitható kemény tető jól szigetel.
A nyitott Peugeotban az utasok csak azért dideregnek hosszasan, mert a bőrülésből sütő hideget csak 10-15 perc múltával enyhíti az ülésfűtés. Mindehhez még a kapcsolóját is sikerült az ülés peremére száműzni, ráadásul megvilágítás nélkül.
Fenyőfuvar – Mit mond a rendőrség?
A rakomány nem zavarhatja a kilátást és nem akadályozhatja a vezetőt, így nem lehet az első ülésen
A rakomány nem zavarhatja a kilátást és nem akadályozhatja a vezetőt, így nem lehet az első ülésen
Nem tudunk kifejezetten a faszállításra (eredeti értelmében) vonatkozó szabályozásról, a kocsiban szállított más rakományokra vonatkozó előírások nem sérülhetnek a fenyőfuvar során sem. Bár szabálytalan karácsonyfa-transzport miatt kirótt büntetésről még sosem hallottunk, a józan ész jegyében sem árt követni pár alapelvet.
A fa nem gátolhatja a vezetőt a kilátásban és a vezetésben, így az első ülésen vagy az ülések között nem szállítható. A lomb a többi közlekedőt sem akadályozhatja, így nem takarhatja el a lámpákat vagy a rendszámot. Utóbbi jó láthatóságáról eleve kötelező gondoskodni. A karácsonyfa nem korlátozhatja az ajtók zárhatóságát, tehát a nyitott rakfelületű pickupokat leszámítva szabálytalan kilógatni a nyitott csomagtérajtón. Ha mégis így vinnénk, nyissuk ki az ablakot, hogy enyhítsük a nyitott csomagtérajtón bejutó kipufogógázt.
Személyautóval a tetőcsomagtartóra rögzítve a legbiztonságosabb a fuvar. A tetőre téve a fa 40-40 centiméterrel lóghat túl a kocsin hosszirányban, míg oldalra egyáltalán nem. A fát érdemes az utastérben és a tetőn is rögzíteni, lekötözni a tönkjénél és vastagabb ágainál. A fát hasznos rögtön hálóba húzatni, mert a spárgával összefogott fenyők ágai kiszabadulnak és nehéz lesz kirámolni a fát.
Irány a Lehel piac!
Összeszokott párosok dolgoznak a Lehelen. Ez a banyataligás bevásárlás epicentruma
Összeszokott párosok dolgoznak a Lehelen. Ez a banyataligás bevásárlás epicentruma
Nem szeretem az utolsó napokra hagyni a favásárlást, ezért idejekorán Budapest banyataligás epicentrumába hajtottam, a Lehel téri piacra.
A tetthelyen szerencsére nem kellett megmérkőzni akciós csirkefarhátért a bottal akasztó nyugdíjasokkal, gyorsan a fenyőárusok közé vegyültem.
Itt rögtön megnyugtattak, hogy hónapokkal ezelőtt levágott, a mélyhűtés után gyorsan kókadó fáktól náluk nem kell tartani, efféle portékával csak a kiskereskedelmet gyarmatosító bevásárlóközpontokban szúrnák ki a szemem. Kérdés, jól tudják-e az itteni árusok, honnan szerzi be a fákat a konkurencia.
Faipari gyorstalpaló egy őstermelőnél: az erdei fenyőnek van hosszú tűlevele, a luc- és az ezüst illatos, a nordmannfenyő nem, cserébe sokáig tart. Utóbbi másik neve a Wikipedia szerint Kaukázusi jegenyefenyő, de Zalában is biztosan megterem. Az árak tavaly óta nem nagyon emelkedtek, mert így is rengeteg fa megmarad
Nem nőttek az árak
Lehet, hogy most kombiként volna jobb a 308?
Lehet, hogy most kombiként volna jobb a 308?
A forgalmas piacon nem méterre árulják a fenyőket, hasonló fák esetében az árak szűk ársávon belül szórnak, némi alkudozási tartalékkal. A fenyő ára, legalábbis a Lehelen, nem ugrott meg tavaly óta.
Pár perc alatt becserkészem, majd elejtem a hamarosan otthonunkat ékítő zsákmányt. Átadom a hatezer forintot, a fát becsomagolják, és máris jöhet a neheze: hogy fog ez beférni a kocsiba?
Csomagtér: negatív
Mivel nem jó még jövő karácsonykor is fenyőtűkre bukkanni, a szállításhoz kell egy pléd, kimustrált terítő vagy lepedő és rögzíteni sem árt a fát (legalább a biztonsági övvel), nehogy fékezéskor elszabaduljon.
Eridj, asszony, majd én megmutatom, hogy kell ezt lecsukni!
Eridj, asszony, majd én megmutatom, hogy kell ezt lecsukni!
Az utastérben nincs hely a fának, mert túl hosszú és nem akarom a tönkkel felülírni a bőrkárpit mintáját. A csomagtér sem nyert, itt a ledönthetetlen üléstámla az akadály.
Tetőcsomagtartó híján marad a terjeszkedés felfelé, a fa pedig megy a hátsó ülésre, hogy ne takarja ki az oldalsó tükröt.
Nagy show a tetőnyitás
Az a 20 másodperc, amíg a nyitható keménytetőt a hidraulika behajtogatja a csomagtérbe, igazán a miénk, a kupéból kabrióvá vedlő 308 CC lenyűgözi a Lehel törzsközönségét.
Suhanás a szmogriadó küszöbén. Nyitott tetővel Budapest még zajosabb és büdösebb
Rémesen áttekinthetetlen a 308 CC, főleg hátrafelé
Rémesen áttekinthetetlen a 308 CC, főleg hátrafelé
De Wunderbaum helyett most hiába árad valódi fenyő illata, nyitott tetővel Budapest egy zajos és büdös város. Nem nagy élmény a sárga busz és a sittszállító teherautó között várni a zöldre.
A kis tükrök, a magas far és a sokat takaró szélvédőoszlopok miatt a 308 CC áttekinthetetlensége alapesetben is drámai, a lombkoronával súlyosbítva végképp óvatosan megyek, pedig az ezerhatos turbómotorban ott a tűz.
Fuvallat a fejtámlából
Enyhe fagyot ír ki az autó a műszerfalon, de a mínuszokat alig érezni. Ezúttal jól jön a messze hátranyúló, takarása miatt a kabrióérzést rontó tetőoszlop. A fűtés nagyon hatékony, az ülésfűtés is hasznos, ha egyszer beindul, de a lefagyás elleni harcban van még egy titkos fegyver.
655 000 forintba kerül az Airwave, mert csak a 452 ezres bőrüléssel csomagban rendelhető
655 000 forintba kerül az Airwave, mert csak a 452 ezres bőrüléssel csomagban rendelhető
Légsálat eddig csak a Mercedes-Benznél láttunk, pedig az ötlet nagyon kellemes: az üléstámla tetejéből meleg fuvallat tör elő, a 308 CC-ben három fokozatban állítható a befúvás. Nem pótolja a nyakmerevség ellen nyáron is hasznos sálat, de csípős tavaszi vagy őszi napokra mindenképp jó.
50-60-tól a fenyőfa megkavarja a légáramlatokat, valahogy a bal combomra vág a hideg, de a helyzet az Árpád hídon hasítva sem volt vészes. Úgy tűnik, a behegesztett autókban ülő többiek nagyon sajnálnak, mert mindenütt rögtön kiengedtek a kabrióból kilógó fával. Ha már fázik, legyen neki karácsony!