Gyula bácsit két, kissé szokatlan kérdéssel keresték meg. Mindkét olvasónk rögtön a lényegre tért, egyikük sem bajlódott problémájának hosszas felvázolásával.
Olvasónk kérdezi
„egy corvette zr1 motorja bele megy egy mitsubishi lancer evo. X”
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Őszinte leszek, fogalmam sincs.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Olvasónk kérdezi
„Tisztelt Székely Gyula!
Kérdésem lenne, HOGY BÍRJA EZT A RENGETEG IDIÓTA KÉRDÉST (tisztelet a kivételnek)”
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Köszönöm, hogy az egészségi állapotom miatt aggódik, bírom, holnap is lesz tréningem. Én vagyok a hibás, miért nem lettem zongoratanár .
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Autóvásárlás
Szörényi András kollégánk autóvásárlási tanácsai általában vitát váltanak ki. Szerencsére az egyet nem értést ki lehet fejezni kulturált formában is.
Olvasónk kérdezi
„Tisztelt Szakértő Úr!
Csak az irányba szeretnék érdeklődni hogy mire alapozza azt a tanácsát
miszerint a PD TDI azaz adagolófúvókás dízel jobb mint a közös nyomócsöves???!!! Én dolgoztam az egyik megyeszékhelyen lévő VWszervízben, mellette „nepperkedtem” is a legtöbb probléma a PD TDI motorkkal volt, horrorisztikusan drága a javítása, a VW konszern sem véletlenül állította le a gyártását.Nekem az egyik 170.000km-es Passatba ment tönkre 2db adagolófúvóka ami egyéb problémákat is okozott bontott alkatrészből oldottuk meg 800.000Ft-ból!Képzelheti ….
Egyébként a kerskedők is azt mondják hogy a vásárlók félnek a PD TDI től mint a tűztől, egy német barátom is azt meséli hogy kint sincs értékük egy másik Pl: HDI vagy másik német k.csöves dízelhez képest!”
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
PD TDI motoros Passatok félmillió kilométert mentek a családban baj nélkül, de nem erre alapozom a véleményemet, hanem elsősorban a dízelek javításában elismert Nyíry dízel szakszerviz tapasztalataira és javítási áraira, másodsorban tulajdonosi véleményekre, pl. taxisokéra. A konkrét esetben nem vonhatom kétségbe, hogy a javítás ennyire rúgott, hiszen Ön volt ott, nem én, de két adagolófúvóka nem kerül 800 ezer forintba, még ha a felújítókészlet helyett újat is vesz valaki.
A PD TDI esetében, ha felmerül, hogy az autó részecskeszűrős, meg szoktam említeni, hogy a DPF-fel a PD TDI nem működik jól együtt, ezért szorult ki a gyártásból, nem azért, mert megbukott a technika. Egyszerűen az Euro 5-ös szabványt részecskeszűrő nélkül lehetetlen teljesíteni, ami 2011. januárjától EU-szerte alapkövetelmény egy autó eladásához. Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam, a PD TDI motorok nimbusza nagyon erős, szerintem sem véletlenül.
Ha megnézi a francia középkategóriás autók értékvesztését (C5 vagy 407 HDI, pláne a Laguna 1,9 dCi), nem az derül ki, hogy a piac a közös nyomócsöves dízelmotorjukkal együtt ezeket értékelné nagyra, szemben egy Passattal. Itt nem az autók tényleges minőségéről van szó, hanem a használtpiac ítéletéről, az Ön által említett rettegésről, aminek nyomát sem tapasztaltam.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Hifi, tuning
Néha nehéz kibogozni, hogy mi is a kérdés. Nem az ékezetek hiánya, hanem az egyedi helyesírás és az írásjelek teljes mellőzése miatt válik érthetetlenné egy-egy levél.
Olvasónk kérdezi
„kedves szerkesztoseg
egy vw golf 3 variantom van.ugy gondoltam h a vw vento lampakat es hutoracsot tennek neki .azt szabad es legalis ,vagy meglehet oldani (megbuntetnek erte vagy nm,kell fizetni a valtoztatasert a rendorsegen,szabajos az ugy) es ha lehet akkor persze vagi vento lampakat szereznek be es hutomaszkot is”
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A Vento lámpák és hűtőrács beszerelése megoldható. Nem kell külön engedélyezni, és nem is szoktak szólni érte. Azonban a Golf 3 eleje nem egyezik meg a Vento elejével. Más a lámpák formája, így csak a teljes front cseréjével oldható meg a dolog.
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Olvasónk kérdezi
„tisztelt szerkesztoseg
a sotet metal zold golf 3 variantomra szeretnek uvegfoliat tenni (mindne ove kiveve a parbriz(elso ajtokra is))szerintetek milyen szin legyen fustos szurke vagy fekete vagy mit ajanlotok„
Kedves Olvasónk!
Hogy milyen szín legyen, azt neked kell eldönteni. Én személy szerint a feketét ajánlnám. Amit azonban tudnod kell, és oda kell rá figyelni, az az hogy a fóliázásnak vannak szabályai. Ha az autó üvegei színezettek, akkor nem lehet előre fóliát tenni, illetve a fóliának meg felelnie az előírásoknak. Gondolok itt a fényáteresztő képességre. A változásokat nem kell bejegyeztetni, és minden esetben kérj műbizonylatot a fóliáról. Közúti ellenőrzéseknél el szokták kérni, és ha van ilyened, akkor nem kötnek bele. (ez személyes tapasztalat)
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Jog
Új kolleginával is gyarapodott stábunk, vagy olvasónk szeretné azt hinni, hogy kérdését Krisztina válaszolja meg.
Olvasónk kérdezi
„tisztelt ügyvéd nő,
nekem az lenne a kérdésem ,hogy ha emelve vontatok olyan autot ami kivan vonva forgalombol vagy nincs papirja vagy müszakija ,az szabályos?mert én edigg ugy tudtam hogy ha emelvevontatok akor a vontatot auto nem számit kőzuti jármünek.
segitsen fontos kőszőnőm”
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Az emelve vontatott autó rakománynak minősül.
(maradjunk az Ügyvéd úr megszólításnál, hagyományosan)
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!