Vezetéstechnika
Ugyan nem vezetéstechnikai kérdés következik, de szükséges kiemelni, mert ez is egy intő példa. Autót nem így kell venni. Fizetés és hazakocsikázás előtt kell átbogarászni, nem pedig otthon rácsodálkozni a nem működő dolgokra!
Az olvasó által leírt hibát sokkal hamarabb észlelni lehetett volna.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!
Egy fontos kérdésem lenne.Testvérem nemrég vett egy első generációs, Comfort felszereltségű 1.4-es Ford Focust. Mikor megvettük a kereskedő nem adott hozzá használati útmutatót. Ebből kifolyólag az autót kétféleképpen lehet kinyitni.
Kinyitó gomb rövid nyomásánál az autó kinyílik, de előtte kettőt csipog, ha hosszan nyomjuk, akkor csak kinyílik. A riasztó lámpája mindkét esetben ugyanúgy villog. Nem tudjuk pontosan, hogy kell kinyitni ezért mindig ahogy esik.:)
A probléma pedig az hogy nem mindig, de bármelyik kinyitásnál az autó beriaszt. Ha a testvérem megpróbálja elindítani, persze az autó nem indul el, csak az önindító hangja hallatszik, aztán az autó kettőt csipog és nem indul el. Másodszori indításra az autó már elindul. A kérdésem az, hogy miért csinálhatja ezt, vagy egyáltalán hogy kell úgy kinyitni, hogy az autó ne riasszon be indításnál? Mi a helyes kinyitási mód ?
Válaszát előre is nagyon köszönöm.
ui.: Lehet hogy csak túl érzékeny a riasztó? Az érzékenységet hogy lehet állítani?
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Szerintem a legjobb lenne, ha felkeresne egy autóvillamossági szerelőt, vagy egy olyan szakműhelyt, ahol riasztó rendszerekkel kapcsolatban tudnak nyilatkozni. Tartok tőle, hogy nem csak kezelési probléma lehet e mögött, én az Ön helyében csak zárt helyen parkolnék amíg nem változik érdemben a helyzet.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Autóvásárlás
Két autót szeretne olvasónk kiváltani eggyel. A pénzügyi keretbe sok minden beleférne, de Szörényi András kollégánk kevesebbet költene.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szörényi András úr!
Feleségem és jómagam is mozgáskorlátozottak lettünk.
Jelenleg egy 6 éves Peugeot 206-ot (feleségemé és elfér a garázsban) és egy már 14 éves Mercedes E 230-as szgk.-t (ez nem fér a garázsba) használunk. Persze a Peugeotban csak rövid távon, utasként kínlódok a 190cm/115kg jellemző méretemmel.
Az állapotunk (láb- és gerincproblémák, – bot, ill. könyökmankó) annyira leromlott, hogy csak autóval és csak keveset tudunk (mára évi 8-10000 km) közlekedni, – emellett szükségünk van: automata sebváltóra, tempomatra, (lehetőleg elektromos) behajtható visszapillantóra, elfogadható gyorsulásra, min. 120 LE-re – és elöl kényelmes belső térre. Ha vidékre megyünk keressük az autópályás megközelítést.
Ma már, sajnos nincs szükségünk (nyugdíj) két autóra, ezért egy olyan autót keresünk, ami mindkettőnket ki tud szolgálni és befér a garázsunkba: ötajtóst, a Peugeot és a Merci közötti bel- és külméretekkel. (Borzasztó lesz több mint 20 év Merci után.) A „keretünk” maximum 8 millió forint. Mivel gyakran olvasom az írásait, feltételezem, hogy kiszűri a nem jellemző kérdéseket.
Megtisztelne, ha bármely formában adna tanácsot!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Nyolcmillió forint rengeteg pénz, nem muszáj az egészet egy új autóra rákölteni. A maradékból sokáig fedezhetik a Mercedes fenntartását, hogy ne kelljen lemondania a csak a csillagos autókban átélhető futási kultúráról, Mercedes-érzésről, ami engem is rabul ejtett.
A kényelmes ki- és beszállás miatt magas ülésű, egyterű vagy szabadidő-autókban (SUV) gondolkodtam. Az elektromosan behajtható tükör sokszor alapfelszerelés vagy extraként rendelhető, ez nem gond. Nem írta, hogy dízelt elfogadna-e, de mivel új autóról van só, dízellel is kalkuláltam.
Egy 163 lóerős Peugeot 3008 Premium Pack 2,0 HDI kényelmes, belül szép és van olyan jó autó, hogy nem visszalépés a W 210-es E-osztályhoz képest. A kétliteres dízel automata váltóval listaáron, a kért extrákat bőven tartalmazó csúcsfelszereltséggel 8 130 000 Ft, amiből simán engednek majd a kereskedők több százezer forintot vagy vehet egy bemutató autót. Hasonló autót az 1,6 THP, 156 lóerős turbós benzinmotorral jóval alacsonyabb áron rendelhet, szintén automata váltóval. A dízel 7, a benzines 8,5-9 literes átlagfogyasztást ígér, de csak városban járva a benzines hátránya jóval nagyobb.
4,2 milliós árával feleennyibe kerül a Nissan Note i-Way 1,6-os 110 lóerős, fickós benzinessel és automata váltóval. Kevésbé komfortos, de feleannyiba kerül. A Nissan Qashqaiból a kétliteres benzines kapható automata váltóval, messze nem olyan jó autó, mint a 3008, de 6,9-7,2 millió forintból kijön a kért extrákkal az Acenta illetve a navigációs, 18 collos felnis i-Way.
Nívós és kényelmes autó a Škoda Yeti, amelyből szerintem bőven elég a 105 lóerős 1,2 TSI a hétfokozatú DSG automatával 5-5,5 millió forintért, de a kétliteres dízel is kijön automata váltóval nyolcmillió forintból.
Ha nem gond elkölteni a keretösszeget, akkor 3008 2,0 HDi-t vennék, de egy Škoda Yeti is nagyon magas használati értéket nyújtó, jó autó és a kis turbómotorral is elfogadhatóan megy.
Jobbulást kívánok Önnek és feleségének is!
Üdvözlettel,
Szörényi András
Hifi, tuning
Olvasónk jól sejti, audiorendszerének hangzásán már csak egy leheletnyi javítás lehetséges. Szakértőnk válasza megkíméli őt attól, hogy fölösleges kiadásokba verje magát.
Olvasónk kérdezi
Tiszteletem!
Olyan kérdésem lenne, hogy érdemes lenne-e betenni egy 1F-es kondít a hifimbe? Erősítőm egy négycsatornás Blaupunkt Velocity VR504-es. 2 csatorna hídba van a mélyemre, 2 csatorna meg előre a komponens szettemre. Még egy kérdés: érdemes lenne lecserélni a tápkábelt 20-as szettre vagy jó a mostani 10-is is hozzá? Mert igazából tökéletesen megy vele, kérdés lenne-e javulás…
Választ előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A kondi beszerelését nem ajánlom, nem lesz tőle rosszabb, de nem érzem szükségességét. Igazából a kábelek cseréje sem szükségszerű, bár ha nagy a távolság az erősítő és az akksi között, akkor javít a dolgon egy 20-as tápkábel. Javulás az ott lesz tapasztalható, hogy kevésbé fog melegedni az erősítő, és dinamikusabb lesz a rendszer.
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Az, hogy egy autó sikeresen teljesítette a műszaki vizsgát, még nem garancia arra, hogy megfelel az előírásoknak. Bármilyen xenonlámpa átmehet a vizsgán, ha eléggé akarja a tulajdonosa.
Az előírásokat a 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet tartalmazza. A lényeg, hogy megfelelő színnel (fehér) kell világítania, mosóberendezés és automata szintállító is szükséges.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Vásároltam 2 hete egy 2006-os Toyota Rav4-et Olaszországból.
Megtörtént a forgalomba helyezés, ami műszaki vizsgával járt és a vizsgán megfeleltek a xenon lámpák is. Gyárilag beépített automata fényerő szabályozós.
Tegnap este közúti ellenőrzést kaptam, amit 10.000 ft-os csekkel jutalmazott a rendőr mondván ez után gyártott xenon,és nem automata. Ha nem ismerem el az aláírásommal, akkor a helyszínen kivonja a forgalomból. Aláírtam. Mit tegyek hogy ez ne fordulhasson elő többször? Hogyan és hol reklamáljak a jogtalan büntetésér?
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Ha így levizsgázott a gépkocsi, nem tudom mi egyebet tehetne még. Írjon egy panaszt az illetékes rendőrkapitányságra, nem hinném hogy ez műbizonylat köteles átalakítás lenne, ha mégis, ez a „B-terv”. A KPM-től kell egy műbizonylat ez esetben.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!