Két nagy dumás egy autóban: Badár Sándor és Kőváry Barna egy kocsiban indulnak neki a szegény ember Dakarjaként is ismert Budapest-Bamako 2011-es futamának.

A út

Szőke helyett Barna van Badár mellett
Nem teljesen utcai kivitel, de nem áll tőle messze

Nem teljesen utcai kivitel, de nem áll tőle messze

Nem teljesen utcai kivitel, de nem áll tőle messze


A Badár-Köváry duó roppant felkészülten vág neki az útnak. Néhány napja már működő GPS-t is láttak – a verseny kategóriában megadott koordinátákon kell feladatokat teljesíteniük a csapatoknak – és napról napra jobban bánnak a szerkezettel. A vezetéssel nem lehet sok baj, hiszen Barna nem itt száll először versenybe, a sivatagi körülményekhez pedig már edzik magukat, Badár például – aki a vasútnál eltöltött hosszú évek során bármilyen testhelyzetben megtanult elaludni – napok óta összecsukható tábori kempingágyon éjszakázik. De arra a kérdésre, hogy miért visznek magukkal a sátron, gigantikus hálózsákon, gázfőzőn kívül halfüstölőt is a sivatagba, nem tudtak elfogadható választ adni.

Valami ilyesmire készülnek a fiúk:

a videó a hirdetés után indul

Képek, könyv, videó

Homokvasak, pótkerekek a platón

Homokvasak, pótkerekek a platón

Homokvasak, pótkerekek a platón


A vidám csapatot egy operatőr is gazdagítja, aki végigfilmezi majd az utat. Ő már sajtótájékoztatón bebizonyította, hogy remekül képes feltartani bárkit, ezúttal az Isuzu importőr épülete mellett sikerült úgy parkolnia, hogy a villamos hosszú ideig nem tudott tőle továbbmenni. Bamakósok figyelem, ha őt látjátok, meneküljetek! De ha a munkáját jól végzi, akkor hamarosan vidám filmet láthatunk a két hős főszereplésével, amint egy autó kabinjában összezárva megpróbálják az afrikai utakat és persze egymást is túlélni.

Cél?

Adatlap

Isuzu 2.5 D Crew LS

Szőke helyett Barna van Badár mellett
Motor 2499 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 136 LE
Nyomaték 280 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 25,7 sec
Végsebesség 150 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,1 l / 100 km

Persze a túrának a gondtalan ökörködésen, homokban csapatáson kívül komoly célja is van, méghozzá a roppant szegénységben élő helyiek megsegítése. Idén a szúnyogháló a divat, az alig tízdolláros készséggel rengeteg gyermek menthető meg az évente kétszázmillió embert megfertőző és közel egymillió halálos áldozatot követelő maláriától. De szinte minden másnak is örülnek, amivel kicsit könnyebbé válnak a helyiek napjai, így kaptak már kutat (!) és Európában már nem használható mentőautót is.

Miután kidörzsöltük a szemünk sarkából azt a könnycseppet, amit a Teréz-anyának beöltözött, a kiadós jótékonykodásba beleizzadt Badár-Kőváry duó képe csalt oda, akkor nézzük meg, mivel vágnak neki a 8468 kilométeres kalandnak.

Az autó

Valakit nagyon érdekel a haspáncél

Valakit nagyon érdekel a haspáncél

Valakit nagyon érdekel a haspáncél


Bár az induló páros szereti azt hangoztatni, hogy közel utcai autóval ugranak neki a fekete kontinens útjainak, azért az Isuzunál semmit nem bíztak a véletlenre. Az autó komoly haspáncélt kapott, kicsit megemelték, módosítottak egy keveset a futóművön és tisztességes terepgumikat is szereltek rá, aminek zajától az út európai, autópályás szakaszán  jó eséllyel meghülyülnek majd az utasok.

Platóján a homokvasak, és tartalék üzemanyagkannák mellett pótkerekek, és spéci emelő is bevetésre vár. Ezen felül még a tetőre kivezetett légszívócső ami extra, a többi rész ugyanolyan, mint bármelyik Isuzu D-Max. Nincs benne bukócső, sportülés, és tűzoltókészülék sem.

Szálláspróba

Szálláspróba

Megkérdeztük azt is, milyen helyezéssel lenne megelégedve a duó a futam végén, de a komoly technikai háttér ellenére sem győzni mennek a srácok Afrikába. Lényeg, hogy különösebb baj nélkül végigmenjenek a futamon. Saját bevallásuk szerint, ha útközben nem mészárolják le egymást és a hazaút után – repülővel érkeznek Magyarországra, az autót a váltócsapat hozza majd vissza – , még barátok maradnak, akkor már sikerként könyvelhetik el az utat.

Hová lett Szőke?

Badár Sándor a köztudatban szinte teljesen hozzánőtt Szőke András helyett inkább Kőváry Barnával autózik együtt Bamakóba.

Badár szerint Szőke valószínűleg nehezen viselné az út viszontagságait és az összezártságot, bár arról sincs igazán meggyőződve, hogy Barnával minden rendben lesz. Mi azért szurkolunk nekik.

Aki élőben is – meglehet utoljára – megnézné a remek duót, az szombat reggel nyolc körül ballagjon ki a Hősök terére és próbálja őket megtalálni a káoszban. Keressenek egy fekete, platós Isuzut, onnan már biztosan nem lesznek messze.

Arra, hogy jobb-e a Barna, a Szőkénél, azt majd a futam végén megosztja velünk is.
Hacsak nem talál magának inkább egy feketét Afrikában.