Detroitban, az év első nagy autókiállításán jártunk. A Honda megtartotta az új Civic világpremierjét, de ez az autó nem jön Európába, a Fordnál pedig egy speciális amerikai rendőrautóba botlottunk.
Szörényi András kollégánk ezen a héten a nagy vízen túl, Amerikában szorgoskodik. A Detroiti Autószalonon szívja magába az élményeket, írja az izgalmas anyagokat az amerikai autógyártás Mekkájából. Olvassák szeretettel, hiszen Önökért csináltatott új, biometrikus adatokat is tartalmazó útlevelet és rengeteget nyomorgott a repülő turistaosztályán is.
Honda Civic: hibrid és földgáz
Amerika kedvence az álcázott Astra
1/46 A Chevy Cruze és az Opel Astra J padlólemezére épül a Buick Verano
A Chevy Cruze és az Opel Astra J padlólemezére épül a Buick Verano
Fotó megosztása:
2/46 Oldalról látszik az ablakok ívén, hogy az Astra volt a donor
Oldalról látszik az ablakok ívén, hogy az Astra volt a donor
Fotó megosztása:
3/46 Nagy sikere van, mert itt, Michigan államban gyártja a GM
Nagy sikere van, mert itt, Michigan államban gyártja a GM
Fotó megosztása:
5/46 Szívó és kipufogóoldalon is változó a 2,4 literes motor szelepvezérlése
Szívó és kipufogóoldalon is változó a 2,4 literes motor szelepvezérlése
Fotó megosztása:
6/46 Belül is Astra, sajnos zárva volt a kiállított autó
Belül is Astra, sajnos zárva volt a kiállított autó
Fotó megosztása:
7/46 Mi lehet ez a csúfság?
Mi lehet ez a csúfság?
Fotó megosztása:
9/46 BMW X6 kicsit kisebb méretben a Hondától, Acura márkanév alatt
BMW X6 kicsit kisebb méretben a Hondától, Acura márkanév alatt
Fotó megosztása:
10/46 Belül nem látszik, de a ZDX technikája részben a Honda Legendből származik
Belül nem látszik, de a ZDX technikája részben a Honda Legendből származik
Fotó megosztása:
11/46 Furcsa az Acurák neve, a ZDX-hez hasonló kódokat nehéz megjegyezni és megkülönböztetni a kínálat autóit
Furcsa az Acurák neve, a ZDX-hez hasonló kódokat nehéz megjegyezni és megkülönböztetni a kínálat autóit
Fotó megosztása:
13/46 Külön feltüntetik, hol készül és mennyire hazai termék egy autó, milyen főbb alkatrészeit importálják
Külön feltüntetik, hol készül és mennyire hazai termék egy autó, milyen főbb alkatrészeit importálják
Fotó megosztása:
14/46 Jobbra a CR-V-ből készült Acura, balra a ZDX. Ezeket az ábrázatokat egy kezdő kínai autógyár is felvállalná
Jobbra a CR-V-ből készült Acura, balra a ZDX. Ezeket az ábrázatokat egy kezdő kínai autógyár is felvállalná
Fotó megosztása:
15/46 A Ford Taurusra épül a rendőrautó. Van belőle összkerekes is, az alapmodell elöl hajt
A Ford Taurusra épül a rendőrautó. Van belőle összkerekes is, az alapmodell elöl hajt
Fotó megosztása:
17/46 Elfogóautónak a 350 lóerős V6 turbó a leginkább alkalmas
Elfogóautónak a 350 lóerős V6 turbó a leginkább alkalmas
Fotó megosztása:
18/46 Az övön lógó kellékekkel is le tudnak ülni a zsaruk a speciális ülésekbe
Az övön lógó kellékekkel is le tudnak ülni a zsaruk a speciális ülésekbe
Fotó megosztása:
19/46 Agyi háttér
Agyi háttér
Fotó megosztása:
21/46 A szériaautónál 10 fokkal tágabbra nyílik az ajtó, hogy könnyebb legyen betuszkolni a gyanúsítottat
A szériaautónál 10 fokkal tágabbra nyílik az ajtó, hogy könnyebb legyen betuszkolni a gyanúsítottat
Fotó megosztása:
22/46 A kiállított autóban is benne van a gépkarabély, piros dugóval a csőben
A kiállított autóban is benne van a gépkarabély, piros dugóval a csőben
Fotó megosztása:
23/46 Összkerekes crossovert mutatott be a MINI
Összkerekes crossovert mutatott be a MINI
Fotó megosztása:
25/46 A Pacemenből jó eséllyel szériaautó is lesz
A Pacemenből jó eséllyel szériaautó is lesz
Fotó megosztása:
26/46 211 lóerős az 1,6-os turbómotor, az összkerékhajtás magától küldi a hátsó kerekekhez az erőt
211 lóerős az 1,6-os turbómotor, az összkerékhajtás magától küldi a hátsó kerekekhez az erőt
Fotó megosztása:
27/46 Tavasszal kezdődik az új Civic értékesítése, de csak Amerikában. Odaát ez a 9. generáció
Tavasszal kezdődik az új Civic értékesítése, de csak Amerikában. Odaát ez a 9. generáció
Fotó megosztása:
29/46 Amerikában nagyon kedvelik a 35 év alatti autóvásárlók
Amerikában nagyon kedvelik a 35 év alatti autóvásárlók
Fotó megosztása:
30/46 Si-nek hívják a sportmodellt
Si-nek hívják a sportmodellt
Fotó megosztása:
31/46 Lítium-ion akkumulátor lesz a hibridhajtású Civicben
Lítium-ion akkumulátor lesz a hibridhajtású Civicben
Fotó megosztása:
33/46 A Laramie Long Horn a luxusverzió jele
A Laramie Long Horn a luxusverzió jele
Fotó megosztása:
34/46 330 lóerő és 881 Nm: a soros hathengeres Cummins dízellel szántani lehetne
330 lóerő és 881 Nm: a soros hathengeres Cummins dízellel szántani lehetne
Fotó megosztása:
35/46 Nincs sok hoszteszlány, de a Ram mellé persze jutott egy hölgy
Nincs sok hoszteszlány, de a Ram mellé persze jutott egy hölgy
Fotó megosztása:
37/46 Mihelyst lejjebb megy a benzinár, mindig visszatér a kereslet a light trucknak hívott platósok és dzsipek iránt
Mihelyst lejjebb megy a benzinár, mindig visszatér a kereslet a light trucknak hívott platósok és dzsipek iránt
Fotó megosztása:
38/46 Reszkessen mindenki! A Ram még az amerikai pickupok között is brutálisan néz ki
Reszkessen mindenki! A Ram még az amerikai pickupok között is brutálisan néz ki
Fotó megosztása:
39/46 383 lóerőt ad le a V8-as benzines. Olyan selymesen forog, mintha nem is járna
383 lóerőt ad le a V8-as benzines. Olyan selymesen forog, mintha nem is járna
Fotó megosztása:
41/46 A tükörállítás kapcsolói a Mercedesekből ismerősek. A DaimlerChrysler idejében a Dodge és a Mercedes-Benz egy céghez tartozott
A tükörállítás kapcsolói a Mercedesekből ismerősek. A DaimlerChrysler idejében a Dodge és a Mercedes-Benz egy céghez tartozott
Fotó megosztása:
42/46 Magas trónus jár a Ram urának
Magas trónus jár a Ram urának
Fotó megosztása:
43/46 Hátul is tágas a lábtér
Hátul is tágas a lábtér
Fotó megosztása:
45/46 Jó vastag lehet az alváz, ha ilyen mély tárolórekesz belefér
Jó vastag lehet az alváz, ha ilyen mély tárolórekesz belefér
Fotó megosztása:
46/46 Kapcsolható a négykerék-hajtás és a felező
Kapcsolható a négykerék-hajtás és a felező
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Lítium-ion akkumulátor lesz a hibridhajtású Civicben
Lítium-ion akkumulátor lesz a hibridhajtású Civicben
A kilencedik generációs Civic igazi világpremier, meg is örültem neki, de az európai Honda-importőr hamar lehűtötte lelkesedésemet. Mind a négyajtós, mind a kupé Észak-Amerikának szól, bemutatásuk nem érinti az európai változatot, bár 2005-ös rajtja alapján annak is kitelik lassan az ideje.
Hivatalosan a Civic Si Concept kupé és a lépcsőshátú Civic concept sedan is tanulmányautó, de még idén tavasszal megjelennek az amerikai piacon. A nagy vízen túl igencsak kapós a kompakt autó, 2005 végétől 1,5 milliót sikerült eladni a most kifutó generációból, amely évi átlag 90 ezer fiatal, 35 év alatti vásárlót nyert meg a Hondának.
Tavasszal kezdődik az új Civic értékesítése, de csak Amerikában. Odaát ez a 9. generáció
A sportos Si verziók mellett lesz belőle hibrid, a nikkel fémhidridnél (NiMH) jobb teljesítménysűrűségű, lítium-ion akkumulátorral. A környezetszennyezés csökkentése érdekében jön a földgázhajtású motor is. Mit lehet még csinálni a MINI-ből?
A Pacemenből jó eséllyel szériaautó is lesz
A Pacemenből jó eséllyel szériaautó is lesz
A MINI újdonsága a Paceman, amely az én szememben a BMW egyre erőltetettebb kísérleteit tükrözi, hogy a brit kisautóról még egy bőrt lehúzzon és növelje valahogy az eladásokat. A kínálatbővítés természetes lépésein túl vannak, hiszen a kabrió és a kombi mellé a szabadidő-autó is befutott, így most egy terepkupéval szondázta meg a piacot a MINI.
Az autó a Countrymanre épül, 1,6 literes turbómotorja 211 lóerős. A négykerék-hajtású crossover alapesetben csak elöl hajt, de ha kell, az elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplung a nyomaték felét a hátraengedi.
Elvileg az autószalonokon érkező visszajelzés befolyásolja egy autó sorsát, de a Paceman tanulmány jövője valószínűleg már eldőlt: előbb-utóbb megvalósul, hogy párezer emberre rámelegítsék, beüzemelve a MINI mindig profi és szellemes marketinggépezetét.
BMW X6 az Acurától
Mi lehet ez a csúfság?
Mi lehet ez a csúfság?
Nagyon meglepett, hogy az Acura standján egészen rút autók is állnak. A design alapján a Honda luxusmárkájának kínálatát egy feltörekvő kínai autógyártó is büszkén felvállalhatná, annyira gagyin mutatnak szemből.
Érdemes kitérni a BMW X6-ra hasonlító, annál kisebb, viszont amerikai mércével is igen drága ZDX-re. A terepjáróba oltott kupé szemből drámaian csúnya, a hátsó fejteret lenullázza a tetőív, de menet közben csak jó lehet. 3,7 literes motorja 300 lóerős, a V6-tal együtt a fejlett összkerékhajtás is a Legend öröksége.
Nagy sztár a lépcsőshátú Astra
A Chevy Cruze és az Opel Astra J padlólemezére épül a Buick Verano
A Chevy Cruze és az Opel Astra J padlólemezére épül a Buick Verano
Nem ilyen különleges autó, mégis a kiállítás nagy sztárja a Buick Verano. A Buick egy a GM márkái közül, amelyre a kínai vásárlók nagyon buknak, így reneszánszát éli. A Veranóban egy lépcsőshátú Opel Astra J-t tisztelhetünk, műszerfaluk szinte azonos, de főleg az övvonal árulja el az autót.
Motorja nagyon modern, a 2,4 literes négyhengeres szelepvezérlése szívó és kipufogóoldalon is folyamatosan változik, a fogyasztást közvetlen befecskendezés mérsékli. Mégsem ez a nagy szám a Veranóban, hanem a gyártási helyszín: azért foglalkozik bele ilyen sokat a helyi média, mert kis méretével és relatív takarékosságával illik a mai korba és főleg azért, mert Michigan államban készül, ahol ma is magas a munkanélküliség.
Nagy sikere van, mert itt, Michigan államban gyártja a GM
Pickupok: akad még pár masztodon
A Laramie Long Horn a luxusverzió jele
A Laramie Long Horn a luxusverzió jele
Korábban a Chrysler, a Ford és a GM márkái óriási pickupokkal tömték tele a standokat, most azonban a kisteherautók háttérbe szorultak.
Mutatóban azért mindenütt van belőlük egy-egy, nyers brutalitásával minket különösen megragadott a Ram Long Horn. Korábban Dodge Ram volt a neve, de a Dodge elmaradt előle, a kost jelentő Ram, úgy válik önálló márkává, mint Chevrolet nélkül a Corvette.
A 3500-as Laramie Long Horn (hosszú szarv) az übernagy luxusverziót jelöli, amelyhez jól passzol a szenesvagont is elhúzó, 6,7 literes turbódízel vagy ha a tulajnak a vontatás nem olyan fontos, akkor az 5,7 literes V8-as benzines.
Reszkessen mindenki! A Ram még az amerikai pickupok között is brutálisan néz ki
Rendőrautó a Crown Victoria helyett
Elfogóautónak a 350 lóerős V6 turbó a leginkább alkalmas
Elfogóautónak a 350 lóerős V6 turbó a leginkább alkalmas
A Ford standján a Police Interceptorba botlottunk bele, amellyel a rendőrségnél közkedvelt, nagyon konzervatív technikájú Ford Crown Victorit igyekszik pótolni a Ford. Az USA rendőreinek alapautója az alvázas és hátsókerék-hajtású Crown Victoria, amelynek utódja elöl hajt.
Mivel a nyitott ajtó mögül nemcsak a filmeken lőnek a rendőrök, az első ajtókba páncélozás rendelhető.
Kétféle hathengeressel kapható a rendőrautó. A 3,5 literes V6 szívómotorként 280 lóerős, duplaturbós kivitelben 365-öt tud.
A megerősített futómű, a magasabb kapacitású generátor, a hatásosabb hűtőrendszer mellé nagyobb teljesítményű fékek dukálnak.
Annak érdekében, hogy az egyenruhásokat hóban se hagyja maga mögött egy gonosztevő, összkerékhajtással is készül a Police Interceptor.
Géppuska az ülések között
Az ülések kialakítása révén a járőrök övükön az összes rendőri kellékekkel is kényelmesen ülhetnek, ha pedig nehéztüzérséggel találnák szembe magukat, elég kirántani a két géppisztolyt az első ülések közül.
A hátra bezárt briganti nem férhet hozzá a fegyverekhez, mert masszív elválasztófal szeparálja őt a rendőröktől.
A gyanúsítottak betuszkolását a szériaautóénál 10 fokkal szélesebbre kitárható hátsó ajtók segítik. És ezzel nincs vége a detroiti híreknek, mert a nagy vízen túl láttunk még egyet s mást.