A Grassalkovich úton egyszer csak észrevettem, hogy menetiránnyal szemben egy fehér Ford parkol a járdán. Rutinból elvettem a lábam a gázról és lenéztem a kilométerórára, 68, minden rendben. Vagy mégsem?
Visszafelé megnéztem, miért pont ott mérik a forgalmat a rendőrök. Sajnos volt egy 50-es sebességkorlátozó tábla. Oké, nem figyeltem, de azért elég inkorrekt olyan helyen mérni a forgalmat, ahol nem látszik a tábla! Mindig azt halljuk, hogy nem rutinból kell vezetni. Sajnos nincs olyan jogszabály, ami meghatározza, hogy hol lehet traffizni.
Ma reggel fél kilenc körül a kedvesemet vittem Dunaharasztiba. A Soroksári-Helsinki-Grassalkovich útvonalon kifelé végig 70-es sebességkorlátozó táblák vannak, hiszen végig 2-3 sávon haladhat a forgalom kifelé a városból. Reggel jó tempóval lehetett menni. Általában szabályosan, figyelmesen közlekedek, most is tartottam a 70-es tempót. A Grassalkovich úton egyszer csak észrevettem, hogy menetiránnyal szemben egy fehér Ford parkol a járdán. Rutinból elvettem a lábam a gázról és lenéztem a kilométerórára, 68, minden rendben. Vagy mégsem?
Ma reggel fél kilenc körül a kedvesemet vittem Dunaharasztiba. A Soroksári-Helsinki-Grassalkovich útvonalon kifelé végig 70-es sebességkorlátozó táblák vannak, hiszen végig 2-3 sávon haladhat a forgalom kifelé a városból. Reggel jó tempóval lehetett menni. Általában szabályosan, figyelmesen közlekedek, most is tartottam a 70-es tempót. A Grassalkovich úton egyszer csak észrevettem, hogy menetiránnyal szemben egy fehér Ford parkol a járdán. Rutinból elvettem a lábam a gázról és lenéztem a kilométerórára, 68, minden rendben. Vagy mégsem?
Fotó megosztása:
Nem sok látszik a táblából sem a belső...
Nem sok látszik a táblából sem a belső...
Fotó megosztása:
...sem a külső sávból
...sem a külső sávból
Fotó megosztása:
Nem sok látszik a táblából sem a belső…
Nem sok látszik a táblából sem a belső…
Lehet, hogy nekem kellett volna tudnom, hogy ott van egy 50-es szakasz, de akkor mire van a táblaerdő, ami jellemzi útjainkat. Visszamentem és lefotóztam minden sávból. Ha a belső sávban mentem volna, akkor már látható a tábla, de ott pont egy busz ment. A külsőből most a tél közepén is alig látszik valami a táblából, mert a fa teljesen kitakarja. Nyáron a lombtól ebből a táblából semmi nem fog látszani. Tudom, ez egy veszélyes lámpás kereszteződés, ahol számtalan baleset volt a gyorshajtók miatt. Itt tuti nem azért volt sebességmérés, hogy kaszálhasson a közeg, ugye? Kíváncsi leszek, hogy ha megérkezik a pénzbehajtási megbízás a rendőrség szombathelyi irodájától, elfogadják-e majd a fellebbezésemet a tábla nem láthatósága miatt. Lehet, hogy vissza kell még mennem és lemérnem, hogy pontosan melyik fa milyen távolságra van táblától és hogy hol mikor lehet már látni a táblát?
…sem a külső sávból
Sajnos ez a mai eset is csak azt mutatja, hogy nem a sebesség betartatása a lényeg, hanem hogy mindenkit lekaszáljon az állam. Nem elég a benzin különböző adója, nem elég az igazi gyorshajtók megbüntetése, hanem kell még pénzt bekasszírozni az átlag autósoktól – legalábbis azoktól, akik mernek itthon magyar rendszámmal közlekedni a saját autójukkal.
Gyanús eset, ami ráadásul 30 000 Ft-ba került. Valószínűleg nem csak nekem.
Természetesen nem hagyjuk ennyiben a dolgot, a képet feltettük a Panoramióra, a láthatatlan táblát bejelentjük az útszakasz kezelőjének is!