Vezetéstechnika
Azért megdöbbentő az, hogy gyakorló sofőrök olyan dolgokat kérdeznek, amelyeket az oktatójuknak kellett volna feltenniük. Bár egy lelkiismeretes oktató ezt magától elmondja, nem csak a vizsgaútvonalak trükkjeire hívja fel a figyelmet.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!
Miért nem szabad kuplunggal kanyarodni?
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Ami a javasolt, hogy minden bekanyarodás előtt egy fékezéssel, ha kell visszaváltással célszerű rendezni a tempót, majd a kuplung felengedése után már a finom gázadagolást használva bekanyarodunk.
Az egyenletes erőátvitelt, és a finom tempóválasztást egyszerűbb finom gázadagolással kezelni, mint a kuplung csúsztatásával kompenzálni.
Nagyon sok embernél látom még a napi tréningek alkalmával is, hogy alacsony tempónál nem elveszi a gázt, és az autóval akár alapjáraton gurulva halad minden gond nélkül, hanem folyamatosan a kuplung benyomásával lassít, majd a felengedésével gyorsít, miközben egy közepes állandó gázt ad.
Ennek az autó nem örül, jóval hamarabb kell kuplungot cserélni az ilyen vezetők autóin.
Visszatérve az eredeti kérdésre kiegészítésként.
A kerekek tapadása akkor érezhető jobban, ha a motor, váltó, a kerekek , és a talaj között a kapcsolat közvetlen.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Autóvásárlás
A magyar autóvásárlókra jellemző sajátosság az, hogy mindig legalább egy mérettel nagyobb vagy a pénztárca vastagságát meghaladó árú autót akarnak venni. Mert lényeges az, hogy a szomszéd mit gondol. Ezért kevés az esélye egy Chevrolet-nek egy Opellel szemben.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Uram!
Több kérdésem is lenne. Szeretnék autót venni maximum 1,9 millió forintért. Kb. 100 ezer forintot pedig átírásra és olajcserére, meg hasonlókra szánnék. Így jönne ki kétmillióra az autó. Daewoo/Chevrolet Evanda 2.0 CDX. Az lenne az első kérdésem, hogy mennyivel kényelmesebb és komfortosabb egy hasonló C Vectra?
Mert a Vectrához ennyi extra nem biztos hogy jár, kivéve a Cosmo felszereltséget, de azt csak 2.2 literes benzinmotorral láttam vagy dízelt. De dízelt semmiféle képpen nem szeretnék!!!
Csalódnék-e az Evandában, ha ilyen kényelmes „szedános” (nem kritérium, hogy szedán legyen!) utazást szeretnék. Mennék kirándulni vele, harmad-, negyedmagammal 100-110-es tempóban, csendben, komfortban.
Megbízható autó? Opel alkatrészek tényleg jók bele? Ha nem akkor nagyjából mennyivel olcsóbb vagy drágább hozzá az alkatrész? Milyen az alkatrész ellátottsága? Azért is gondoltam az Evandára, mert ez pont az a kategória amiket céges kocsiként használnak (Vectra, Mondeo, stb) Tudom, az Evanda kicsit nagyobb…talán.
Köszönöm szépen!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Ha főleg országúton és autópályán használja, akkor a kétezres benzines Evanda fogyasztása nem vészes, nálunk 8 literből megállt, szemben a városi bő 12-vel. A C Vectrának sokkal jobb a futóműve, a vezethetősége, csendesebb és az 1,8-as motorral kevesebbet fogyaszt.
Ennek ellenére nem beszélném le az Evandáról, mert békés, nagyon tágas, jól működő autó, ám alkatrészárban egy Opel a szélesebb merítés miatt kedvezőbb. Ám 900 ezer-1,4 milliós árával az Evanda annyival olcsóbb, hogy nem foglalkoznék a kopóalkatrészek árával.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Lehet, hogy olvasónk nem élvezheti a minőségi zenét autójában. Bár lehet, hogy ez nem is baj, hiszen egy Kacsa zaja, zörejei is muzsikaként szólnak egy autórajongó számára.
Olvasónk kérdezi
Üdvözlöm!
Van nekem egy Citroën kacsám. Valami hangtechnikát szeretnék bele tenni, de az akkumulátor olyan kicsi, hogy ha rádiót hallgatok és közbe indexelek akkor a hang elmegy. Gondolom sokkal nagyobb akkumulátort nem lehet bele tenni az autóba, mert a generátor nem tudná tölteni. Megköszönném ha tudna ezen segíteni!
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel!
Szakértőnk válasza
Kedves Artúr!
Ha jól tudom a kacsák gyárilag dinamósak. És lényegében ez okozza a gondot! Sajnos a dinamót nem lehet kicserélni generátorra. Ha az öné mégis generátoros lenne, akkor viszont egy nagyobb akksi megoldja a gondot.
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Nem lehet elégszer leírni, elmondani: az autót alaposan át kell nézni átvétel előtt! Egy riasztó hiányát azért illett volna észrevenni!
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
A tanácsát szeretném kérni az alábbi üggyel kapcsolatban. Vásároltam a Verda-Park Kft-től Lombardos hitelszerződéssel egy Peugeot 107-es gépkocsit. A kocsit úgy hirdette az eladó és szóban is azt a tájékoztatást kaptuk, hogy beépített gyári riasztó van benne. A hitelszerződés és a beépített casco szerződés is úgy lett megírva, hogy ez bele lett írva. Sajnos miután elhoztuk a kocsit kiderült, hogy nincs benne riasztó.
Ma visszamentünk reklamálni, de az eladó finoman szólva ki akart dobni minket az üzletből, hogy ne fárasszuk őt és hogy neki erre nincs ideje és hogy ő nem fizet semmit. Egy alap típusú riasztóra 28 ezer forintot ki tudtunk belőle sajtolni. Egyáltalán milyen jogaink vannak és milyen esélyünk van arra hogy igen is fizesse ki egy gyári riasztó beszerelését? Az a baj, hogy miután eljöttünk, beszéltem a Lombard Lízing céggel és lehet hogy ők ilyen 28 ezer forintos alap riasztót nem is fognak elfogadni, így most mit tegyünk?
Kérem segítsen! Várom mielőbbi válaszát!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Az adásvételi szerződésnél Ön megtekintett állapotban veszi meg az autót. Használt autónál általában nincs garancia, így sajnos előtte kell okosnak lenni, utólag nem érdemes foglalkozni vele.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!