Vezetéstechnika
Elmúltak már azok az idők, amikor az új autókat hosszú kilométereken át fokozott óvatossággal kellett kezelni, bejáratni. Mégis visszatérő kérdés, hogy kell-e ilyet tenni mostanság.
Természetesen nem árt, ha nem tapossuk ki az autó lelkét az elejétől kezdve, de már nem kell olyanokra figyelni, mint húsz éve a Škoda Favoritnál. Annál ugyanis nem volt ajánlott az ötödik sebesség kapcsolása az első 1500 kilométeren.
Olvasónk kérdezi
Üdvözlöm!
Decemberben vásároltam egy új nullkilométeres Citroën C4-est. A kereskedő az átvételnél közölte, hogy a motor „bejáratós”. Én úgy tudtam a mai modern autóknál már nincs ilyen.
Mit jelent ez és hogy kell kezelnem az autót?
Válaszát köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Szerintem használja első naptól úgy az új autót, mintha még további hosszú évekig szeretné használni. Nyilván eddig sem forgatta túl hideg motornál autóját a 4000-es fordulaton, így ezután sem fogja ezt tenni.
Autózzon vele a forgalom ritmusának megfelelően, ha autópályán betartja az egyébként is érvényes szabályokat, akkor ez nem jelenthet a motornak a szokásosnál nagyobb terhelést.
Talán olvassa el az autó kezelési könyvét, ha ebben valami erre utaló rész van azt tartsa be.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Autóvásárlás
Jót, olcsón gyorsan? Lehetséges, de nem japán kisautó lesz belőle, hanem francia. Az alábbi ajánlatnak Még Szörényi kolléga szerint is nehéz ellenállni.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szörényi Úr!
Kérném tanácsát, hogy egy 2007-s kiadású garantáltan 38000 km-s Renault Modus 1400 cm3-es személygépkocsi kifogástalan állapotban, 1 425 000 forintért megéri-e? Mondana röviden véleményt erről a típusról?
A kinézett példány felszereltsége: ABS, manuális klíma, magnós rádió vezető, illetve utasoldali légzsák, magasságban állítható szervokormány, motorja pedig 98 lóerős.
Tekintettel, hogy versenytárs is van, nagyon kérem gyors válaszát!
Előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Ha nem a rövid, hanem a Grand Modusról van szó, akkor az autó használati értéke alapján szerintem jó ár ezekkel a paraméterekkel 1,4 millió Ft. Ha viszont a rövid, sima Modusra kérdezett rá, nos, az a modell nem nyújt többet egy Mitsubishi Coltnál, Yarisnál vagy Nissan Micránál, amelyeknek szintén tologatható a hátsó ülése. Az ára azonban a japán kisautókhoz mérten is kedvező, az 1,4-es motor jó választás, tehát maradnék a Modus mellett.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Ezzel az összeállítással akár egy háborút is meg lehet nyerni, mégis elégedetlen vele olvasónk.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szakértő!
Két kérdésem is volna.
Az első: van egy 4x55wrms és egy 2×75=1x150wrms erősítőm is az autóban. Nem egyszerre lettek betéve,viszont mindkettőhöz külön kaptam kábelt így most 2x10mm2-es vezetéken kapnak áramot.
Így működik. Szükséges ehhez kondenzátort is beszerezni?
A második kérdés:
Nekem az első komponens szettem 2x100rms, a hátsó coaxiális ovál, 2x65rms.
A 4×55 wattos erősítőmet kevésnek találom a többi összetevőhöz képest.
Az összhang most úgy tuti, ha front teljesen fel van tekerve, a hátsó és a mélynyomó 60%-on. Arra gondoltam úgy növelném a dózist elől, hogy az erőt hidalva ráereszteném az első szettre a hátsó oválnak és mélynek pedig beszereznék még egy négy csatornásat a kettes helyett.
Nos, ön szerint ez az ötlet életképes lehet? Mármint az erősítő működhet első szettre hidalt formában?
Melyik négycsatornás erősítőtt ajánlja 65rms oválok és 150rms 92dB-es mély kiszolgálásához?
A célom 80-90%-os kapacitást és optimális hanghatást kihozni a meglévő felszerelésből.
A válaszait többünk nevében is köszönöm szépen!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Kondi ehhez szerintem nem szükséges, talán ha bekerül egy nagyobb négycsatornás erősítő akkor tud segíteni de új kábel semmiképpen sem kell!
Az első szettet a négycsatornás hídban szépen el tudja hajtani, semmi gond nem lesz belőle!
Egy komolyabb négycsatornás pedig jó választás lehet az ovál és a láda elhajtására!
Ebben az esetben a kondenzátort erre a kábelre kell majd bekötni.
Én ehhez a rendszerhez a MACROM cég M1A.4150-es 4 csatornás erősítőjét ajánlanám. Ez biztosan el tudja hajtani az oválokat és a mélyládát is a kellő formában!
Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary
Bár szinte minden kommunikációs csatornán propagálták, mégsem jutott el mindenkihez az új szmogriadó rendelet. Kicsit olyan ez, mint az egyirányú utca és a kerékpárosok kapcsolata. A KRESZ módosításakor sok biciklis csak azt hallották meg, hogy behajthatnak az egyirányú utcákba a forgalommal szemben. Azt az apróságot figyelmen kívül hagyták, hogy csak abban az esetben, ha arra kiegészítő tábla ad felhatalmazást.
Olvasónk azonban alapos és kérdez, még ha nem is fenyeget emberéletet a rendelet felületes ismerete.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
A közeljövőben az V. kerületbe kell mennem, autóval. A gond az, hogy a kocsi egy Skoda 120-as, természetesen fekete plakettel. Hallottam, hogy a Hungárián belülre okt. 15 és márc. 20 között a fekete és piros plakettes autók nem hajthatnak be, de konkrét jogszabályt nem találtam erről.
Igaz-e a hír, vagy ez csak egy tervezet? Vagy csak szmogriadó esetén érvényes?
Válaszát köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
A szabályozást a 69/2008. (XII. 10.) Főv. Kgy. rendelet tartalmazza, a módosítás 2011. január 1-től van hatályban, azonban csak szmogriadó esetén érvényes a behajtási tilalom.
Üdvözlettel,
Dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!