A Countryman a Mini első ötajtósa, a forma egy kis megszokást igényel, de összességében jópofa kis városjáró. Sportos, vagány karakterét kicsiben is hozza. Akárcsak egy Autoart vagy egy Kyosho modellt, a Norev Mini-t is hungarocell fészkéből kell kiszabadítanunk. Már a doboz is a komolyabb gyártókéra hajaz, kívül elegáns fekete, rajta az autó képei és egy diszkrét felirat: High Quality. Ezzel a felirattal utalnak arra, sőt, a modell is bizonyítani fogja, hogy a francia gyártó gőzerővel fejlődik.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Dobozából kiemelve az első benyomásunk az a bizonyos egyben és rendben van érzés. A fekete-fehér kontraszt jó összeállítás. A fehér fényezés hibátlan, bár az lámpakeretek és az ablakok alatt végigfutó díszcsík – amiknek egyébként krómnak kéne lennie – elvész benne, de ez a sötétebb színváltozatokon bizonyára szépen fog mutatni. A fekete tetőt pedig egyenesen imádják a porszemek. Jó ötlet volt a
napfénytető! Az első lámpa szépre, részletesre sikerült, a közöttük lévő hűtőrács viszont nagyon plasztik hatású és meg se próbál lyuggatottnak tűnni. Sárga matrica, csövek, kábelek próbálják feldobni a műanyagos és egyhangú motorteret. A karosszériaelemeknél lévő illesztések mindenhol példásak.
Oldalról egyértelműen Mini, pedig több ajtót látunk, mint amit megszoktunk. Jól sikerült a felni-gumi-fékrendszer hármas egység is, különösen a fekete felni ragadott meg. Ez nagyon tetszik! Az első ajtón, diszkréten, akárcsak az X1-esen bújik meg az összkerékhajtásra utaló fotomaratott All4 felirat.
Hátul talán kicsit elfogyott a tervezők lendülete, egy átlagos gömbölyded farral találkozunk. Egyszerűek a lámpák, a két kipufogóvég közelebbről már nem olyan valósághű. Hátulról sem sajnálták azonban a fotomaratott kiegészítőket, a Cooper S felirat és a hatalmas Mini logó díszeleg itt.
A csomagtér ajtaja kis karokon nyílik, belseje szépen plüssözött, még a kalaptartóra is jutott.
Megfordulnak a színek a beltérben, a tető világosszürke, minden egyéb fekete. Természetesen plüss ide is került. Alapvetően nem tartom komornak a fekete belsőket, itt sincs bennem ez az érzés, talán a középen végigfutó ezüst sínpár miatt, amin helyet kapott a pohártartó, a könyöklő és a szemüvegtartó is. Az ülések anyagukat és formájukat tekintve is a jobbak közé sorolhatók, ahogyan a szellőzőrostélyok és a kapcsolók is sokkal szebbek a Mercedes W140-eshez képest. Két gyenge pontja van a beltérnek: az egyik az egybeöntött műanyag ajtókárpitok, a másik a Minikre jellemző tányérnyi sebességmérő. Az utóbbi csak matrica sajnos, de ha már az, akkor lehetne szebb is.
Szerintem egy apró figyelmesség mindenképp sokat dobott volna a modell hangulatán, például a Kyosho a cabrio Minikhez gyári bőrönd szettet, a Smart Forfour-hoz párnácskákat csomagolt. Valami hasonló kis kiegészítő itt is jól jött volna. Ötlet és választék bőven van. Pár nap alatt nagyon megszerettem a kis Countryman-t, amit a modellgyártó magyarországi importőrétől kaptam kölcsön. Tizenháromezer forintos árával az egyik legjobb vétel lehet. Megvárom pirosban, hogy láthassam, jól mutatnak-e rajta az ezüst kiegészítők.
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.