Március 17-én autóbalesetben meghalt Arnóth Sándor fideszes országgyűlési képviselő, Püspökladány polgármestere. A baleset szerda este fél tizenegy körül az M3-as autópálya 42-es kilométerénél, a fővárosból kifelé vezető oldalon történt, amikor egy autó a forgalommal szemben hajtott fel az autópályára, ahol frontálisan ütközött az Arnóth Sándort szállító, szabályosan közlekedő személygépkocsival.
Hárman haltak meg a balesetben: a politikus mellett életét vesztette 57 éves gépkocsivezetője, valamint a szabálytalanul az autópályára hajtó jármű vezetője is. A balesetet okozó 51 éves aszódi férfi eddig tisztázatlan okból a forgalommal szemben hajtott fel az M3-as autópályára, ahol a belső sávban ütközött a szabályosan közlekedő, Miskolc felé tartó személyautóval.
Az alábbi videón pedig egy parádés tolatást nézhetnek meg:
carcam.hu
Miért?
Szerencsére aránylag ritkán fordul elő, hogy szembe találjuk magunkat egy másik autóval. Az okok között a súlyos figyelmetlenség, tapasztalatlanság áll a legelőkelőbb helyen – leginkább időseknek sikerül szembe felhajtani az autópályára – de az elalvás is okozhat bajt, legutóbb pedig a szándékos kamikaze-akció is felkerült az okok listájára. Az autópályán általában könnyű megúszni a beton sávelválasztón átugrató mágusokat egyszerűen a KRESZ-nek megfelelően a jobb szélső sávban kell haladni. Igaz, sajnos ez sem véd meg a sztrádára szánt szándékkal rossz irányba felhajtó őrültektől.
De nézzük inkább, korábban mikor, hol és hány hasonló baleset történt eddig idehaza. Hosszú felsorolás következik:
2003. november 14. – Tömeges ütközés történt az M1-es autópályán Bábolna közelében, amikor egy autó a forgalommal szemben haladt, s emiatt több jármű karambolozott. A baleset során egy személy sérült meg könnyebben.
2006. szeptember 7. – A forgalommal szemben vezette autóját az M7-es autópályán egy idős férfi, aki elől a 85. kilométernél egy autós még ki tudott térni, a következő autó azonban az árok melletti vadvédőrácsba csapódott. Az autóban utazók közül ketten súlyosan, egy ember könnyebben megsérült. A balesetet követően az idős férfi a forgalommal szemben továbbhajtott, és két kilométerrel távolabb egy másik személyautóval is összeütközött; ebben az ütközésben az idős férfi könnyebben megsérült.
2008. január 8. – Frontálisan összeütközött egy menetiránnyal szemben közlekedő személygépkocsi és egy román autóbusz az M7-es autópálya Nagykanizsa felé tartó oldalán, a 125-ös kilométerszelvényénél; az autó vezetője a helyszínen életét vesztette.
2009. július 14. – Két személygépkocsi ütközött frontálisan az M5-ös autópályán Lajosmizse közelében, mert egy olasz rendszámú autó a forgalommal szemben haladt. Egy személygépkocsi az autópályán éppen egy kamion előzésébe kezdett, amikor a szemből érkező, olasz rendszámú autóval ütközött. Az összeroncsolódott járművek közül a vétlen személygépkocsiban két személy sérült meg.
2010. január 10. – A helyszínen meghalt annak az autónak a vezetője, aki a forgalommal szemben haladva egy tehergépkocsival frontálisan ütközött Kecskemét mellett az M5-ös autópályán a Budapest felé haladó oldalon.
2010. július 5. – Felborult és kigyulladt egy kamion az M6-M60-as autópályán Bóly közelében, miután a jármű három szalagkorlátot szakított át, és majd kétszáz méteren keresztül a forgalommal szemben haladt az autópályán. A kamion akkor borult fel, amikor a sofőr hirtelen elrántotta a kormányt, de a vezető még időben ki tudott ugrani. A balesetet vélhetőleg az okozta, hogy a jármű vezetője elaludt vezetés közben. A sofőr csak könnyebben sérült meg.
2010. október 7. – Halálos baleset történt az M7-es autópálya 207-es kilométernél, Nagykanizsa keleti lehajtójánál, amikor egy személygépkocsi a forgalommal szemben haladt az autópályán. A jármű egy vele szemben szabályosan közlekedő járműszerelvény bal oldalának ütközött, ezt követően pedig egy mögötte érkező másik nyerges vonatónak vágódott. A személyautót vezető férfi a helyszínen életét vesztette.
2010. november 18. – Három fiatal meghalt, három súlyosan megsérült, amikor a Lágymányosi híd Budai hídfőjénél egy személygépkocsi a forgalommal szemben hajtott fel a hídra, ahol összeütközött egy tehergépkocsival.
Balesetek persze naponta történnek, ám ha politikus, vagy más híresség jár pórul, annak érthetően nagyobb a visszhangja. Vagy azért, mert ha ő a hibás, akkor a nép előtt példás büntetéssel kell elvenni a kedvet az utánzásától, ha pedig vétlen áldozat, akkor közösen lehet őt sajnálni.
Talán az egyik legemlékezetesebb balesetet Horn Gyula szenvedte el, még valamikor 1994-ben, Emőd és Nyékládháza között, amikor az őt szállító Saab belerohant az út szélén álló teherautóba. Azt, hogy a választások kimenetelére – akkor az MSZP nyert – mennyire befolyásolta a baleset, illetve az azt követő összeesküvés-elmélet gyártás, sosem fogjuk megtudni.
Alább néhány politikus-baleset olvasható, az egyszerű megcsúszástól a gyilkos, zebrán gázoló biciklisig.
1990. december 2. – Deák Sándor, az SZDSZ Komárom megyei képviselője Oroszlány közelében autóbaleset következtében elhunyt, amikor a síkos úton gépkocsija megcsúszott és nekicsapódott egy autóbusznak.
1997. augusztus 13. – Tóth Pál MSZP-s országgyűlési képviselőt Miskolcon a zebrán elütötte egy kerékpáros. Súlyos fejsérüléssel vitték kórházba, ahol augusztus 18-án belehalt sérülésébe.
2000. október 16. – Buza Attila fideszes országgyűlési képviselő, a Pest megyei Ócsa polgármestere gépkocsijával lehajtott az úttestről az Alsónémediből Ócsa felé vezető 50-es főúton, és a politikus életét vesztette.
2001. augusztus 17. – Vancsik Zoltán MSZP-s országgyűlési képviselő meghalt, amikor autója az M7-es autópályán, az 55-ös és az 56-os kilométerszelvény között, előzés után kisodródott az útról és egy fának ütközött.
2004. november 10. – Gyalog Sándor, Szarvas alpolgármestere Szarvas és Nagyszénás között gépkocsijával egy teherautó pótkocsijának ütközött, s másnap hajnalban a békéscsabai kórházban belehalt sérüléseibe.
2006. június 19. – Szolgálati autójával súlyos közlekedési balesetet szenvedett a 61-es úton, Tamási és Dombóvár között Toller László, Pécs polgármestere, az MSZP országgyűlési képviselője.
Forrás: MTI