A szokásos ködszürke, BMW logós dobozból vesszük ki a modellt. Kibontáskor azonnal lenyűgözött engem a Vermilionvörös metál szín, ami szépen harmonizál a bézs belsővel. Már jól kezdődik!
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Oké, de mi az a katarzis?
Eredetileg görög szó, ami megtisztulást, megszabadulást jelent. Az olyan élményeket nevezzük katarzisnak, amelyek az embert életének teljes vagy részleges megváltoztatására esetleg erőteljes megerősítésére sarkallják, nemcsak értelmileg, hanem mindig érzelmileg is.
Az irodalmi alkotás azon látásmódja, amellyel az embert a hétköznapok világából kiemeli és magasabb lelki világba emeli. Egy olyan lelki összetett fogalom, amelyben öröm és félelem is benne van. A műalkotások befogadásának általános, mindhárom műnemben (líra, epika, dráma) jelentkező élménye.
Forrás: Irodalomóra
A kis X6-os orra szép és finom agresszivitást sugall, pont annyira, amennyire a helyzet megkívánja. Megtalálhatóak a jellegzetes fényszórók, amik igen részletesre sikerültek és a fémes hatású vesék.
Ó, és persze semmi sem lehet tökéletes! A rácsok láthatóan nem igazi rácsok, csak valami gyenge mintázatú műanyag lap. Ejnye! Sajna, ez mostanság gyakori, le kéne róla szokni…
A gépházfedél alatt a 4.4 literes, két szívócsonkkal ellátott erőgépet találjuk. Az átlagos Kyosho minőségű kidolgozást az ezüst részek és a kis feliratok teszik látványosabbá.
Oldalnézetből fér rá leginkább a jóindulat. Ritka az ennél szokatlanabb teremtmény. A króm fellépők és a feliratok részletesek, bár a fotomaratott megoldással készült típusjelzések szebben mutatnának, az ajtók zsanérosak. Az ötküllős felnik korrektek, nincs itt semmi meglepő. A tárcsa forog, a nyereg áll. Az index szépen belesimul a karosszériába, passzol a helyére.
Robosztus hátsója van, mégis harmonizál a hatalmas méretű autóval. A lámpák szépek itt is. A két, nagy krómozott kipufogó a csúcsmotorra utal. A csomagtér tágas, szépen plüssözött. A lejtős tetőív miatt, hátrafelé elég kevés a kilátás, még szerencse, hogy az 1:18-as embereknek ez nem lehet gond.
A belső tér világosbézs színe gyönyörű, a plüssözés minősége és mennyisége is megfelelő. Szép a kőrisfa betét, ahogy a műszerfal és a kartámasz varrásimitációja is. A kapcsolók, a kormány és a joystickváltó részletes, nem elnagyolt. Mániám a fekete tetőkárpit, amelyet ebben a modellben is megkaptam. Köszi, Kyosho! A helyre sem elől, sem hátul nem lehet panasz (kivéve talán a hátul ülők fejterére), tele van a jelenkor és már a közeljövő követelményeinek megfelelő extrákkal. Mivel a nagytestű jármű hátsó traktusában – a maximális kényelem érdekében – csak két személy számára kialakított férőhely van, a fennmaradó helyre praktikus „rolós-pakolós” rekeszt terveztek. A hátul ülőknek is jutott az aprólékosan
kidolgozott szellőzőrácsokból.
A modellben elérhető színválasztékból szerintem ez a vörös, a pezsgőszínű és a fekete a nyerő. Összességében egy parádés modell, ami még ugyan nem rendelkezik a mostanság divatos nyitható tanksapkával és kesztyűtartóval, állítható ülésekkel meg hasonló újkori attrakciókkal, de talán mindez nem is hiányzik belőle. Az árcédulán átlagosnak nevezhető húszezer forint körüli összegekre számíthatunk. Akinek ez még mindig nem elég agresszív, annak ott az X6 M.
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.