A Hankook hívott meg bennünket a hétvégére Hollandiába, hogy nézzük meg a DTM, azaz Német Túraautó-Bajnokság aktuális futamát. Elmentem, megnéztem, becsülettel végigfotóztam, amit érdemes volt, és most elmesélem a Vezess olvasóinak is, milyen egy 2011-es DTM-futam. (Képregénykedvelők inkább kattintsák le az egyik képet, és nézzék végig a galériát: ott van szépen, sorban, kronologikusan, mi történt Zandvoortban a hétvégén.)

A leszorítóerőt növeli, az esztétikai élményt csökkenti a rusnya spoilersor
Hankook-lányok, vidáman a metsző szélben, még vesegyulladás előtt

Hankook-lányok, vidáman a metsző szélben, még vesegyulladás előtt

Hankook-lányok, vidáman a metsző szélben, még vesegyulladás előtt


A DTM nem izgalmas. Legalábbis nekünk nem. Németországban biztos sokaknak van favoritja, sőt, a britek, hollandok, svájciak, spanyolok, olaszok, sőt, kanadaiak is találnak maguknak honfitárs pilótát a mezőnyben, akinek szurkolhatnak. Magyarországon viszont csak a fanatikus Mercedes vagy fanatikus Audi rajongók számára van jelentősége az eredménynek.

Esetleg a Thomas Sabo divatház vagy a Glamour magazin rajongói találhatnak rá kedvencükre a fekete vagy az arany Mercik valamelyikében, bár van egy olyan érzésem, hogy őket nem az ordító versenyautók hozzák lázba.

Weber Gábor aranyszínű Leonja, mellyel szombaton második, vasárnap hetedik lett

Weber Gábor aranyszínű Leonja, mellyel szombaton második, vasárnap hetedik lett

Weber Gábor aranyszínű Leonja, mellyel szombaton második, vasárnap hetedik lett


Mercedes C és Audi A4, na persze

A magamfajta, ’30-as éveiben járó magyar autóbuzi két dolognak tudott örülni a Zandvoorti pályán a hétvégén. Az egyik, hogy sikerült a még pezsgőben tocsogó Wéber Gábornak azon melegében gratulálni a szombati Seat Leon Supercopa szombati futamának második helyéért. (A Seatok a DTM betétfutamaként jelentek meg a pályán.) Igazi autóverseny, igazi csata is csak ezen a futamon volt különben, a tévé negyedóráig mutatta Shane Williams és Wéber öldöklő párharcát az első helyért. Hálásak lehetne a szponzorai Gábornak.

A másik izgalmat a DTM-autók hangja jelentette. A 470 lóerős, V8-as szívómotorok, tök mindegy, hogy négy karika vagy egy csillag mögött, de olyan gyönyörűen hörögnek, pörögnek, durrognak és ordítanak, hogy könnybe lábad a gyönyörűségtől a szem, a szív és a fül. Íme, egy amatőr felvétel szögesdróton át a pit kijáratánál:

Természetesen a versenyautóknak semmi közük az utcai C-Mercihez vagy A4-eshez. Csőváz, karbonkarosszéria, középmotor, áramvonalasság helyett leszorítóerőre tervezett aerodinamika. Még a kormányuk se kerek, hanem szarv, mint a KITT-ben.

Különben egy ilyen verseny belülről, élőben nézve – lehangoló. Amikor valamit meg akartam tudni, visszaslattyogtam a Hankook-főhadiszállásra, és belenéztem a tévéközvetítésbe. Fotózni, videózni gyakorlatilag csak a hivatalos stáb tud, a pályát vagy a tribünök messzeségéből lehetett látni, vagy a sűrű drótkerítésen át, már ahol nem függönyözték el gondosan zöld madárhálóval a sajtósok és a paddock-ba beenngedett egyéb közönség elől.

Viszont az Audikon iszonyatosan ronda hátsó légterelők vannak a kerekek mögött

Viszont az Audikon iszonyatosan ronda hátsó légterelők vannak a kerekek mögött

Az Audikon iszonyatosan ronda hátsó légterelők vannak a kerekek mögött


A garázsokhoz nem mehettünk oda, csak a betétfutamos Porsche Carrerák (unatkozó milliomosok kupája), Dallara-formulaautók (tehetségkutató verseny) és persze a Seat Leon kupa csapatai (reklám) életét láthattuk közelről.

Azért a szabadedzés után, a vasárnapi DTM-futam előtt a rajtrácsra bemehettünk a gumiszponzor Hankook vendégeként. A csinos táblatartó csajok megcsodálása mellett itt végre benézhettünk, befotózhattunk a kocsikba is, és megnézhettük, hogyan jutott be a STIHL is a DTM-be.

A Mercedesek hűtőjére a rajt előtt lombszívó-motorokat fogattak fel, hogy hűtsék a vizet, amennyire lehet. Pontosan nem tudom, miért kell ez, és miért csak a Mercedesnek, az Audik miért bírják ki lélegeztetés nélkül, de jópofa lávány volt a kerti kisgép a hájtek versenyautók orrán.

Rajtra készülődve, STIHL-motoros lombszívókkal a Mercedesek hűtőin, nehogy felforrjanak a rajtig

Rajtra készülődve, STIHL-motoros lombszívókkal a Mercedesek hűtőin, nehogy felforrjanak a rajtig

A 2011-es zandvoorti futam eredménylistája itt található. Aki pedig hozzám hasonlóan a DTM aranykorát jobban értékeli a mai Audi/Mercedes erőfitogtatásnál, nézze meg ezt a giccses, de szép német zenés filmet, az utcai autóhoz sokkal közelebb álló 190-es Mercik és V8-as Audik mellett E30-as BMW-kkel, Opel Omegákkal, 155-ös Alfákkal, Sierrákkal színesítve: