Vezetéstechnika

Ugye milyen bosszantó, amikor egy rövid zöld jelzés alatt a sor elején lévők nemcsak kényelmes indulással szórakoztatják a hátul lévőket, hanem szépen elnyújtott sebességváltásokkal is? Megvan ennek az oka. Az oktatásban keresendő.


Olvasónk kérdezi

Régen a buszsofőrök hosszú másodpercekig kavartak a méretes váltókarral, míg megkeresték a következő fokozatot. Manapság a személyautók vezetői is gyakran ezt teszik
Gyorsabban a váltással! 25


A viszonylag gyors sebességváltással dinamikusabban lehet vezetni?

Én úgy tapasztaltam, hogy a legtöbb dolog a váltáson múlik. Egyik ismerősömnek pedig azt tanítják a suliban, hogy a váltáson nem múlik semmi. A kilométerórát nézegettetik vele. Amint a mutató elhagyja a negyvenes értéket, harmadikba kell váltania.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Gyorsabban a váltással! 26


A gépjárművezető-képzésről nem szívesen alkotnék nyilvánosan véleményt.
Ami a váltást illeti, az intenzív kigyorsítást követő gyors felváltásokat támogatom, ez egyben takarékosabb is, és a forgalom többi szereplője számára is kezelhető. A dinamikus kigyorsítást követően arra kell törekedni, hogy az elért tempót próbáljuk tartani, és a forgalmi helyzethez igazodva az egyenletes sebességű haladásra törekedjünk.

Így elkerülhetjük a felesleges váltásokat, és kihasználhatjuk az autó motorjának széles nyomatékskáláját.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Autóvásárlás

Olvasónknak van elképzelése, hogy mit szeretne venni egymillió forintért. Vagy elképzelése sincs?


Olvasónk kérdezi

Tisztelt András!

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis


Szeretnék érdeklődni, mit javasolna számomra. Autót szeretnék vásárolni maximum 1 millió forint értékben, ha kevesebbért nem baj :)

Olyat szeretnék venni, amiben szervokormány, klíma, ABS, stb. van, azonban megbízható, nem túl öreg és olcsó a szervizelése. Szeretnék kényelmes, jól vezethető autót. Bár tudom, az Ignis pont nem az, de ha belefér 1.6-os motor, jó lenne. Igazság szerint azt tapasztalom, hogy vehetnék Volvo S40-t is ennyiért, 2000-es szériát, de gyanítom több gondom lenne vele, mint a hatéves Hyundai-jal. Persze, az egy Volvo. Szerelőm az Ignist javasolja. Nagy dilemma: jót, gyorsat, szépet vagy megbízhatót, kevésbé gyorsat, fiatalabbat :)

Előre is köszönöm a válaszát!

Amiket eddig néztem: Suzuki Ignis (2004), Hyundai Accent (2005), Mitsubishi Carisma, Volvo S40, Octavia (bár gyanítom normálisabbat bőven 1 millió felett kapok)

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Hyundai Accent

Hyundai Accent

Hyundai Accent


Ignisből nincs ezerhatos, de Ignist sosem vennék, ha nem bakhátas utakon tölteném a fél életem, hiába megbízható autó. Akkor már jobb a WagonR+. Egymillióból vagy alatta az 1995-2003 közötti B Vectra 1,6 vagy 1,8 benzinesként kényelemben, felszereltségben is komolyabb autó és 6-9 literből eljár. Ha Mitsubishi, gondoljon az 1,3-as Lancerre, tartós és jó autó,csak az alkatrészárai nem Suzuki, Opel szinten mozognak.

A ferdehátú alsó-középkategória alapautója ugye az Octavia I, a Carismát Ön is írta, de a Kia Shumát mindenki elfelejti, pedig strapabíró autó 500-700 ezer Ft körül. Egy Hyundai Accentről pedig nem beszélném le én sem.

Üdvözlettel,
Szörényi András

A Mitsubishi Carisma a Volvo S40/V40 párossal egy szerelősoron készült

A Mitsubishi Carisma a Volvo S40/V40 párossal egy szerelősoron készült


Hifi, tuning

Elkeserítő, hogy figyelembe kell venni egy fejegység kiválasztásakor, hogy hol parkol az autónk. Ha pedig a garázsból az utcára kerül, trükkre van szükség.

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértők.

Segítséget szeretnék kérni: az eddig garázsban tárolt autómban egy dupla dines multimédiás rádió van, ám ezentúl az utcán kell parkolnom.
Olyan takarót keresek, ami elrejti a fejegységet a kíváncsi pillantások elől. A rádió egy Kenwood DDX-6029, az autó pedig egy Saab 9-5.

Köszönöm!

Szakértőnk válasza

Sajnos ilyen takarót nem lehet egykönnyen beszerezni. Amit javasolhatok az egyedileg gyártás üvegszálból vagy esetleg az alábbi anyagokat felhasználva.

Üdvözlettel,
Fusion team

Utcára kerül a Saab 9-5

Utcára kerül a Saab 9-5

Jog

A három résztvevős balesetek nagy részében a vétkes hajlamos arra, hogy kibúvót keressen és a történések sorrendjét másképp adja elő. Bosszantó szokás.

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Ki volt a hibás? A középső vagy a hátsó?

Ki volt a hibás? A középső vagy a hátsó?

Ki volt a hibás? A középső vagy a hátsó?


2010. október végén egy városi, lakótelepi útszakaszon a zebrán áthaladó gyalogosok miatt megállt előttem három autó és én is. A mögöttem haladó gépkocsi. viszont nem, a vizes úton nekicsúszott az én autómnak és nekilökött az előttem állónak. Én hívtam rendőrt, bár az okozó ott elismerte a felelősségét. Később a biztosítónál és a rendőrségen már nem.

Vallomása szerint én már az ütközés előtt nekimentem az előttem állónak. Előzetes vélemény alapján a hatóság az én álláspontomat erősíti, a harmadik fél is így nyilatkozott, de jogerős határozat még 4 hónap alatt nem született. Az autó gazdaságossági totálkáros lett, el kellett adnom.

A károkozótól vagy a biztosítójától az elszenvedett kellemetlenségek, esetleg a hamis vád alapján követelhetek-e kártérítést?

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A hamis vád egy bűncselekmény, a kártérítés pedig polgári jogi kategória. Indítványozza az ügyben műszaki szakértő bevonását, jó esély van rá hogy kihozza az Ön igazát, ha így történt. Ha máshogy nem megy, kérjen fel saját maga egyet. Ha kiderül az Ön igaza, jöhet a feljelentés hamis vád ügyében, kártérítési igény pedig a biztosítóhoz.

Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!