Vezetéstechnika

A motorfék használata nemcsak a fogyasztásnak kedvez, de a fékek élettartamát is meghosszabbítja, hiszen nem kell a középső pedált taposni az önmagától gyorsuló kocsit lassításához a lejtőn. De mért is tennénk üresbe a váltót? Annak legfeljebb indításkor vagy piros lámpánál várakozáskor kell üresben lennie.


Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!

Olyan kérdésem lenne Ön felé, hogy mikor kevesebb az autó fogyasztása dombon lefelé? Lendületben, ha ötödik sebességfokozatban van a kocsi vagy üresben (alapjáraton)?

Válaszát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Ide azért már kevés a motorfék
Ide azért már kevés a motorfék

Ide azért már kevés a motorfék

Ide azért már kevés a motorfék


Lejtőn lefelé menet, ha motorfék üzemben haladunk, a mai korszerű autóknál az elektronika megszünteti az üzemanyag-ellátást. Amennyiben üresbe kapcsolva gurulunk, az elektronika az autó motorjának az alapjárat biztosításhoz elegendő üzemanyagot biztosít, tehát minimálisat, de üzemanyagot juttat a motorba.

Azt javasolom, hogy lejtőn lefelé menet használja a motorféket,és ne kapcsolja a váltót üresbe. A motort pedig még humorból se állítsa le gurulás közben, ugyanis amikor leáll a motor, megszűnik a kormány rásegítése.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Autóvásárlás

Van, amikor nem biztos, hogy megéri egy frissebb fejlesztésű motort választani. A Ford Focus 115 lóerős egysége nem nyújt sokkal többet, mint 15 lóerővel gyengébb, már régóta szolgálatban álló elődje. Viszont az autó, amiben ezek dolgozhatnak, jó választás.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt András!

Használt autót szeretnék vásárolni. Ehhez kérném az Ön tanácsát. Két, három éves ötajtós Ford Focus 1.6 100, illetve 115 lóerős autó érdekelne, maximum 3 millió forintig. A két motor közül Ön melyiket ajánlaná? Hasonló paraméterekkel melyik autó jöhetne még szóba?

Tanácsát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Megbízható darab a H Astra

Megbízható darab a H Astra

Megbízható darab a H Astra


A 115 lóerős Ti-VCT kicsit erősebb és élénkebb, de nem fogyaszt kevesebbet a sima ezerhatosnál, ezért én azt a motorváltozatot venném meg, amelyhez a jobb állapotú autó tartozik azonos áron.

A maximum 3 millió forintos határba rengeteg autó belefér, hasonló méretben és kétmillió Ft környékén nekem megbízhatósága és színvonala miatt tetszik a H Astra és a Mazda3 (még inkább a nem is drágább Mazda6), kiszámítható társ egy 2001-2007 közötti E12-es Toyota Corolla 1,6. Ha megelégszik az 1,4-es motorral, akkor a Chevrolet Lacetti is érdekes lehet, mert az árához képest nagyon friss és nagy használati értékű kocsikat talál kétmillióért, de itt érdemes elkerülni az 1,6-os benzinest, amely lusta dög, cserébe városban bezabál 11-12 litert.

Ha a formájával meg tud barátkozni, akkor az előző Mitsubishi Lancerrel nem csinál rossz boltot, megbízható, elég élénk és takarékos az 1.6-os benzinessel. Az utódja sajnos alig megy hárommillió alá, annyit meg nem ér, hiába jó és takarékos autó az 1.5 literes benzinessel. De alapvetően maradnék a Focusnál.

Üdvözlettel,
Szörényi András

A Mazda 3 majdnem annyira jó futóművel rendelkezik, mint a Focus

A Mazda 3 majdnem annyira jó futóművel rendelkezik, mint a Focus

Hifi, tuning

A józan paraszti ész alkalmazása minden körülmények között megengedett!


Olvasónk kérdezi

„Sziasztok maestrok!

Zene az öreg Mondeóba

Zene az öreg Mondeóba

Zene az öreg Mondeóba


Van egy kombi mondim 94′ es és ha szeretném betenni a mélyládát erősítővel akkor milyen trükköt tudnátok ajánlani az erősítő rögzítésére? Mert nem szeretném felcsavarozni az ülés támlára ha nem muszály.

Meg egy olyan kérdésem is lenne, hogy az erősítőm az egy hidalható 2 csatis cucc.De akié előttem volt, az volt olyan idiota, hogy lefestette fehérre és így fogalmam nincs, hogy milyen márka és hogy milyen képességekkel bír. Méretéből ítélve talán tudhat 2*100-at talán mert egy 300/600-as M.N.C-t hajtott meg még az előző automban és most is ez lenne a feladata. Csak ugy merő kiváncsiságbol jo lenne udni miféle.

Előre is köszi a választ.”

Szakértőnk válasza

Szia!

Az erősítőd típusát ha szerencséd van a hátlap lecsavarozásával meg tudod állapítani, mert általában van valamiféle jelzés nyomva a nyáklapba.

Üdvözlettel,
Fusion Team

Jog

Minden mindegy alapon a gyorshajtóknak van kilenc perce és ötvenkilenc másodperce, hogy rendesen kiszáguldozzák magukat. Az időintervallum túllépése esetén azonban halmozódik a bírság.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr !

Tíz percig lehet garázdálkodni

Tíz percig lehet garázdálkodni

Tíz percig lehet garázdálkodni


Az eset a következő 2011.04.10. 12:23-kor és 2011.04.10. 12:30-kor történt gyorshajtás miatti közigazgatási eljárást indítottak ellenem.
Információm szerint tíz percen belül csak az egyik közigazgatási bírságot kell fizetnem.

Kérdésem: Nekem kell-e valamilyen felszólamlással élnem a hatóság felé vagy elképzelhető, hogy automatikusan alkalmazzák a szabályt?
Ebben az esetben is 8 napos határidőm van? Fellebbezésnek számít ?

Válaszát várom!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Tíz percen belül sebességtúllépésért valóban csak egyszer bírságolhatják meg. Az Osztályvezetőtől kapott tájékoztatás szerint ők maguk is tudják észlelni, ha ilyen esetre kerül sor, azonban ha mégis kétszer kerül a bírság kiszabásra, a legjobb ezt levélben jelezni a hatóság felé. Csak a magasabb összeget kell megfizetni.

Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!