A jövő: telefonos és beépített navigáció
Egyre kevesebb PNA fogy

Egyre kevesebb PNA fogy

Egyre kevesebb PNA fogy


A gyorsan szűkülő PNA-piac helyett új pálya felé kacsingat az NNG. A most lezárult, közel félmilliárd forintos beruházáshoz EU-s támogatást is szerzett a navigációs szoftverfejlesztéssel foglalkozó cég, amely kis híján 150 millió forintra rúg.

Ebből a pénzből először megismerkedtek az autóiparban használt technológiai tudással, majd eddig nem használt, újtechnológiákat fejlesztettek ki. A korábbinál jóval összetettebb információk alapján tervező rendszer – még az autó ABS-éből, fedélzeti számítógépéből érkező adatokkal is számolni kell – elkészítése 514 ember hónapnyi fejlesztést igényelt.

Azért iPad-en navigálni elég vicces dolog

Azért iPad-en navigálni elég vicces dolog

A fejlesztési feladatok között a gépjármű multimédiás eszközeihez történő integráció, a többszenzoros érzékelés alkalmazása (kerékfordulat, giroszkóp, követési távolság,stb.) napszak, időjárás és hasonló tényezők miatt változó közlekedési körülmények figyelembevételének fejlesztése, a QNXoperációs rendszer támogatása, több beszédszintetizátor támogatása, gyorsított útvonaltervezés és az azonnali indítás fejlesztése is szerepelt.
Szekértő nyomogatja az iGO-t

Szekértő nyomogatja az iGO-t

Szekértő nyomogatja az iGO-t


A rendszer szerencsésen elkészült, de még egy darabig várni kell rá, hogy autókban is találkozhassunk vele. A most következő hathónapos tesztciklus után leghamarabb 2012-ben érkeznek majd az olcsó, magyar fejlesztésű gyári navigációval felszerelt autók.
 
Mivel ma már szinte minden telefonban van GPS és a legtöbb navigálni is képes, egyre kevesebben költenek kifejezetten navigációra gyártott célgépekre. Ez a piac gyorsan zsugorodik, miközben a gyári, már beépített navigációs berendezések egyre olcsóbbak és egyre alacsonyabb kategóriás autókban is szériává válnak. Emellett persze az okostelefonokat – egyelőre Androidra valamiért nincs iGO – sem vesztik szem elől, így iPhone-ra, sőt, iPad-re is telepíthető az iGO.

Egyelőre titok

A jövő: telefonos és beépített navigáció

A jövő: telefonos és beépített navigáció

A jövő: telefonos és beépített navigáció


Bár azt, hogy melyik autómárka modelljeiben láthatunk először gyárilag beépített iGO navigációs szoftvert, nem kaptunk választ – egyelőre az NNG partnere még nem adott engedélyt arra, hogy ezt elárulják – azért a kiállított tesztpéldányok között feltűnő, határozottan KIA-s gombokkal felszerelt berendezés több mint gyanús. Ha pedig visszagondolunk arra, hogy hány KIA tesztautóban láthattunk már ilyen-olyan barkács iGO-t, akkor mi határozottan erre a dél-koreai márkára tippelnénk.

Az NNG-nél a jövőt az internetre csatlakozó, szoftvereket, térképadatbázist maguktól frissítő autókban látják – mi már láttunk is ilyet az A7-es Audi bemutatóján, ott Google maps futott az autóban, akár műholdképpel és temérdek egyéb lekérhető információval. Kérdés, hogy az mennyire lesz jó bármelyik navigációs szoftvert gyártó cégnek, ha mondjuk az autónk a netről lerántott Google térképen navigál.

Működés közben így néz ki az iGO: